Nieuws, actualiteit en politiek

Dit stond vandaag in de krant

Wat is dat toch verdorrie ineens met die opmars aan anti-abortus wetten en acties op het moment?

9 likes

Geen idee maar ik vind het best confronterend. Ik heb zelf een abortus gehad toen ik net 18 was…
Heb er nog steeds soms moeite mee dus vind al die wetten behoorlijk heftig

2 likes

Ik heb gelezen dat Republikeinen op deze manier een rechtszaak tegen de betreffende staat proberen uit te lokken zodat de kwestie naar het Hooggerechtshof moet. Omdat het Hooggerechtshof op het moment na Kavanaugh’s aanstelling voornamelijk republikeins is zouden ze dan Roe v. Wade (abortuswet) kunnen omkeren. Roe vs. Wade is de Republikeinen al jaren een doorn in het oog. Het schijnt zo te zijn dat de individuele staten de abortuswetten daarom zo streng mogelijk maken, dan is de kans groter dat de zaak snel bij het Hooggerechtshof terechtkomt en er een landelijk besluit genomen kan worden

1 like

Jezus ik begrijp hier niks van
Wat hebben al die mannen daaraan? Welk motief zit hierachter? Voor wie is dit goed?

7 likes

YES JAN

2 likes

Ik zou zelf ook graag zien dat er geen abortussen meer worden uitgevoerd, want het lijkt me voor niemand leuk om ongewenst zwanger te zijn. Dat neemt niet weg dat ik wel vind dat de keuze om een abortus te hebben er altijd moet zijn en dat je ook gewoon naar een kliniek moet kunnen gaan zonder lastiggevallen te worden. Maar waarom pakken ze het probleem niet aan bij de bron? Voor zover ik weet krijgen scholieren in Amerika over het algemeen nog steeds geen normale seksuele voorlichting? Ik snap soms echt niet waarom Amerika nog steeds gezien wordt als een modern land.

1 like

Ik vind het zo’n prettige en goede houding :blush: Ditzelfde wilde ik eigenlijk ook nog tegen @Eddie zeggen toen ze hier gisteren iets vergelijkbaars postte.

Hoewel het hier op het forum nog meevalt worden mensen zo vaak defensief als het over zulke onderwerpen gaat. Echt heel tof dat je hier zo open en eerlijk over bent en dat je ook gewoon kritisch naar jezelf durft te kijken.

Ik word er helemaal blij van!

4 likes

Wellicht heeft het te maken met het christelijk geloof, wat daar toch een veel grotere rol speelt dan hier in Nederland?

Hoewel de manier waarop de groepjes strenggelovige mensen in Nederland vormgeven aan hun geloof weer heel anders is dan je over het algemeen in de VS ziet, beĆÆnvloedt dit vaak zowel de seksuele voorlichting die kinderen krijgen als de mening van mensen over abortus.

(Dit is heel exemplarisch en zegt dus verder niet heel veel hoor, maar op mijn gereformeerde basisschool werd gewoon helemaal niks aan seksuele voorlichting gedaan en veel ouders lieten dit ook gaan. Als het er al over ging was het zo’n algemeen ā€˜Seks is iets heel bijzonders en speciaals wat bedoeld is voor een man en een vrouw als ze met elkaar getrouwd zijn’-praatje. En het kwam dus geregeld voor dat heel jonge meisjes (vaak uit de strengste gezinnen) zwanger raakten. Een van mijn oud-klasgenootjes heeft toen ze 14 was een kind gekregen, want abortus kon natuurlijk ook niet :flushed:)

Ja het is ook wel gek, maar ik snap de neiging ook wel hoor, heb ik zelf ook regelmatig. Dus ik vind het heel fijn als mensen daar een beetje nuchter naar kunnen kijken. Het zou volgens mij al zo veel helpen (en niet alleen als het over dit onderwerp gaat, maar in het algemeen) als meer mensen zo’n houding zouden hebben.

1 like

Het kleine beetje medeleven dat ik voelde voor die boer is na dit gelezen te hebben compleet verdwenen, vind het echt volledig terecht zelfs en echt lekker voor hem :fu:t3:

14 likes

Gatverdamme, walgelijke praktijken.

Ik denk eigenlijk niet dat mensen dachten dat ze het echt zou doen. Praat het nog niet goed natuurlijk en ik zou het zelf ook zeker niet doen.

Vind het trouwens wel gek dat een poging tot zelfmoord strafbaar is? Zoiets doe je toch niet zomaar

Wat goed!

En wat betreft zuivel. Je kan beginnen met bijvoorbeeld plantaardige melk in de koffie te gebruiken en voor pannekoeken (als je die eet). Kleine stapjes zijn ook stapjes. :heart:

13 likes

Het is echt niet zo dat als je ƩƩn of meerdere dingen goed doet, je meteen alles perfect moet doen. Zo denk ik zelf altijd. Ik denk dat je nu al een hele mooie stap hebt gemaakt.

7 likes

Oatly whole milk schuimt goed en is erg lekker (vind ik dan), die zou je nog kunnen proberen. Maar de transitie van vleeseter naar Vegan heeft bij mij anderhalf jaar geduurd. En niemand verplicht je om meteen 180 graden te draaien.

Zoals ik al zei, kleine stapjes zijn ook stapjes. En bewustwording is al heel goed.

Hopelijk heb je lekkere vega opties in het restaurant!

4 likes

Bij mij zat er twaalf jaar tussen het moment dat ik vegetariƫr werd en het moment dat ik veganist werd.

Eigenlijk ben ik pas na tien jaar geen vlees eten eens gaan nadenken over andere dierlijke producten. Toen heb ik in twee jaar tijd toegewerkt naar volledig plantaardig eten.

5 likes

Bij mij heeft het 18 jaar geduurd voor ik de overstap maakte van vegetariƫr naar veganist. Iedereen heeft een eigen weg en zelfs met de beste bedoelingen en overtuigingen gaat het nog wel eens een keertje mis en dat is ook geen ramp.

9 likes

:rage:

Jeetje wat een dag… normaal ben ik best optimistisch maar wat is dit voor tijd waarin we nu leven… ook de anti-abortuswet in Alabama…

Ik vind het vaak ook best flauw om met het vingertje naar andere landen te wijzen, maar dit is voor zowel als Oostenrijk als de VS echt een grote stap terug.

5 likes