Nee, je bent niet genuanceerder. Door te zeggen dat de natuurlijke oorzaak een belangrijkere rol inneemt, zonder onderbouwing btw, behoor je letterlijk tot de groep van global warming ontkenners…
Op zich is dat niet heel erg, maar ik geloof dus dat dit soort twijfels (ja of nuances afhankelijk van je mening haha) de discussie verwarren en dat het een handvat wordt voor het bagataliseren van een heel groot maatschappelijk probleem. Ik snap gewoon niet waarom dat er voor jou toe doet. Bovendien gaat het wel nog steeds om feiten, er wordt niet iets onder of overschat. Het aandeel van de mens is groot en er is wetenschappelijk bewijs voor hoe groot ongeveer (zie bijvoorbeeld het plaatje van @Booklover dat dat uitbeeldt).
Ik snap trouwens wel dat dit voor jou nu misschien een vervelende discussie is geworden maar er zijn zoveel mensen die ongefundeerde meningen uiten dat de frustraties wat op lopen
Bovendien, wat zou er op tegen zijn om iets minder rotzooi te maken in de vorm van afval, zeeen te vervuilen en te stoppen de natuur kapot te maken?
Zoals ik in 1 van mn vorige posts schreef is een onderdeel van de consensus van de opwarming van de aarde het aandeel van mensen. De wetenschappers die het eens zijn met de consensus (die 97%) hebben daarin meegenomen dat er natuurlijke veranderingen zijn en toch ondanks dat de verantwoordelijkheid bij ons ligt. Als jij blijft volhouden dat je denkt dat het onderschat wordt dan ben je het dus niet eens met de definitie van global warming en hoor je bij een kamp dat global warming ( in de vorm waarin het nu gedefineerd is) ontkent of in twijfel trekt.
Iaw, zuiniger met de aarde om te gaan en niet te doen alsof het allemaal maar van ons is.
Ik was vandaag nog aan et ranten tegen vriendinnen dat mensen alles klakkeloos aannemen maar ineens “kritisch of genuanceerd” willen nadenken als het betekent dat er veranderingen moeten komen die hun leven ook beinvloed. Ineens wil je dan niet meer geloven in de >95% van statistieken.
Ja precies, je ziet het bij vaccinaties, global warming maar ook bijv als het gaat om seksueel misbruik en hoe we daar mee om moeten gaan als samenleving.
Ze zegt dat ze denkt dat de natuurlijke veranderingen worden onderschat. Er zijn wetenschappers die die gedachte delen. Die wetenschappers behoren tot de 3% van de wetenschappers die het niet eens zijn met de consensus van global warming. Betekent niet dat ze allemaal niet in global warming geloven.
Het bevestigt alleen maar aan dat klimaatontkenners nog minder bijval hebben dan de 3% waar ze aan vastklampen.
Sjurrr is inderdaad wat feller dan nodig is, voornamelijk vanwege een combo van dikke spierpijn, ongesteldheid en opkomende verkoudheid.
@Cauchi , ik had me wat vriendelijker kunnen verwoorden richting jou dus mijn oprechte excuses als mijn toon de reden was dat mijn posts je een slecht gevoel hebben gegeven. Inhoudelijk sta ik wel 100% achter mijn woorden.
je denkt dat dit goed loopt tot de minister van volksgezondheid een huisarts is die veel om zeep heeft geholpen zoals hier in BE
Ik heb jouw berichten nu als volgt geinterpreteerd:
- je gelooft in klimaatverandering
- je gelooft dat de mens daar een bijdrage aan levert, en ook dat die bijdrage best groot is (?)
- je vindt het belangrijk dat benoemd blijft worden dat de aarde uit zichzelf ook al opwarmt
- je gelooft dat onderschat wordt hoeveel van de opwarming van de aarde een natuurlijke (dus niet de mens) oorzaak heeft.
Klopt dit zo? Zo ja, dan is het punt hierboven dat deze opvatting niet door de 97% consensus wetenschap ondersteund wordt. Dat betekent dus niet dat je automatisch klimaatontkenner bent, maar wél dat jouw mening binnen die overige 3% valt.
Edit: beetje mosterd na de maaltijd!
Aan de andere kant vond ik onze staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap die nooit een studie had afgemaakt en een hekel had aan theater en musea ook geen groot succes.
Volgens mij heb ik gemist waarom Maggy dit zo slecht heeft gedaan. Maar ik kijk zeer weinig nieuws de laatste tijd en heb zelf weinig te maken met de medische sector.
Vind je ze dan wel goed als ministr van migratie?
Ik snap dat mensen denken dat wij leken niet kunnen kiezen voor de waterschappen. Maar ik had hier laatst een gesprek over met vrienden, en het gaat juist om keuzes. Want hoewel we misschien denken dat er een richting goed is voor het water en dat we dat over moeten laten aan professionals. Is dat niet zo.
Er is altijd een keuze. Willen we dat de waterschappen zich richten op de natuur en het behoud van de weidevogels of willen we dat de polders zo optimaal benut kunnen worden voor de productie van voedsel. De uitvoering van deze twee keuze kan natuurlijk het beste door experts worden uitgevoerd. Maar welke uitvoering we kiezen is in een democratie aan de burger.
ik ben niet penny maar ja, ik vind haar eigenlijk beter als staatssecretaris. Heb ook de indruk dat het haar zelf meer interesseert? Nu is het ook niet moeilijk om beter te zijn na het rampcabinet van Theo.
klinkt wel vermakelijk, al kan niets tippen aan een minister van leefmilieu die enkel voor de boeren op komt en ging liegen dat staatsveiligheid haar had bevestigd dat de klimaatspijbelaars gestuurd worden door extreemlinkse groeperingen :’)
Bedankt voor deze duidelijke uitleg! En ik voel me wel beschaamd over mijn verblijf in een bunker want had hier niets van opgevangen.
Ook al kom ik door mijn job wel veel in aanraking met bv. progressief werken. Maar dan de kant waarbij de mensen werken en niet de kant van de mutualiteit.
en @Ainu slechter dan Theo kan inderdaad niet. Maar heb ook de indruk dat ze het daar wel goed doet.
En omg gelukkig heeft Joke haar ontslag ingediend, dit had ik dan wel meegekregen in mijn bunker. Maar echt beschaamd dat dit kon. En die klimaatspijbelaars waren ook een persoonlijke revanche tegen haar toch he.
Gelukkig dat er niemand ernstig gewond is geraakt… Dit had zo anders kunnen aflopen pfff
Geen eerwraak, hij had geen band met een van de slachtoffers.
Omdat het een moslim is.
Ik word er ook oprecht een beetje verdrietig van hoe groot FvD is geworden… is voor mij toch een bevestiging van hoe discriminerend een groot deel van Nederland is.
(Wil wel even zeggen, het gaat me er dan niet om dat FvD een rechtse partij is, maar echt om de partij zelf)