Nieuws, actualiteit en politiek

Dankjewel! Ze zijn gelukkig veilig, hadden geen bereik en internet.

5 likes

En het ad ook, toen ik wakker werd had ik iets van 5 pushmeldingen.

:cry: wat erg dit.

Huh? Wie boeit dat? Aangezien er ook meerdere hotels zijn getroffen lijkt me dit toch niet onbelangrijk te melden. Toeristen zijn ook gewoon mensen. Het is verschrikkelijk voor iedereen.

1 like

Ja, lokale mensen en toeristen waren het doelwit dus ik vind dat het gewoon benoemd mag worden.

1 like

Maar welke andere categorie heb je dan behalve toeristen en locals? Dus dan is toch iedereen de target?

De populatie van Sri Lanka is hoofdzakelijk boeddhistisch, er zijn nu aanslagen gepleegd specifiek op minderheden die zich bevinden in de kerken op eerste paasdag en mensen die in hotels zitten wat natuurlijk vaak toeristen zijn.
Mij ging het vooral om het punt dat het ĂŒberhaupt niet zou boeien dat er toeristen dood zijn. Zoals ik al zei, dit is voor iedereen in het land verschrikkelijk. Voor de lokale bevolking die kerken bezoekt, voor de lokale bevolking die geen kerken bezoekt, voor de werknemers en toeristen in hotels, etc. Dus vind ik het wel nieuwswaardig om te vermelden dat er dus ook toeristen zijn overleden.

2 likes

Ik snap het, dank!

Ik denk dat er vooral gedoeld wordt op hoe de media brengen dat er ook toeristen zijn overleden. Het komt vaak over alsof het juist meer boeit dat er toeristen overleden zijn, alsof een Westers leven meer waard is dan dat van een local daar.

8 likes

Ik hoorde op de radio dat het ging om een bom die de politie probeerde te ontmantelen, dus niet nog een aanslag.

Ik stoor me aan de berichtgeving bij rampen omtrent slachtoffers. Nu ook weet op nos: wat weten we van de slachtoffers van de aanslagen in Sri Lanka? Met vervolgens alle slachtoffers met een verhaaltje of foto erbij. Lijkt me ook echt vreselijk voor de nabestaanden.

3 likes

Dat soort journalistiek vind ik echt een hoog "de Ă©Ă©n zijn dood is de ander zijn brood’ gehalte hebben.

[ FOTO van facebook gepikt ]

Kees was met zijn nieuwe vriendin, die hij net ten huwelijk had gevraagd, naar Sri Lanka gekomen om vakantie te vieren. In Nederland laat hij zijn ex-vrouw en drie kinderen uit een eerder huwelijk achter. Klaas [Friese achternaam], liet aan [Nieuwszender X] weten dat hij vroeger een seizoen heeft gevoetbald met kees. “Kees was een aardige jongen maar een slechte keeper. Ik zal hem missen.”

Ben jij ook een keer naar Sri Lanka geweest? Laat het ons weten.

Buurvrouw Corry op Twitter: “Kees heeft wel eens een paar lampen bij mij opgehangen.”
Geembedde Facebook reactie: “Ik ben 3 jaar geleden naar Sri Lanka geweest.”
Journalist: Corry mogen wij contact met je opnemen voor een diepte-interview voor [krant]?

8 likes

Is dit echt?

Ik weet dat dat hier bedoeld wordt, maar daar ben ik het niet mee eens. Voor “ons” buiten Sri Lanka is het toch van belang om dat melden.
Als de media zich alleen op de toeristen focussen, is dat inderdaad “fout”. Maar ik vind dus dat er wel ook op de toeristen mag worden gefocust. (En nee niet die verhalen van “ik ken pietje en pietje heeft een zus die wel eens 20 jaar geleden naar sri lanka ging”, die slaan nergens op)

Nee maar zo gaat het er wel vaak aan toe.

2 likes

Gelukkig! Maar zo gaat het inderdaad vaak. Iedereen kent wel een slachtoffer bij rampen ; de nicht van de buurman van een ex-collega
 Dat soort situaties

Ja, ik ben het met je eens dat er ook gezegd moet worden dat er toeristen zijn omgekomen en ik vind het ook helemaal niet gek dat er gemeld wordt dat er een Nederlander is overleden. Maar de manier waarop, daar sta ik niet achter.

2 likes

Jij kan wel voor De Speld gaan schrijven :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

haha, ja, hij is er ook voor de vvd en de pvv :sweat_smile:

Ja is dezelfde gast die al die domeinen heeft geregistreerd. Begon ooit eens als een geintje jaren geleden :joy:

1 like