Nieuws, actualiteit en politiek

Nou, dat hoop ik ook!

Echt vreselijk. Zo veel historiešŸ˜ž

Wat ik wel irritant vind is dat er nu meteen allemaal dramatische aandachttrekkers op Facebook zitten. Met hun: ik was daar 8 jaar geleden.

5 likes

Idd. Het is allemaal erg als het verloren gast, maar een mensenleven is belangrijker

Ja, precies. Ik snap dat je spullen wilt redden maar dat moet niet ten koste van de veiligheid gaan

1 like

Je zou maar naar binnen moeten rennen om kunstwerken te reddenā€¦ Geen woorden voor, wat een trieste dag voor Parijs, alweer. :disappointed_relieved:

Oh ik vind dit echt zo erg. Het lijkt of er geen redden meer aan is nu. Ik kan me ook nergens anders op focussen nu. Ik blijf het maar volgen, ook via live videoā€™s op YouTube

Bijna iedereen is er wel eens geweest, dat maakt ook dat het zoveel mensen raakt. Je hebt er zelf gestaan en was onder de indruk van die gigantische gewelven met prachtige ramen die je nu live op de stream ziet instorten. Ik vind het niet gek.

12 likes

Ik moet er niet aan denken hoe het er morgen uit ziet als het vuur gedoofd is. :pensive:

2 likes

Ik snap dat wel. Als je kijkt naar hoeveel Parijs de laatste jaren te verduren heeft gehadā€¦ En zelfs los van alle gebeurtenissen is dit verschrikkelijk triest.

1 like

Maar daarom juist, iedereen is er geweest. Dus het is irrelevant om daar je verhaal om te laten draaien.
En het ging mij bij diegene ook meer om de foto met loeigroot haar hoofd in beeld, met in een hoekje een mini stukje cathedraal.

Dit is inderdaad altijd echt zoā€™n naargeestig beeld. Dit staat bij mij om de hoek en ik moet inwendig altijd even huilen als ik er langs loop:

Voor:

Samenvatting

Na:

Samenvatting

3 likes

Het is mens-eigen om dingen op jezelf te betrekken, en Social media-eigen om dat dan weer te delen :wink:

2 likes

Ik hoop trouwens dat het ook niet overslaat op gebouwen eromheen, alles staat zo dicht op elkaar

Dat hele eiland staat boordevol historische pandenā˜¹ļø

Er is geen nederlandse tv-zender die hier iets over uitzendt? Ik heb nu CNN opstaan maar ik vind het wel een gemis en vreemd.

Nu het donker wordt zie je helemaal erg hoe dat vuur als een gek brandt

Nou, dat gevoel deel ik nog even helemaal nietā€¦ :worried: Maar eigenlijk had ik er niet echt bij stil gestaan dat iemand hier schuld aan zou kunnen hebben.

Er waren werkzaamheden bezig.

Ja, ik had het gelezen, maar ik ga er vooralsnog niet vanuit dat de mensen die met die werkzaamheden bezig waren iets met de brand te maken hebben. Al zullen ze nu wel een crisisbijeenkomst hebben met het hele team om na te gaan of iemand het croque monsieur apparaat had aangelaten. :confounded:

4 likes


:woman_facepalming:t2:

16 likes