Nieuws, actualiteit en politiek

De eigenaar loopt te zeuren dat er zoveel extremisme is maar wil de site wel verkopen. Goed plan.

Soms loer ik weleens in /pol/ omdat ik het fascinerend vind hoe sommige mensen kunnen denken en ik had ook in een thread gelezen dat de gebruikers van /pol/ op zoek zijn naar een ander board, het liefst in een TOR-netwerk zodat journalisten en normale mensen er moeilijker bij kunnen. Ben benieuwd wat dat gaat opleveren in combinatie met de verkoop/sluiting van 8chan.

Haha ja dit lees ik nu op 4chan/pol/

The constant media attacks on white men, the attacks on our values and very existence and the shilling for our replacement is being violently released because of what HE started.
When the history books look back on this period, the Christchurch shooting will be the equivalent to the assassination of Franz Ferdinand.

:roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

Edit: en dit is dus nog op 4chan, het ‘milde’ broertje van 8chan

1 like

Bizar
 waarom niet eerder ingegrepen. Ik ken niet het hele verhaal, maar geef die jongen in een veel eerder stadium hulp? Er zijn blijkbaar genoeg dingen aan vooraf gegaan
 ook dreigementen etc. Bizar.

1 like
3 likes

Hmmm aan de ene kant vind ik het goed dat een grote organisatie zo’n waarschuwing geeft, omdat het een regering aan het denken kan zetten. De vraag is alleen of deze regering met Trump dat wil (en dat willen ze niet).
Aan de andere kant denk ik niet dat dit effect op het toerisme gaat hebben. Voor toeristen is een bezoek aan de VS wel echt een “doel” en die zullen zich niet tegenhouden. Ik neem aan dat de meeste toeristen zich wel bewust zijn dat de wapenwet tien keer niks is daar.
Heeft Trump hier al via Twitter op gereageerd? :thinking:

Ik vraag me ook af of het waarschuwen van toeristen wel echt het doel is. Volgens mij geeft Amnesty normaal geen travel warning af toch, maar is het meer een soort statement.

3 likes

Aaah zo had ik het niet gezien

1 like

Het is inderdaad zoals @GrumpyHarry zegt bedoeld als statement. Reiswaarschuwingen worden volgens mij altijd door overheden gegeven. Het zal inderdaad helaas weinig effect hebben, maar ik vond het wel een goede statement.

1 like

Ugh, of course. Voordat hij namen heeft genoemd natuurlijk.

1 like

Ik vind het ook een beetje raar, want volgens mij heeft hij 2 weken terug nog een mislukte zelfmoordpoging gehad. Hij zou dus al onder suicide watch moeten staan, en dan vooral met zo een high profile gevangene zou ik daar wel wat meer verwacht van hebben?

1 like

Ja inderdaad, en zo’n suicide watch is normaal gezien niet niks, dus ofwel hebben de bewakers hun werk niet goed gedaan en heeft hij toch zelfmoord kunnen plegen (waar ik niet vanuit ga), ofwel is hij vermoord.

Maar ik bedenk me nu net dat die eerste zogenaamde poging ook fake news kan zijn geweest, gewoon om het nu aannemelijker te maken dat hij zelfmoord heeft gepleegd i.p.v. vermoord is.

Precies, ik geloofde er eigenlijk ook al meteen niks van

Volgens mij mis ik iets. Waarom zou het niet naar buiten kunnen worden gebracht als hij vermoord is? Waarom zou er gedaan moeten worden alsof hij zelfmoord heeft gepleegd?

Er verschijnen artikelen dat hij al een paar dagen van suĂŻcide watch af was. Maar het is onduidelijk waarom.

Ik denk omdat dat dan (supposedly) gebeurd zou zijn in opdracht van “bekende namen” in bijvoorbeeld de FBI of regering. Die zouden dan weer bang zijn dat Epstein ook details over hun eigen seksueel misbruik naar buiten brengt. Een grote coverup, dus.

3 likes

Ah so. Bizarre zaak, en wat een plottwist.
Heftig voor alle betrokkenen en slachtoffers om nooit meer een oordeel te horen van een jury of rechter.

Ja idd, wat @Alocasia zegt, nu kan deze case veel sneller in de doofpot gestopt worden en vergeten worden. Als er naar buiten kwam dat hij vermoord is, zou er namelijk weer een heel onderzoek moeten gebeuren, en dat willen al die andere machtige mensen in dat netwerk natuurlijk niet.

Ik vind het ook wel heel heftig voor de slachtoffers. En ook heftig hoe dat wereldje van de elite in elkaar zit.

Zwarte kleding (in wat voort stof dan ook) is nog nooit verkoelend geweest bij mij. :joy:

Ik heb hier wel over nagedacht en vanuit het individu ben ik het helemaal met je eens. Alleen we leven met een heleboel mensen samen. En in een samenleving kom je elkaar tegemoet? Naaktlopen mag ook niet overal. Jezelf volledig bedekken staat vuur mij aan de andere kant van het extreme. Een beetje in het midden van de weg lopen, lijkt me a la Boeddha geen slecht idee.

4 likes