Nieuws, actualiteit en politiek

Maar dan is het nog steeds aangelegd in natuurgebied. Dus heeft de natuur al moeten wijken voor de mens en dat wordt nu nog even extra kracht bij gezet. De natuur moet altijd maakbaar zijn door de mens en als er iets is dat ons niet aanstaat moet het plaatsmaken. Ik vind dat niet ok.

4 likes

Ik vind het dubbel. Ik ben normaal ook wel van het de natuur zijn gang laten gaan en zo min mogelijk schaden, maar ken dit gebied tegelijkertijd ook als een plek om lekker te zwemmen en ik snap (ook vanuit toeristisch oogpunt) dat de recreatieve functie liever behouden wordt.

Ja bizar. Volgens nu.nl volgt er gemiddeld elke 11 dagen (!) een massaschietpartij in de VS. Maar goed, het is natuurlijk hun recht om zich te kunnen verdedigen dus wapens (zeggen zij, ik vind het bullshit dat verdediging gelijk moet staan aan bewapenen met geweren).

Thoughts and prayers, rinse and repeat.
Morgen weer een witte lul die veel mensen doodschiet

4 likes

Kan er ook zo niet tegen hoe ~de media~ dit weer portretteert.

2 likes

Wedden dat videogames weer de schuld krijgen :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Hahaha ja, ik las er al wat over

23 likes

JAā€¦ zooooo frustrerend. Echt hoor
Gelukkig zijn er veel mensen die tegengeluid laten horen, ook beroemde mensen (ja klinkt nutteloos maar het kan toch wel verschil maken in mindset bij velen omdat ze zo veel bereik hebbenā€¦)

1 like

Laatst was er een discussie (ander topic weliswaar) over het bieden van een podium aan extreme gedachtegoeden waar ik aan moest terugdenken toen ik dit nieuwsbericht las.

Tl;dr Het bedrijf dat 8chan van een server voorzag is het zat en ook de oprichter van het forum vindt dat 8chan definitief moet sluiten.

1 like

De eigenaar loopt te zeuren dat er zoveel extremisme is maar wil de site wel verkopen. Goed plan.

Soms loer ik weleens in /pol/ omdat ik het fascinerend vind hoe sommige mensen kunnen denken en ik had ook in een thread gelezen dat de gebruikers van /pol/ op zoek zijn naar een ander board, het liefst in een TOR-netwerk zodat journalisten en normale mensen er moeilijker bij kunnen. Ben benieuwd wat dat gaat opleveren in combinatie met de verkoop/sluiting van 8chan.

Haha ja dit lees ik nu op 4chan/pol/

The constant media attacks on white men, the attacks on our values and very existence and the shilling for our replacement is being violently released because of what HE started.
When the history books look back on this period, the Christchurch shooting will be the equivalent to the assassination of Franz Ferdinand.

:roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

Edit: en dit is dus nog op 4chan, het ā€˜mildeā€™ broertje van 8chan

1 like

Bizarā€¦ waarom niet eerder ingegrepen. Ik ken niet het hele verhaal, maar geef die jongen in een veel eerder stadium hulp? Er zijn blijkbaar genoeg dingen aan vooraf gegaanā€¦ ook dreigementen etc. Bizar.

1 like
3 likes

Hmmm aan de ene kant vind ik het goed dat een grote organisatie zoā€™n waarschuwing geeft, omdat het een regering aan het denken kan zetten. De vraag is alleen of deze regering met Trump dat wil (en dat willen ze niet).
Aan de andere kant denk ik niet dat dit effect op het toerisme gaat hebben. Voor toeristen is een bezoek aan de VS wel echt een ā€œdoelā€ en die zullen zich niet tegenhouden. Ik neem aan dat de meeste toeristen zich wel bewust zijn dat de wapenwet tien keer niks is daar.
Heeft Trump hier al via Twitter op gereageerd? :thinking:

Ik vraag me ook af of het waarschuwen van toeristen wel echt het doel is. Volgens mij geeft Amnesty normaal geen travel warning af toch, maar is het meer een soort statement.

3 likes

Aaah zo had ik het niet gezien

1 like

Het is inderdaad zoals @GrumpyHarry zegt bedoeld als statement. Reiswaarschuwingen worden volgens mij altijd door overheden gegeven. Het zal inderdaad helaas weinig effect hebben, maar ik vond het wel een goede statement.

1 like

Ugh, of course. Voordat hij namen heeft genoemd natuurlijk.

1 like

Ik vind het ook een beetje raar, want volgens mij heeft hij 2 weken terug nog een mislukte zelfmoordpoging gehad. Hij zou dus al onder suicide watch moeten staan, en dan vooral met zo een high profile gevangene zou ik daar wel wat meer verwacht van hebben?

1 like