Nieuws, actualiteit en politiek

https://www.ad.nl/politiek/cultuur-binnen-partij-voor-de-dieren-verziekt~abdc5bf8/

Ik vond dit artikel over de PvdD wel interessant over het Kamerlid dat is opgestapt

2 likes

Mmm ik zat het net ook te lezen ja. Ik vind het toch altijd lastig zo’n verhaal van een opgestapt kamerlid, zoals dat bij wel meerdere partijen gebeurd is.

Ik vind het wel opmerkelijk dat ze als onafhankelijk kamerlid blijft zitten (want ze kan natuurlijk ook de kamer uitgaan, dan zou er een nieuw PvdD kamerlid inkomen). Vraag bij mij is dan wel gelijk; handig voor de ~ 5 ton die je dan in de totale periode kunt verdienen, of echt je idealen verdedigen?

Maar ik moet zeggen dat ik hierdoor wel wat kritischer wordt naar de PvdD.

1 like

Als ik de partij echt verziekt zou vinden zou ik mijn zetel ook niet opgeven zodat iemand anders van die verziekte partij mijn plek in kan nemen. Dus dat vind ik opzich niet zo gek

4 likes

@Evenveel @SuperCoolePinda Ja het is een vreemd verhaal. Ik ben altijd een beetje aan het schipperen met of ik op ze wil stemmen (ja, want het enige goede natuur en ecologische beleid) of niet (want erg activistisch en de sluimerende macht van de zevendedagsadventisten). Vandaag verscheen dit artikel in de NRC die er nog even op doorgaat:

2 likes

Maar dan besluit je in eentje dat een partij een zetel minder verdient. Terwijl we in een democratie leven en die zetel democratisch is gekozen.

Volgens mij las ik in haar twitter thread dat ze vond dat ze recht had op deze zetel omdat ze met voorkeursstemmen gekozen is. Daarbij achterwege latend dat ze de meest efficiënte keuze was om meer vrouwen in de kamer te krijgen. Mensen hebben niet specifiek op haar als persoon gestemd maar omdat ze vrouw is en op de positie stond die de grootste kans had op een zetel. Dus zoveel persoonlijke aanspraak op die zetel heeft ze niet, imo.

4 likes

Ik dacht dat ze geen voorkeurszetel gehaald had (rond de 6100 stemmen, terwijl je voor zo’n positie rond 16.000 stemmen nodig hebt). Ze zit er dus vanwege positie op de lijst.
Nu mag je een zetel “meenemen”, omdat je als tweede kamerlid onafhankelijk moet kunnen stemmen. Maar het zou, mijns inziens, eerlijker zijn als je alleen je zetel mag meenemen, indien je met voorkeursstemmen bent gekozen, dus de drempel hebt gehaald.

1 like

Ik vind dit zo’n raar verhaal. De mens gaat de leefomgeving van de vis in. Vervolgens bijt de vis en dan moeten de vissen weg.

Dit is echt de omgekeerde wereld. Het lijkt mij veel logischer dat je het risico neemt dat je gebeten kan worden of uit het water wegblijft.

34 likes

Ik word er gewoon verdrietig van. Is toch gewoon bizar. Dan gaan mensen lekker naar het zwembad of ze nemen het risico. Wij pikken hun ruimte in, niet andersom.

Edit: sorry dit is eigenlijk precies wat jij zegt, nu ik het nogmaals lees. Ben het dus 100% met jou eens. :grin:

4 likes

https://www.destentor.nl/dalfsen/jongen-16-verdacht-van-brandstichting-waarbij-zijn-broer-om-het-leven-kwam~af40d815/?fbclid=IwAR1xPxRbdNmUnPuDWKqPRyaJ-yzBReqmwkZnFXs8v2Jl5BFJKHFGMqwzydw

Echt heftig dit

Ik snap je zorgen, maar dit gebied is door mensen aangelegd als zwemgelegenheid, met strandje, eetgelegenheid, volleybalveld en in een verder stukje een visvijverachtige situatie voor vissers. Het is dus sinds de start al puur recreatief en volledig ontworpen op veiligheid voor zwemmende kinders etc. Begrijp dus best dat ze die snoeken daar weghalen. Drenthe heeft al niet heel veel zwemplaatsen en toen ik er woonde was dit zomers best populair.

1 like

Maar dan is het nog steeds aangelegd in natuurgebied. Dus heeft de natuur al moeten wijken voor de mens en dat wordt nu nog even extra kracht bij gezet. De natuur moet altijd maakbaar zijn door de mens en als er iets is dat ons niet aanstaat moet het plaatsmaken. Ik vind dat niet ok.

4 likes

Ik vind het dubbel. Ik ben normaal ook wel van het de natuur zijn gang laten gaan en zo min mogelijk schaden, maar ken dit gebied tegelijkertijd ook als een plek om lekker te zwemmen en ik snap (ook vanuit toeristisch oogpunt) dat de recreatieve functie liever behouden wordt.

Ja bizar. Volgens nu.nl volgt er gemiddeld elke 11 dagen (!) een massaschietpartij in de VS. Maar goed, het is natuurlijk hun recht om zich te kunnen verdedigen dus wapens (zeggen zij, ik vind het bullshit dat verdediging gelijk moet staan aan bewapenen met geweren).

Thoughts and prayers, rinse and repeat.
Morgen weer een witte lul die veel mensen doodschiet

4 likes

Kan er ook zo niet tegen hoe ~de media~ dit weer portretteert.

2 likes

Wedden dat videogames weer de schuld krijgen :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Hahaha ja, ik las er al wat over

23 likes

JA
 zooooo frustrerend. Echt hoor
Gelukkig zijn er veel mensen die tegengeluid laten horen, ook beroemde mensen (ja klinkt nutteloos maar het kan toch wel verschil maken in mindset bij velen omdat ze zo veel bereik hebben
)

1 like

Laatst was er een discussie (ander topic weliswaar) over het bieden van een podium aan extreme gedachtegoeden waar ik aan moest terugdenken toen ik dit nieuwsbericht las.

Tl;dr Het bedrijf dat 8chan van een server voorzag is het zat en ook de oprichter van het forum vindt dat 8chan definitief moet sluiten.

1 like