Nieuws, actualiteit en politiek

Wat vreselijk. :disappointed: Zo dapper zijn, en dan gebeurt er dit.

Vind die aanslag in Sri Lanka zo erg. Echt op grote schaal en zoveel slachtoffers. Volgens mij is nog niet duidelijk wie er verantwoordelijk is.

3 likes

Ik zei dit echt net tegen mijn moeder. Ik begrijp dat ook echt niet.

1 like

Ja heel heftig, ook het gevoel nergens veilig te zijn lijkt me verschrikkelijk.

Ik vind het ook heel heftig, zoveel slachtoffers. Vrienden zijn op vakantie daar en ik kan ze niet bereiken.

Ja jeetje, echt veel slachtoffers. Ik vind het echt heftig, 160 doden.
Ik weet dat ik zo niet moet denken, maar ik word bij elke aanslagen toch angstiger, zoā€™n gevoel van ā€˜je bent nergens veiligā€™. En ik wilde dus graag nog naar Sri Lanka en dit zal dan wel in mijn hoofd zitten. Moet het echt heel erg relativeren elke keer merk ik. (dat we ook om kunnen komen als we nu de straat oversteken).

Lijkt me een heel rusteloos gevoel. Volgens mij heeft Rode Kruis wel een soort ā€˜ik ben veiligā€™ site waar je misschien kan vinden of die vrienden zich hebben aangemeld? Kan me ook voorstellen dat ze misschien andere dingen aan hun hoofd hebben en enkel nabije familie hebben verteld. Duim met je mee dat alles oke is!

1 like

Verschrikkelijk dit :pensive:

NU had ook pushmeldingen

1 like

Dankjewel! Ze zijn gelukkig veilig, hadden geen bereik en internet.

5 likes

En het ad ook, toen ik wakker werd had ik iets van 5 pushmeldingen.

:cry: wat erg dit.

Huh? Wie boeit dat? Aangezien er ook meerdere hotels zijn getroffen lijkt me dit toch niet onbelangrijk te melden. Toeristen zijn ook gewoon mensen. Het is verschrikkelijk voor iedereen.

1 like

Ja, lokale mensen en toeristen waren het doelwit dus ik vind dat het gewoon benoemd mag worden.

1 like

Maar welke andere categorie heb je dan behalve toeristen en locals? Dus dan is toch iedereen de target?

De populatie van Sri Lanka is hoofdzakelijk boeddhistisch, er zijn nu aanslagen gepleegd specifiek op minderheden die zich bevinden in de kerken op eerste paasdag en mensen die in hotels zitten wat natuurlijk vaak toeristen zijn.
Mij ging het vooral om het punt dat het Ć¼berhaupt niet zou boeien dat er toeristen dood zijn. Zoals ik al zei, dit is voor iedereen in het land verschrikkelijk. Voor de lokale bevolking die kerken bezoekt, voor de lokale bevolking die geen kerken bezoekt, voor de werknemers en toeristen in hotels, etc. Dus vind ik het wel nieuwswaardig om te vermelden dat er dus ook toeristen zijn overleden.

2 likes

Ik snap het, dank!

Ik denk dat er vooral gedoeld wordt op hoe de media brengen dat er ook toeristen zijn overleden. Het komt vaak over alsof het juist meer boeit dat er toeristen overleden zijn, alsof een Westers leven meer waard is dan dat van een local daar.

8 likes

Ik hoorde op de radio dat het ging om een bom die de politie probeerde te ontmantelen, dus niet nog een aanslag.

Ik stoor me aan de berichtgeving bij rampen omtrent slachtoffers. Nu ook weet op nos: wat weten we van de slachtoffers van de aanslagen in Sri Lanka? Met vervolgens alle slachtoffers met een verhaaltje of foto erbij. Lijkt me ook echt vreselijk voor de nabestaanden.

3 likes