Nieuws, actualiteit en politiek

Ja inderdaad, en zo’n suicide watch is normaal gezien niet niks, dus ofwel hebben de bewakers hun werk niet goed gedaan en heeft hij toch zelfmoord kunnen plegen (waar ik niet vanuit ga), ofwel is hij vermoord.

Maar ik bedenk me nu net dat die eerste zogenaamde poging ook fake news kan zijn geweest, gewoon om het nu aannemelijker te maken dat hij zelfmoord heeft gepleegd i.p.v. vermoord is.

Precies, ik geloofde er eigenlijk ook al meteen niks van

Volgens mij mis ik iets. Waarom zou het niet naar buiten kunnen worden gebracht als hij vermoord is? Waarom zou er gedaan moeten worden alsof hij zelfmoord heeft gepleegd?

Er verschijnen artikelen dat hij al een paar dagen van suïcide watch af was. Maar het is onduidelijk waarom.

Ik denk omdat dat dan (supposedly) gebeurd zou zijn in opdracht van “bekende namen” in bijvoorbeeld de FBI of regering. Die zouden dan weer bang zijn dat Epstein ook details over hun eigen seksueel misbruik naar buiten brengt. Een grote coverup, dus.

3 likes

Ah so. Bizarre zaak, en wat een plottwist.
Heftig voor alle betrokkenen en slachtoffers om nooit meer een oordeel te horen van een jury of rechter.

Ja idd, wat @Alocasia zegt, nu kan deze case veel sneller in de doofpot gestopt worden en vergeten worden. Als er naar buiten kwam dat hij vermoord is, zou er namelijk weer een heel onderzoek moeten gebeuren, en dat willen al die andere machtige mensen in dat netwerk natuurlijk niet.

Ik vind het ook wel heel heftig voor de slachtoffers. En ook heftig hoe dat wereldje van de elite in elkaar zit.

Zwarte kleding (in wat voort stof dan ook) is nog nooit verkoelend geweest bij mij. :joy:

Ik heb hier wel over nagedacht en vanuit het individu ben ik het helemaal met je eens. Alleen we leven met een heleboel mensen samen. En in een samenleving kom je elkaar tegemoet? Naaktlopen mag ook niet overal. Jezelf volledig bedekken staat vuur mij aan de andere kant van het extreme. Een beetje in het midden van de weg lopen, lijkt me a la Boeddha geen slecht idee.

4 likes

In Nederland hadden wij tot 1 augustus geen wet over gezichtsbedekking. De wet die is ingevoerd is de ‘wet gezichtsbedekkende kleding’, die in de volksmond het boerkaverbod heet omdat dat de werkelijke motivatie achter de wet is. Maar het was dus niet zo dat je daarvoor geen bivakmutsen mocht dragen maar wel religieuze bedekking. Het is dus niet waar dat er daarvoor uitzonderingen gemaakt werden voor moslims.

21 likes

In Nederland heb je deze wet niet, alleen dit sinds 1 augustus; het is het verboden om gezichtsbedekkende kleding - zoals bivakmutsen, nikaabs of integraalhelmen - te dragen in het onderwijs, het openbaar vervoer, ziekenhuizen en overheidsgebouwen.

3 likes

Ik ga motorrijders allemaal burger-arresteren!!!

10 likes

ik vind de nikab echt moeilijk, de hele gedachte erachter, dat de verschijning van vrouwen enkel de man dient, vind ik afschuwelijk. Het staat voor mij echt symbool voor ongelijkheid. Aan de andere kant zijn mensen vrij om zelf te kiezen hoe zij zich gedragen.

10 likes

Ah nou moet Killer Kamal ook iets anders zoeken om zn hoofd te verbergen haha

Dit is mijn tweestrijd ook altijd. Ik probeer ook niet het individu erop aan te kijken. Zij mag natuurlijk dragen wat ze wil. Maar dat er nog steeds een cultuur bestaat waarin een vrouw zich zo op en top moet verbergen om maar als eervol gezien te worden veracht ik. Ik denk dat als meer mannen zich daar tegen zouden uitspreken er sneller verandering komt.

5 likes

Nee ik bedoel moslimmannen. Niet de Geert Wilderssen van deze wereld

1 like

Ik kan me wel voorstellen dat iemand zich er ongemakkelijk bij voelt als iemand een niqaab of boerka draagt, dat is ook zeker een gevoel wat je mag hebben. Ik vind het alleen niet oké om andere mensen hun vrijheid in te perken omdat iemand zich ongemakkelijk voelt, terwijl er geen aantoonbare reden is (er is nog nooit een geweldsincident gepleegd door iemand in niqaab en boerka’s worden in Nederland überhaupt niet gedragen). Als we iets willen doen aan onderdrukking moeten we de onderdrukkers aanpakken, niet de onderdrukten.

34 likes

Nee nee nee Chuckie, we moeten die vrouwen bevrijden en emanciperen door ze dingen te verbieden. Je snapt er niks van.

17 likes

Is toch fijn voor die vrouwen dat ze niet hoeven te werken!!! En als je niet mag stemmen hoef je ook niet na te denken over politiek!!!

1 like

Hallo het beste is nog dat ze geen make-up op hoeven want dat zie je toch niet

1 like