Nieuws, actualiteit en politiek

Heb dat filmpje van Mark Rutte nou al 15x voorbij zien komen.
en dan die verslaggever “MAAKT U ZICH ZORGEN???”

Pff zo irritant

8 likes

Twitter laat zich ook altijd van de slechtste kant zien op deze momenten. Mensen delen gewoon foto’s van special forces die zich staan om te kleden, met locatie en al.

Ik heb echt zoveel respect voor politie/hulpdiensten/etc. En ik hoop altijd maar dat zij al meer weten dan dat wij weten.

7 likes

kuzu: afgelopen zaterdag was ik nog in kanaleneiland.

Goed verhaal lekker kort

22 likes

Hopelijk komt er dan een eind aan de meeste geruchten die niet kloppen

2 likes

Ja, haha ik vind dit ook heel irritant.

Ik vraag me wel af wat ze anders zouden moeten om de tijd te overbruggen tot de persconferentie/er weer echt nieuws is, behalve veel herhalen. Iemand ideeën hierover?

Amerika heeft zich trouwens inmmiddels ook al uitgelaten over dit nieuws. Gaat snel.

1 like

Misschien even een expert op het gebied van veiligheid en terrorisme aan het woord laten, Peter R de Vries bijv.

16 likes

Tering Theo in de Trumanlaan. TYF OP

3 likes

Ik snap ook niet dat mensen vrijwillig naar die plek toe gaan om er vervolgens te gaan filmen? Leuk voor in de familiegroepsapp ofzo?
Ik zou het liefst zo ver mogelijk van de plek vandaan willen

9 likes

Ja of een andere intellectueel tegenover haar zetten, bijv Henk Westbroek, die dan de kritische vragen kan stellen als ‘ja dat is allemaal mooi en aardig maar wanneer zetten we alle immigranten er nou eens uit?’ (applaus in de zaal)

8 likes

Sommigen doen dit van beroep :pensive:

Ik heb het niet over die mensen (ok theo is wel irritant), maar meer over de normale burgers. Zie zoveel jongeren daar met hun smartphone filmen

1 like

Ik snap je frustratie maar dit is heel erg menseigen over het algemeen. Tenzij iemand een heel sterk empatisch vermogen heeft gaat meeleven niet verder dan “in hoeverre lijken slachtoffers op mij”. Mensen in NZ, Afghanistan of andere plekken op de wereld zijn “de ander” en de reactie is dan veel kleiner. Maar als het gaat om mensen die zijn zoals henzelf, die dezelfde tram pakken, of dezelfde locaties bezoeken of hetzelfde geslacht, huidskleur, geloof of wat dan ook hebben dan kunnen ze zich identificeren en empathie voelen.

Dit is waarom je van zwak empatische mensen op zn best een “don’t care” reactie krijgt en als ergste reactie dat slachtoffers de schuld krijgen of het geweld wordt gerechtvaardigd. Ik zie dit ook constant voorbij komen bij berichten over racisme, feminisme, homofobie en veganisme.

11 likes

Ik vraag me ook echt af in hoeverre de instanties merken dat deze ‘moderne manier van berichtgeving’ van invloed is op het kunnen uitvoeren van hun werk. Ik snap wel dat het invloed heeft, maar ik vraag me echt af hoe groot die impact is. En ook of daders juist profijt hebben van deze berichtgeving.

1 like

Er staat een paard in mijn laan.

1 like

Theo liep daar toevallig langs. Tuurlijk.

1 like

Haha ik krijg nu nog van m’n ouders allemaal berichtjes. Vind het een beetje overdreven maar tegelijkertijd wel lief. Zelfs de oma van m’n vriend (88) uit België appte me.

Ik ben nu wel benieuwd naar de TV beelden haha, nu jullie het er zo over hebben.

2 likes

Theo opent vanochtend twitter:

10 likes

Ik ook! Superlief wel, begrijp ook wel dat als je niet zo goed weet als buitenstaander waar het precies is dat je het dan vraagt.

Ben je überhaupt niet in de stad? Er is wel heel veel politie en helikopters

Wat een zielig gehaat op Theo in dit topic?

1 like

Er wordt geklaagd over berichtgevingen e.d. maar hier wordt er vrolijk aan mee gedaan door het te benoemen.

5 likes