Trouwens, naast de ene overgelopen MP hebben ze ook alle MPs uit de partij gezet die tegen de partij ingestemd hebben, dat zijn er een stuk of 20. Johnson gaat proberen nieuwe verkiezingen uit te schrijven maar deze mensen kunnen zich allemaal niet kandidaat stellen voor de Tories dan
Maar bij een stemming voor een no-deal brexit stemmen toch ook heel wat parlementsleden van de meerderheid tegen? (of net andersom) Waardoor Johnson nog steeds geen meerderheid heeft voor zijn Brexitplannen ondanks zijn dreigementen?
En het parlement was toch op verlof gestuurd?
Ik vraag me af of iemand het nog snapt⦠Ook de analyses die ik las vanmorgen hebben me niet echt wijzer gemaakt.
Eerlijk, ik weet minder dan jij denk ik. Ik heb echt nul idee al heb ik gister live die hele stemming gekeken.
Volgens mij is het verschil dat een no deal Brexit gewoon gebeurd als er niet meer gestemd wordt over wat dan ook en Johnson ook niet verder kan onderhandelen met de EU? Dan gaan ze er op 31 oktober gewoon uit, zonder deal. Maar pin me hier niet op vast
Ik ga dat ook maar beluisteren. Snap niks meer van dat ellende in UK. Ik schaam mij ook wel een beetje dat ik er zo weinig van af weet.
Gelukkig. Ik dacht dat het aan mij lag maar als jij het zelfs niet snapt dan geef ik het op.
Dat vat ik op als compliment!
@Broodrooster ik zou me zeker niet schamen als ik jou was hoor! Ik woon dus in Engeland op het moment, maar mijn gemiddelde Engelse (of anderszins Europees, maar al jaren woonachtig hier) collega begrijpt er echt nog minder van dan ik (want ik hou heel erg van nieuws volgen). Het is gewoon een hele bizarre situatie in een heel verwarrend, krakkemikkig systeem. Ik kwam er bijv. ook vandaag pas achter dat het House of Lords (wat ik altijd zag als een soort eerste kamer, maar dat is het dus niet helemaal) helemaal niet verkozen is??? Sommige mensen hebben daar gewoon een zetel omdat 'ie al jaren in de familie zitā¦
Anyways, de Stuk Rood Vlees podcast heeft mij wel veel geholpen in het begrip, die zou ik wel aanraden haha
Ja, vooral de aflevering van vandaag was voor mij echt weer even goed om het beter te snappen.
Degene die hem aangeraden heeft: bedankt daarvoor!
Goed denk ik!
Willem-Alexander krijgt voorlopig nog geen baard op munten en zegels https://www.nu.nl/binnenland/5987846/willem-alexander-krijgt-voorlopig-nog-geen-baard-op-munten-en-zegels.html (via @NUnl)
Voor nu wel even, maar ik denk dat China dit niet op zich laat zitten en een plan achter de hand heeft.
Weet iemand hoe het zit met de prorogation van het Britse parlement? Daar had Queen Elizabeth toch mee ingestemd? Hoezo zit iedereen nu dan de hele nacht te vergaderen? Of geldt het niet hen?
Gaat pas volgende week in! Dus daarom nu paniekvoetbal om alles er deze week doorheen te krijgen en dus late vergaderingen
Aha! Dat had ik even gemist maar dat verklaart een hoop. Dankje!
Ik las net dit artikel, echt bizar vond ik.
Toen ik de titel voor het eerst las dacht ik dat het een artikel van de speld was
@PhilDunphy jeetje wat een bizar artikel! Ook dat stuk over het dna onderzoek⦠Klopt echt niks van.
Nee klopt niks van inderdaad.
Echt absurd dat er dan 2 mensen ter dood worden veroordeeld na zoān proces.
Pfoe wat gek. Was mijn lievelingseiland.
Haha ja ik moest ook zo lachen dat dit nieuwswaardig was :ā)
Jeetje wat bizar! Maar volgens mij zijn ov stations uitgerust met genoeg cameraās om snel een signalement van de dader te hebben.
Hoe verzin je het om iemand in zn borst steken?! Ik word hier verdrietig vanā¦