Nieuws, actualiteit en politiek

Het is echt niet zo dat als je één of meerdere dingen goed doet, je meteen alles perfect moet doen. Zo denk ik zelf altijd. Ik denk dat je nu al een hele mooie stap hebt gemaakt.

7 likes

Oatly whole milk schuimt goed en is erg lekker (vind ik dan), die zou je nog kunnen proberen. Maar de transitie van vleeseter naar Vegan heeft bij mij anderhalf jaar geduurd. En niemand verplicht je om meteen 180 graden te draaien.

Zoals ik al zei, kleine stapjes zijn ook stapjes. En bewustwording is al heel goed.

Hopelijk heb je lekkere vega opties in het restaurant!

4 likes

Bij mij zat er twaalf jaar tussen het moment dat ik vegetariër werd en het moment dat ik veganist werd.

Eigenlijk ben ik pas na tien jaar geen vlees eten eens gaan nadenken over andere dierlijke producten. Toen heb ik in twee jaar tijd toegewerkt naar volledig plantaardig eten.

5 likes

Bij mij heeft het 18 jaar geduurd voor ik de overstap maakte van vegetariër naar veganist. Iedereen heeft een eigen weg en zelfs met de beste bedoelingen en overtuigingen gaat het nog wel eens een keertje mis en dat is ook geen ramp.

9 likes

:rage:

Jeetje wat een dag… normaal ben ik best optimistisch maar wat is dit voor tijd waarin we nu leven… ook de anti-abortuswet in Alabama…

Ik vind het vaak ook best flauw om met het vingertje naar andere landen te wijzen, maar dit is voor zowel als Oostenrijk als de VS echt een grote stap terug.

5 likes

Weet je misschien nog waar je dit gelezen hebt? Want ik wil me er graag meer in verdiepen en ik zoek daarom goede artikelen hierover.

Een luchtig onderwerp trouwens: Ik las net onderstaand artikel. Het gaat over een groepsapp op whatsapp van een tienjarig meisje. Niemand valt over het feit dat een meisje van 10 whatsapp heeft. Ben ik daarin een ouderwetse zeur dan? Ik vind dat echt veel te jong voor whatsapp. Had ook even gezocht naar wat de minimumleeftijd van Whatsapp is en dat is in de EU 16 jaar. Daarbuiten 13. Dat is nogal een verschil met 10 vind ik.

PRECIES! ik vind het zooooo jong om al zo’n online aanwezigheid te hebben. Als 10-jarige is de enige reden om een mobieltje te hebben dat je ouders en jij elkaar kunnen bereiken in geval van nood.

4 likes

Ik vraag me ook heel erg af hoe ouders dat nu doen met kinderen rond deze leeftijd. Ik kocht denk ik mijn eerste mobieltje toen ik 12 was en dat was dan ook van mijn eigen zakgeld, mijn ouders betaalden dat niet voor me. Ik kreeg af en toe het mobieltje van mijn vader mee als ik 's avonds buiten ging spelen, zodat ik kon bellen als er wat aan de hand was. Maar ik kan me voorstellen dat dat nu ook heel anders gaat.

2 likes

Ik sta er iedere keer weer van te kijken dat bijna al mijn leerlingen (in de leeftijd van 8 tot 13 jaar) ‘gewoon’ een smartphone inclusief whatsapp enzo hebben.

(Overigens zijn de telefoons van die kinderen vaak veel duurder en nieuwer dan mijn eigen telefoon, maar dat is weer een ander punt. Ik geef voornamelijk les aan kinderen van behoorlijk rijke ouders en dan schijnt het de normaalste zaak van de wereld te zijn om een kind van een jaar of 10 de nieuwste iPhone te geven.)

Typisch ook dat het allemaal mannen zijn

5 likes

.

9 likes

Wilde net zeggen, goh wat een … verrassende populatie.

Not.

2 likes

Ik denk dat het ook met tijdsgeest te maken heeft. Als iedereen in de klas whatsapp heeft is het voor een kind best wel vervelend als jij als enige niet mag. Toen ik 10 was hadden vriendinnetjes ook allemaal MSN en ‘mocht’ ik het daardoor ook.

1 like

Ja klopt natuurlijk ook. Maar iedereen in de klas zou dus geen Whatsapp moeten hebben imo

Ja, lastig idd. Als ik terugdenk denk ik ook jeetje, 10 jaar is echt piepjong nog

1 like

Wat een smeerlap. Hier kun je trouwens zijn volledige naam vinden: https://www.reddit.com/r/thenetherlands/comments/boweh3/bij_hoogleraar_b_moesten_de_vrouwen_hakken_dragen/ .

11 likes

Haha, gisteren stond die smeerlap nog op de wikipagina van het Streisandeffect:

3 likes

Hij zal het druk hebben vandaag.

2 likes

Haha die comments ook!
:rofl: