Ik heb ook het idee dat de ‘overdag-medewerkers’ misschien wat minder getalenteerd zijn dan de ‘vroege-avond-medewerkers’, deze mensen lijken het live-tv-maken allemaal wat relaxter te doen dan die van vanochtend.
Zo random dat ze mensen in de buurt vragen wat ze ervan vinden
Voor eerwraak is dat gedoe met die auto wel weer raar, dat past in mijn beperkte besef van logica over dit soort dingen wat meer bij een terroristische aanslag. Maar het bericht op tv is nu ook wat meer wisselend en noemen ook eerwraak, dat is volgens mij wel iets ‘nieuws’
Ik weet het niet zeker, maar zou het raar zijn als hij ‘Allahu Akbar’ heeft geroepen als het om eerwraak gaat? Kan het niet zo zijn dat een dader van eerwraak zijn daden op een religieuze manier motiveert of in ieder geval koppelt aan Allah (ongeacht of dit in lijn is met de algemeen geldende opvatting van de islam)?
Ik heb hier zelf niet genoeg verstand van. Het zou inderdaad ook een mogelijkheid kunnen zijn dat diegene het daar aan zou koppelen.
Ik kijk het al de hele dag met een vriendin die bij de tv werkt en normaal bij de NOS zit en dit is waar. Overdag zit er zeg maar een klein C-ploegje en hebben medewerkers vaak ook nog eens een dubbele taak, zeg maar schakelen en instarten bijvoorbeeld. Dus als er zo iets gebeurd is er wel ff paniek
Ja dat is natuurlijk ook zo! Moet toegeven dat mijn beeld van turken ook te eenzijdig is waarschijnlijk (de meeste turkse mensen die ik ken hebben bruin haar en bruine ogen namelijk). En het is natuurlijk afschuwelijk dat iedereen dan direct zo racistisch en veroordelend doet over alle turken. Wat dat betreft zeker beter om het niet erbij te zetten…
Er zijn op het moment ook onwijze rellen bezig in Rotterdam, terwijl daar ook extra politie is ingezet hier voor. Echt belachelijk dat mensen nu lekker gaan rellen.
Met dit soort ongefundeerde berichten zaai je alleen maar angst. “toen” en “zo’n periode”, je zegt precies niks in dit bericht en vervolgens doe je wel zo’n boute uitspraak. Ik snap dit echt niet hoor.
Ik word ook gek van dat stukje dat steeds herhaald wordt dat de woordvoerder zegt dat hij niets kan zeggen over mogelijke slachtoffers en dat zo’n man dan zegt ‘Ik zie iemand daar dood liggen’
Nou inderdaad, hoe lomp kun je zijn. En ook echt zo’n dom stemmetje heeft die vent
Wow, stel je voor dat ik vandaag geen vrij had maar was gaan werken en ik in plaats van in Amsterdam was uitgestapt, in Utrecht was uitgestapt en zonder enige reden die tram had gepakt. Had echt slecht met me af kunnen lopen… Ben helemaal in PANIEK!!!
Ik vind het wel fijn dat er constant wat uitgezonden wordt, je kunt het zelf ook gewoon uitzetten als je denkt nu heb ik alles wel gehoord.
En die schietpartij in Alphen ad Rijn dan?
Ik snap je verder helemaal hoor, maar Van Gogh was niet het laatste voorval
Precies dit!
Ik snap dit soort opmerkingen ook echt niet. Ik reageer nu op jou @Oprah maar zie dit soort bangmakerij ook in en met name in de comments onder de berichtgeving. Vooralsnog weten we nog helemaal niet wat er precies is gebeurd, dus vind ik dit zo ongepast.
Sowieso hebben we nu - naast de echt bekende feiten- al langs zien komen: terroristische aanslag (onbekend), meerdere daders (onbekend), meerdere schietpartijen (onwaar), eerwraak (onbekend). Echt heftig hoeveel er ongefundeerd naar buiten wordt gebracht en hoe er gespeculeerd wordt op oa social media.
Haha ja dat ook. En dan weer die Theo die drie meter heeft moeten verplaatsen en dan nog steeds niks te melden heeft. Ik doe het mezelf ook aan want ik hoef niet de hele dag naar die livestream te kijken, maar ik wil dan toch het idee hebben dat ik niks mis. Maar het enige dat je er mee opschiet is dat je nu al deze irrelevante stukjes na kunt praten.
Waar kan je dit lezen?
Gevonden
Haha ik ben benieuwd of het nu dalijk dan weer een stuk drukker wordt of niet
Dat was geen terrorisme. Dat geldt ook voor de koninginnendagaanslag (al wordt die door sommige weer wel tot terroristische aanslagen gerekend). Terrorisme heeft ten alle tijden een politiek motief/doel. In Alphen ging het om een zeer verwarde man met psychische stoornis die een gewelddaad heeft gepleegd. Maakt de daad niet minder heftig, maar het is wel belangrijk om die twee van elkaar te scheiden.