Nieuws, actualiteit en politiek

Dat soort journalistiek vind ik echt een hoog "de één zijn dood is de ander zijn brood’ gehalte hebben.

[ FOTO van facebook gepikt ]

Kees was met zijn nieuwe vriendin, die hij net ten huwelijk had gevraagd, naar Sri Lanka gekomen om vakantie te vieren. In Nederland laat hij zijn ex-vrouw en drie kinderen uit een eerder huwelijk achter. Klaas [Friese achternaam], liet aan [Nieuwszender X] weten dat hij vroeger een seizoen heeft gevoetbald met kees. “Kees was een aardige jongen maar een slechte keeper. Ik zal hem missen.”

Ben jij ook een keer naar Sri Lanka geweest? Laat het ons weten.

Buurvrouw Corry op Twitter: “Kees heeft wel eens een paar lampen bij mij opgehangen.”
Geembedde Facebook reactie: “Ik ben 3 jaar geleden naar Sri Lanka geweest.”
Journalist: Corry mogen wij contact met je opnemen voor een diepte-interview voor [krant]?

8 likes

Is dit echt?

Ik weet dat dat hier bedoeld wordt, maar daar ben ik het niet mee eens. Voor “ons” buiten Sri Lanka is het toch van belang om dat melden.
Als de media zich alleen op de toeristen focussen, is dat inderdaad “fout”. Maar ik vind dus dat er wel ook op de toeristen mag worden gefocust. (En nee niet die verhalen van “ik ken pietje en pietje heeft een zus die wel eens 20 jaar geleden naar sri lanka ging”, die slaan nergens op)

Nee maar zo gaat het er wel vaak aan toe.

2 likes

Gelukkig! Maar zo gaat het inderdaad vaak. Iedereen kent wel een slachtoffer bij rampen ; de nicht van de buurman van een ex-collega… Dat soort situaties

Ja, ik ben het met je eens dat er ook gezegd moet worden dat er toeristen zijn omgekomen en ik vind het ook helemaal niet gek dat er gemeld wordt dat er een Nederlander is overleden. Maar de manier waarop, daar sta ik niet achter.

2 likes

Jij kan wel voor De Speld gaan schrijven :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

haha, ja, hij is er ook voor de vvd en de pvv :sweat_smile:

Ja is dezelfde gast die al die domeinen heeft geregistreerd. Begon ooit eens als een geintje jaren geleden :joy:

1 like

Ik erger me zo aan het klimaatbeleid van Rutte. Vandaag stond er een interviewtje met hem deels uitgeschreven in het AD. Heeft hij gezegd ‘Ja we moeten wel maatregelen nemen, maar ja. GroenLinks wil geitenwollen sokken mensen van ons maken, die gaan te ver. We moeten wel gewoon leuk en prettig kunnen blijven leven natuurlijk.’ En dat het ook geen zin heeft voor meer te doen dan omringende landen.

Eh zo werkt het toch niet, waar zijn je prioriteiten?? Ik erger me zo erg aan die ‘na mij de zondvloed’ houding. Als we zo doorgaan valt er voor de volgende generatie helemaal niets meer te leven.

Het maakt me echt nerveus dat dat kwartje maar niet valt. Hoe lang nog voor het te laat is denk ik dan telkens

13 likes

Ja wat een verschrikking weer hoor, al had ik ook niet anders verwacht van Rutte. Ik word er oprehct behoorlijk moedeloos van, want Rutte werd juist nog wel gezien als een “groene” VVD’er. En ik heb geen idee hoe deze mensen nog te beïnvloeden zijn want het boeit ze gewoon echt niet lijkt wel??


Echt zo vreselijk stom, werd er ook boos van. En stomste is dat zoveel mensen dan denken joh als de minister-president zegt dat het meevalt, dan zal het zeker meevallen!

11 likes

Ja als we over 50 jaar op zelfgemaakte vloten over gesmolten poolkap-water dobberen kunnen we terugdenken aan al die gezellige (lekker warme!) zomeravonden dat we absurde hoeveelheden dood dier in onze tuin roosterden en naar binnen werkten met liters Remia saus. Als dat niet eens meer mag, DAN HOEFT HET VOOR MIJ NIET MEER.

32 likes

Wat een grapjas, we slaan al lang door, maar dan de verkeerde kant op!

1 like

Ja ik heb echt een bbq nodig. Echt zonder overleef ik het niet en het is zo gezellig in de stank van dode beesten te zitten. Heel leuk :expressionless:

1 like

Dit is Rutte die zich na het succes van FvD zorgen maakt over het verlies van kiezers de komende tijd. Door dit soort uitspraken te doen hoopt hij waarschijnlijk dat mensen die naar FvD gaan omdat ze geen zin hebben om in te leveren vanwege klimaatverandering aan te spreken om te blijven hangen.

9 likes

Mijn vader en ik hadden het zaterdag over dat interview en hoelang het zou duren voordat Otten weg zou gaan. Mijn vader zei 1,5 week en ik zei voor de Koningsdag. Gewonnen!

14 likes

mwa ik betwijfel 't, volgens mij is die Henk Otten ook wel een mannetje met een behoorlijk ego en denk dat die zich hier niet voor in laat zetten. Plus dat gedoe met geld naar zijn eigen bedrijf over maken had er dan ook niet bij gehoeven denk ik.

2 likes

LPF 2.0

2 likes

Haha ik wel, maar ik denk dat voor Rutte een groentespies met kip al erg wild is

grapje kip is natuurlijk helemaal geen wild

6 likes