Nieuws, actualiteit en politiek

https://www.destentor.nl/dossier-liquidatie-advocaat/advocaat-44-van-kroongetuige-nabil-b-op-straat-doodgeschoten-in-amsterdam~a13a07c7/?referrer=https://www.google.com/

Hier staat onderaan wel beetje een overzicht. Ik heb een artikel gelezen waarin alles helemaal stond ga even kijken of ik die nog kan vinden.

Edit: https://www.trouw.nl/binnenland/waar-gaat-het-marengo-onderzoek-om~b7fc520f/
Dit al wel gevonden maar ook niet zo uitgebreid.

2 likes

Een simpele volgorde van data is al te moeilijk voor de trouw

5 likes

Vind het zo eng. Ben ook heel benieuwd hoe dat gaat werken als ze de dader wel pakken. Want advocaten willen hem eigenlijk niet meer verdedigen. Logisch natuurlijk ook, als je advocaten zelf vermoord is het idee van het krijgen van een advocaat wel een beetje zoek.

Maar kan iemand berecht worden zonder advocaat? Of heb je daar echt hoe dan ook recht op?

Ik heb een artikel gelezen waarin een advocaat zei dat hij de schutter wel zou bijstaan mocht ie gepakt worden. Ik denk dat er altijd wel een advocaat op staat. Ik vraag mij vooral af wie die kroongetuige nog wilt bijstaan want dat is een veel groter risico. En je hoeft geen advocaat te hebben maar dan moet dat wel je eigen keus zijn. Iedereen heeft er recht op een.

Ik vind dit ook juist een goed uitgangspunt. Hoe moeilijk het ook is, je moet hier als advocaat wel boven blijven staan. *Ik bedoelde trouwens de schutter, niet de kroongetuige.

Ik vind het ook echt heel heftig trouwens. Toen ik er van hoorde eigenlijk nog niet eens, maar toen ik gisteren zag hoe iedereen er door aangedaan was wel. In mijn ogen is de ‘rechtenwereld’ echt aangedaan en dan ken ik eigenlijk nog niet eens echte strafrechtadvocaten.

1 like

Ik snap eigenlijk waarom die kroongetuige met naam bekend is. Kan iemand me dat uitleggen. Ik heb gister wel gelezen dat hij dus onderdeel was van de war en zich heeft laten arresteren om te kunnen praten. Maar waarom is dat niet allemaal geheim gebleven.

Geld is het grootste probleem hier natuurlijk.

Over je laatste stuk maar die garantie dat je 100% veilig bent is er natuurlijk niet. En hoe ga je als advocaat naar je gezin verantwoorden dat je dat gaat doen? Bij het kantoor waar ik werk was de reactie toch wel nou als ik gevraagd zou worden zou ik het niet doen. Maar er zullen er ook vast wel zijn die het wel willen en dan hoop ik maar dat ze de beste beveiliging krijgen.

1 like

Ben benieuwd waarom, geen uitleg ook verder.

Waarom het doorgaat of waarom er geen pers aanwezig mag zijn?

Ik denk dat het doorgaat om een signaal af te geven dat de dader het rechtssysteem niet nog meer kan aantasten. Althans, dat zou ik een goede reden vinden.

Ik denk dat als het niet door zou gaan, dat een reden zou kunnen zijn voor mensen om dit vaker te doen.

Waarom het niet openbaar is en ze daar geen reden voor hebben gegeven. Waarom het doorgaat begrijp ik wel. Maar die reden die je geeft zou je ook kunnen gebruik voor dat het openbaar zou moeten zijn.

1 like

Ik vind dit wel een interessant filmpje. Gaat over die advocaat die nu naar buiten heeft gebracht dat hij de advocaat van Nabil B. wel wil zijn. Er is ook een andere advocaat aan het woord en ik kan mij er wel heel erg in vinden wat zij zegt.

1 like

Dat vroeg ik me een paar dagen terug ook af. Kon alleen dit vinden:

Op het moment dat de informatie van de kroongetuige gebruikt gaat worden, moet justitie dat wel melden. Er worden opsporingshandelingen verricht, misschien verdachten aangehouden, dat kan niet op basis van een anonieme bron of getuige. Het zou veel handiger zijn als justitie in alle stilte met zo’n getuige zou kunnen onderhandelen, maar dat stuit op wetten en regels en rechten.
https://www.misdaadjournalist.nl/2018/03/moet-justitie-melden-dat-er-een-kroongetuige-is/

Ja het is nu breaking news dat ze het echt gaat doen!

Maar als Trump echt impeached zou worden, is het dan niet automatisch zo dat Pence het overneemt tot de volgende verkiezingen? Worden we daar niet nĂłg ongelukkiger van?

1 like

Haha ik ook en dat terwijl ik eigenlijk flink aan m’n scriptie moest, oeps.

1 like

Nou nog ongelukkiger misschien niet, maar gelukkig ook absoluut niet. Kan Pence niet in één klap ook impeacht worden ofzo? Dat zou wel prettig zijn, dan wordt Pelosi tijdelijk president geloof ik.

4 likes

Beter dan het Boulevarttopic dit.

3 likes
1 like

Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik las dat de democraten het nu vooral willen doen om een statement te maken ‘voor de geschiedenisboeken’ dat ze echt tegen Trump zijn. Beetje gekke redenatie maar ergens snap ik het ook wel.

2 likes

Ja ik snap dat ook wel
 Want je weet in elk geval dat als je niks doet, het sowieso alleen maar erger wordt. Dan zou het wel kunnen dat de impeachmentprocedure het misschien ook wel erger wordt, maar dan heb je in elk geval iets geprobeerd?