Nieuws, actualiteit en politiek

beetje realistisch blijven hé, als politieker kan meneer Rutte namelijk fazant betalen

1 like

Ja smullen dit!

1 like

De AfD is echt afschuwelijk :disappointed::rage:

1 like

Dit werd tijdens mijn les behandeld. De reden waarom dat mag is omdat het een historisch schilderij is. Dit accepteren mensen dan sneller. Als het een foto was waarin dit werd afgebeeld, was het natuurlijk een ander verhaal

3 likes

Ze zetten zichzelf er eerder voor schut mee dan dat hun “bedoelde boodschap” overkomt. Maakt het nog steeds verschrikkelijk dat dit goedgekeurd wordt

1 like

Kijken mensen hier het programma medialogica? Is een programma waarin aanpak/reacties/framing van media op zaken (kritisch) wordt belicht (dit seizoen bv over klimaatdebat en zaak Nicky Verstappen). De laatste aflevering gaat over het programma “ontvoerd” van RTL en het is serieus zo bizar. In het programma worden kinderen door John vd Heuvel teruggehaald naar Nederland. En er wordt ingegaan op hoe ze bij het programma te werk gaan en er gebeuren de meest bizarre dingen (oa medewerking ministerie BuZa en J&V aan het programma) zogenaamd in het belang van de kinderen. Ik ben zo in shock dat dit programma mag blijven bestaan! Zo onethisch. Iemand hier dit gezien? Ik moet er echt met iemand over praten haha ben zo in shock :scream:

Zoveel vragen! Waar kan je dit zien dan?

Bijvoorbeeld dat gerechtelijke procedures over wie voogdij krijgt nog lopen, maar kinderen toch al vanuit het buitenland meegenomen worden naar Nederland (door ze gewoon van straat te plukken en op een vliegtuig te zetten). Wat natuurlijk alleen al super traumatisch is. En dat BuZa daar wel aan meegeholpen moet hebben omdat ze anders nooit een noodpaspoort gekregen konden hebben bijvoorbeeld. Is natuurlijk al bizar dat een ministerie medewerking verleent aan een tv programma dat kinderen die zo kwetsbaar zijn zo in beeld brengt, maar vervolgens wordt de samenwerking ook nog ontkend! En John vd Heuvel vervolgens blijft volhouden dat ze handelen in het belang van het kind.

2 likes

Op NPO start. Zoeken op medialogica en dan is het de laatste aflevering “in het belang van het kind” oid.

1 like

(Zie deze rant niet op jou persoonlijk gericht) Het verbaast mij eigenlijk dat mensen hier verbaasd over zijn. Elk programma dat kinderen in nood op tv brengt (denk hierbij ook aan: help, mijn kind is te dik; met open armen, diagnose gezocht en in mindere mate ook dreamschool en vier handen op een buik) is per definitie onethisch bezig. Het is nooit in het belang van een kind om zijn/haar problematiek open in beeld te brengen, ook niet als het hulp-tv is. Dat zulk soort programma’s er onethische productiewijzen op na houden is echt geen surprise.

Nu is Ontvoerd natuurlijk nog wel een tikje erger met de medewerking van overheden aan ontvoering (want dat is het gewoon als je als niet officiële instantie een kind in een auto drukt om het terug te brengen naar de gezaghebbende auto). Maar het blijft me verbazen dat het toegestaan is om hulptv met kinderen te maken.

17 likes

Wat sneu zeg. Moest wel een beetje lachen om deze zin: “Even later gebeurde het. De politie wil niet zeggen wat er is gebeurd.”

3 likes

WoW echt bizar inderdaad! Volgens mij lopen voor 3 jarigen hij/zij nog zo door elkaar. Mijn nichtje van 2,5 refereert naar mij vaak nog als ‘hij’. Snap ook niet dat artsen hierin meegaan? Veel kinderen onder de 10 willen vaak toch nog iemand anders zijn? Mijn broertje liep op prinsessen hakjes en ik wilde een jongetje zijn omdat ik zo graag in bomen klom.

Ik kon me al niet voorstellen dat dit waar is maar er staat nu ook een rectificatie bij, het kind heeft geen operatie ondergaan.

Ben benieuwd waar zij hun informatie vandaan hebben dat ze zo fout in hun berichtgeving zitten…

3 likes

Ik vind dit vrij bizar. Ik eet zelf zo min mogelijk vlees en vind dat de bio-industrie verwerpelijk is, maar dat maakt het toch niet ok om op prive terrein deuren open te breken en met tientallen mensen de stallen te bezetten. Prima dat je actie voert, maar doe dat dan op het Malieveld of zo…

2 likes

Het gaat er juist om dat misstanden in de bio-industrie een keer gezien worden. Dit gebeurt altijd achter gesloten deuren en niemand weet wat zich allemaal afspeelt in de stallen (behalve de nvwa en dat is echt de meeste nutteloze organisatie die er bestaat). Het doel is zichtbaarheid creëren en dat kan niet door op het Malieveld te gaan staan.

16 likes

Het is een actie met als doel om de aandacht van de media te trekken en die te laten zien wat er op een willekeurig moment in willekeurig gekozen stallen gebeurt. Zodat je geen propaganda krijgt van de vleeslobby en vergelijkbare organisaties.

Wel interessant dat ze er hier voor kiezen om niet te vermelden dat de aanwezige boeren de activisten hebben bekogeld met stenen en hun auto’s hebben omgegooid en besmeurd met vlees.

16 likes

Ja, dit laatste verbaas ik me ook over. Ik vind het inderdaad niet de bedoeling dat je een privéterrein gaat betreden, maar ik vind dat eigenlijk een andere discussie. De tegenreactie is namelijk zo extreem (vernielingen van meerdere auto’s, met vlees besmeuren (echt hoe kom je erbij?!) dat ik dat een stuk zorgelijker vind. De ME was er eerder om de boze boeren in toom te houden dan voor de vreedzame protesteerders. Ik heb wat filmpjes gezien, en ze zijn ook heel voorzichtig omgegaan met de varkens en het materieel. Niks gesloopt of iets dergelijks. Maakt het inbreken niet goed, maar ik vind deze vorm van eigenrichting belachelijk. Als ze hiertoe in staat zijn, wat hadden ze zonder de politie dan de vrijwilligers aangedaan?

4 likes

Ik weet zeker dat ze 10 keer voorzichtiger zijn geweest met die dieren dat de boeren zelf.

6 likes

Hoe er nu over bericht wordt in de media ben ik wel bang dat het averechts gewerkt heeft. De reacties zijn ook echt niet mals (maar goed dat zijn ze nooit). Ik vind dat echt eng, hoe men erop reageert. Heel knap van de actievoerders dat ze daar schijt aan hebben. Hopelijk heeft het naast een effect dat mensen er boos op worden wel ook een effect van “shit dit is niet oké”. Ik bedoel als je zo boos bent dan doet het blijkbaar wel iets met je.