Gelukkig maar 
Nou, ik heb absoluut net als jij de neiging om er heel fel over in discussie te gaan, maar het heeft me eigenlijk nooit heel veel opgeleverd, vooral een vervelende sfeer. Ik vind het bijvoorbeeld wel heel leuk om er met mijn opa over in discussie te gaan, omdat onze standpunten opzich niet ver uit elkaar liggen, maar toch wel iets van elkaar afwijken, dus dan is het niet fel maar gewoon een goeie inhoudelijke discussie, dat vind ik leuk!
Maar met vriendinnen vind ik het heel lastig, voornamelijk omdat ze de feiten niet kennen of eigenlijk gewoon niet geïnteresseerd zijn in de politiek. Het is al zo vaak voorgekomen dat iemand een maatschappelijk onderwerp aankaart en daar dan echt onzin over verkoopt, dan zeg ik daar iets kritisch op en dan wordt het vervelend omdat zij dan vinden dat iets niet zo is, maar feitelijk klopt het gewoon niet.
Na veel discussies ben ik maar gewoon afgehaakt, want het heeft dan weinig zin om erover te praten.
En al helemaal als iemand zegt: oooh ja nou ik was in slaap gevallen, dus ik heb niet meer kunnen stemmen. Dan hou ik echt nog net zoveel van die vriendin als anders, maar vind ik het niet waardevol om daarmee in discussie te gaan over de politiek.