Nieuws, actualiteit en politiek

Ik heb jouw berichten nu als volgt geinterpreteerd:

• je gelooft in klimaatverandering
  • je gelooft dat de mens daar een bijdrage aan levert, en ook dat die bijdrage best groot is (?)
  • je vindt het belangrijk dat benoemd blijft worden dat de aarde uit zichzelf ook al opwarmt
  • je gelooft dat onderschat wordt hoeveel van de opwarming van de aarde een natuurlijke (dus niet de mens) oorzaak heeft.

Klopt dit zo? Zo ja, dan is het punt hierboven dat deze opvatting niet door de 97% consensus wetenschap ondersteund wordt. Dat betekent dus niet dat je automatisch klimaatontkenner bent, maar wél dat jouw mening binnen die overige 3% valt.

Edit: beetje mosterd na de maaltijd!

10 likes

Aan de andere kant vond ik onze staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap die nooit een studie had afgemaakt en een hekel had aan theater en musea ook geen groot succes.

16 likes

Volgens mij heb ik gemist waarom Maggy dit zo slecht heeft gedaan. Maar ik kijk zeer weinig nieuws de laatste tijd en heb zelf weinig te maken met de medische sector.
Vind je ze dan wel goed als ministr van migratie?

Ik snap dat mensen denken dat wij leken niet kunnen kiezen voor de waterschappen. Maar ik had hier laatst een gesprek over met vrienden, en het gaat juist om keuzes. Want hoewel we misschien denken dat er een richting goed is voor het water en dat we dat over moeten laten aan professionals. Is dat niet zo.

Er is altijd een keuze. Willen we dat de waterschappen zich richten op de natuur en het behoud van de weidevogels of willen we dat de polders zo optimaal benut kunnen worden voor de productie van voedsel. De uitvoering van deze twee keuze kan natuurlijk het beste door experts worden uitgevoerd. Maar welke uitvoering we kiezen is in een democratie aan de burger.

2 likes

ik ben niet penny maar ja, ik vind haar eigenlijk beter als staatssecretaris. Heb ook de indruk dat het haar zelf meer interesseert? Nu is het ook niet moeilijk om beter te zijn na het rampcabinet van Theo.

klinkt wel vermakelijk, al kan niets tippen aan een minister van leefmilieu die enkel voor de boeren op komt en ging liegen dat staatsveiligheid haar had bevestigd dat de klimaatspijbelaars gestuurd worden door extreemlinkse groeperingen :’)

4 likes

Bedankt voor deze duidelijke uitleg! En ik voel me wel beschaamd over mijn verblijf in een bunker want had hier niets van opgevangen.
Ook al kom ik door mijn job wel veel in aanraking met bv. progressief werken. Maar dan de kant waarbij de mensen werken en niet de kant van de mutualiteit.
en @Ainu slechter dan Theo kan inderdaad niet. Maar heb ook de indruk dat ze het daar wel goed doet.
En omg gelukkig heeft Joke haar ontslag ingediend, dit had ik dan wel meegekregen in mijn bunker. Maar echt beschaamd dat dit kon. En die klimaatspijbelaars waren ook een persoonlijke revanche tegen haar toch he.

1 like

Gelukkig dat er niemand ernstig gewond is geraakt… Dit had zo anders kunnen aflopen pfff

Geen eerwraak, hij had geen band met een van de slachtoffers.

Omdat het een moslim is.

1 like

Ik word er ook oprecht een beetje verdrietig van hoe groot FvD is geworden… is voor mij toch een bevestiging van hoe discriminerend een groot deel van Nederland is.

(Wil wel even zeggen, het gaat me er dan niet om dat FvD een rechtse partij is, maar echt om de partij zelf)

5 likes

https://www.ad.nl/binnenland/om-gokmen-tanis-verdacht-van-meervoudige-moord-of-doodslag-met-terreuroogmerk~a6b9b0f6/

Duizenden Nieuw-Zeelanders bij vrijdaggebed getroffen moskee - https://nos.nl/l/2277112

Wat indrukwekkend :heart:

13 likes

Wauw, inderdaad heel indrukwekkend! Ik vind het ook mooi om te zien dat er ook zoveel niet-moslims bij zijn, heb zo heel erg het idee dat de samenleving zo hecht is.

3 likes

Ik vind haar ook zielig, haar taak is onmogelijk en ze word van alle kanten tegen gewerkt.

Eens, hoor dat ook wel eens een podcasts.

Polletje:
Ik vind Theresa May zielig/heb medelijden met haar

• Ja
  • Nee
  • Sorry wie/wat?

0 stemmers

Echt geen medelijden hier. Dit is de taak die zij zo graag wilde en dit is hoe ze ermee omgaat.

Neemt niet weg dat ik zeker niet in haar schoenen zou willen staan, maar sjongejonge wat is zij onvermurwbaar zeg.

Ik heb okk niet perse medelijden met haar. Ze wist dat dit een onmogelijke opgave ging worden en eerlijk gezegd snap ik niet waarom niemand in het VK zegt “jongens waarom kappen we we niet gewoon mee want niemand wil dit uiteindelijk nog?” (Oké een minderheid daar gelaten)

Aan de ene kant, ja. Maaaaar aan de andere kant vind ik haar ook wel echt een nare politica en kan ik me ook heel slecht in haar ideeën vinden. Maar dan nog, ga er maar aan staan.

1 like

Ja en hier ben ik dus echt boos om. En waarom ik nog best wel met haar te doen heb is dat ze gewoon wel ook behoorlijk wat misogyne shit over haar heen krijgt en dat gun ik niemand.

1 like

Wat ik dus gelezen en gehoord had was het idd de troep van Cameron opruimen.
Maar ik heb er niet een heel sterke/overtuigde mening over want ik heb alleen bnr de wereld erover geluisterd (biecht favo podcast voor wereldnieuws) en wat krantenartikelen gelezen.

@Chuckie @grace @kiptoktok