Ik ben volgens mij degene die het âhuiselijk geweldâ erbij heeft gehaald, dat wilde ik toch nog even nader toelichten want ik denk dat ik mezelf niet goed uitgedrukt heb.
Ik heb vaak gelezen van voorstanders van een verbod op gezichtsbedekking, dat zij dat willen doen om vrouwen te âreddenâ van onderdrukking, omdat ze door een partner of familie gedwongen worden een niqab te dragen. Dat zou ik zelf bestempelen als huiselijk geweld, maar had misschien beter een andere term kunnen kiezen. Zelf had ik hetzelfde idee als wat jij zei, nav moslimaâs die ik ken en gesproken heb en een aantal interview met niqab-draagsters die ik gelezen had: dat zijn dingen waar door die vrouwen zelf door gekozen wordt om een scala aan redenen. Maar, omdat er weinig cijfers over zijn en toch nog vaak geroepen wordt dat het onder dwang gebeurd (wat ik oprecht niet weet, maar goed zou kunnen gezien de hoeveelheid aan vrouwen in Nederland die allerlei onderdrukkende maatregelen van hun partner of familie opgelegd krijgt), wilde ik er dat toch even bij benoemen omdat ik denk dat ĂĄls dit al een probleem is, een verbod niet de oplossing is.
Heel verhaal, sorry, ik moet me misschien ook niet zo uitgebreid uitspreken over iets wat niet over mij gaat. Sorry als ik je een rot gevoel heb gegeven in elk geval.