Nieuws, actualiteit en politiek

Echt van de zotten wat er gisteren in Assen is gebeurd. Met z’n vijven op één man. Zo barbaars.

Nu blijkt het ook nog eens om een dove man te zijn die mogelijk slechts in de speeltuin wachtte op een afspraak (bron = Telegraaf, dus even afwachten). Ik krijg er een heel, heel akelig gevoel bij.

1 like

Hij had mogelijk een meisje onzedelijk betast en haar vader + 4 vrienden hebben hem dodelijk mishandeld

Ho ho hij werd er van verdacht. Door lui die het recht vervolgens in eigen hand namen.

8 likes

Oh sorry heb het zo gelezen
Heb t ge-edit

1 like

Ik hoop echt dat deze vier mannen, of het slachtoffer nou wel of geen zedendelict gepleegd heeft, een zware straf krijgen om duidelijk te maken dat we in een land leven waarin we eigenrichting niet waarderen.

Vind het zo erg dat burgers zelf wel even beslissen dat iemand zware mishandeling met de dood tot gevolg verdient.

15 likes
1 like

Dit vind ik wel heel bijzonder. Er is wel iemand dood. Is hij dan aan een natuurlijke doodsoorzaak overleden?

2 likes

Huh hier snap ik werkelijk niks van, waarom laten ze hun allemaal gewoon gaan?

Getuigen zijn ook niet altijd betrouwbaar.
Maar dit stond ook in het artikel; Daarbij ontstond een worsteling, waarbij ze beiden vielen.

Vier omstanders hielden volgens het politieonderzoek de 32-jarige man vast in afwachting van de komst van de politie.
Dat kan er voor een buitenstaander als mishandeling hebben uitgezien.

Ik vind het wel een bijzonder verhaal. Vijf mannen plegen een burgerarrest op één man. Bij aankomst van de politie blijkt de man dood, maar ze hebben hem in ieder geval niet mishandeld?

11 likes

Hahaha moet er zelf alleen nog een doodsoorzaak bij maken

Dit soort artikelen vind ik altijd weinig toevoegen. Je kan niet altijd iemand ‘echt’ kennen. Een overdreven voorbeeld maar iedereen vond Ted Bundy een charmante man en toch was het een seriemoordenaar. (Hiermee wil ik trouwens niet zeggen dat ik overtuigd ben van de schuld van de hovenier maar meer dat er aan de meningen van anderen/ buitenstaanders naar mijn mening weinig waarde moet worden gehecht)

13 likes

De 5 zijn nog wel verdacht he, er zullen in ieder geval geen gronden zijn om ze vast te houden. Er wordt verder onderzoek gedaan.

Ik kijk nu al uit naar het interview met de ‘buurvrouw’ van 5 straten verderop die het niet kan geloven omdat hij haar hondje wel eens aaide. Zulke onzinnige nieuwsberichten dit.

15 likes

Ik vind t wel iets toevoegen eigenlijk, zeker omdat gister overal werd beweerd dat die man al jarenlang daar rondliep en dat dat dus een hele andere man was dan deze. Vind het een raar verhaal

Ik zeg niet dat hij charmant is, maar dat het niet dezelfde man was als eerder en dat hij gewoon een afspraak had en daar niet de hele dag rondliep, plaats het toch in een ander perspectief vind ik. Ik zeg niet dat hij niet schuldig is, maar het is wel een ander verhaal dan eerst.

Dit is weer een heel ander bericht. Nu hadden ze geen opzet iemand te doden en zijn daarom vrijgelaten!?

Maar wel nog steeds verdacht. Je kan iemand ook niet zomaar vast houden, daar zitten regels aan vast.

Mijn probleem is niet zo zeer dat ze zijn vrijgelaten, maar dat het eerdere bericht was geen aanwijzing voor mishandeling en dat ze nu verdacht zijn van betrokkenheid bij zijn dood. Dat spreekt elkaar zo tegen.