Nieuws, actualiteit en politiek

Godsamme echt in elk appgroepje wordt nu gevraagd of iedereen oke is, en ik snap het, het is lief, maar iedereen betrekt het zo op zichzelf. En als ik dan zeg dat ik ervan baal dat ik nu ‘opgesloten’ zit en mijn andere afspraken niet door kunnen gaan worden mensen boos. Ik mag daar toch best wel van balen? :stuck_out_tongue:

Ik zit echt tussen de mensen die bellen en aan de telefoon de meest rare geruchten doorvertellen (schietpartij door de hele stad!!) en ook doen alsof ze zelf echt NET ontkomen zijn.

5 likes

Maar ik vind het wel opvallend dat die man van de NCTV op de persconferentie het heeft over meerdere locaties terwijl de politiewoordvoerder het juist ontkent, lijken me beide betrouwbaar dus vreemd dat de berichtgeving elkaar dan tegenspreekt

2 likes

NCTV: In ieder geval één dader voortvluchtig

Er is momenteel in ieder geval één dader voortvluchtig, meldde Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid Pieter-Jaap Aalbersberg om 13.15 uur op een persconferentie . “Het heeft nu alle prioriteit om deze dader op te sporen.” Voor nu wordt een terroristisch misdrijf niet uitgesloten, maar er is nog veel onduidelijk. “Er is een ingewikkelde operatie aan de gang opzoek naar de verdachte. We vragen burgers alert te blijven en te luisteren naar de lokale autoriteiten.”

Of er meerdere daders zijn is volgens hem nu nog onduidelijk. “Er is in ieder geval een opsporingsactie gaande naar één verdachte. Meer valt nu niet uit te sluiten.”

huh er zijn nu al 200 bedden klaargezet om slachtoffers op te vangen? Wat gek dat dat zo werkt

zijn er zoveel slachtoffers?

Beter 199 bedden teveel dan 1 te weinig, toch? (Bij wijze van spreken)

8 likes

nee volgens mij meer een soort just in case scenario. Dat vind ik juist zo creepy. Zijn tot nu toe waarschijnlijk 1 dode en 1 gewonde.

1 like

@Pantalones @Zemraluani ja had gewoon geen idee dat dat zo werkte. Interessant al die processen die in gang worden gezet.

2 likes

CNN zegt over het opschalen naar niveau 5: “It will remain in place for up to 18 hours.” Maar het is toch tot 18.00 uur vanavond? Haha.

3 likes

Dat is toch juist niet creepy?

De vader van mn huisgenootje volgt een Arabische nieuwszender waar ze zeggen dat de slachtoffers bewust gekozen waren. Waar halen ze dat vandaan joh? Ik word er pissig van. Mensen fokken elkaar zo onnodig op en nemen alles wat ze horen klakkeloos over.

7 likes

Daar mag je zeker van balen! Ik zit ook “opgesloten” en baal daar ook een beetje van.
Ben wel blij dat mijn vrienden daar niet waren.

1 like

Ja, ik bedoel: tuurlijk, mijn gedachten gaan uit naar de slachtoffers en ik snap dat die dader pakken nu prioriteit #1 is. Is ook belangrijk en geef ze daar alle ruimte voor. Maar dat staat daar compleet los van.

Ja, ben het met je eens.

@mensen in Utrecht, wordt er geluisterd naar dat advies om binnen te blijven? Zijn er ook echt geen mensen meer op straat nu? Gek idee.

1 like

Ja klopt, maar gok dat Amerikanen een beetje in de war raken van ons tijd-systeem (want zij hebben het dan natuurlijk over 6pm).

Van NOS; Verslaggever Maino Remmers sprak met een buurtbewoner die de mogelijke rode vluchtauto had opgemerkt, op de hoek van de Boomgaardlaan en de Tichelaarslaan. “De auto stond al een uurtje of drie met de motor aan, het raam een stukje open en er hing een briefje uit”, zegt de vrouw.

Ze is naar de auto toegelopen, maar doet geheimzinnig over de inhoud van het briefje. “Ik heb de laatste regel gelezen, maar ik zeg liever niet wat erop stond.” De forensische dienst is inmiddels ter plaatse en een bouwplaats in de omgeving is ontruimd.

Lekkere sensatie weer…

9 likes

Ik moet op werk ook binnen blijven en niemand die eraan denkt om naar buiten te gaan!

1 like

Ik woon in een zijstraat van een drukke weg in Utrecht en ik hoor en zie nog wel mensen…

1 like

Ook al die mensen op twitter die klagen dat burgers niet goed genoeg op de hoogte worden gehouden. Echt doe normaal…

2 likes

Ugh ja net ook op de NOS, ‘ja er is nog geen persconferentie geweest van de politie, we snappen eigenlijk niet waarom’. Nou misschien omdat de polititie op dit moment wel wat beters te doen heeft hé.

14 likes