Nieuws, actualiteit en politiek

Maar betrokkenheid bij zijn dood betekent niet perse mishandeling. Kan ook zijn dat door dat vasthouden iets gebeurd is. Als ze van mishandeling werden verdacht hadden ze hoogst waarschijnlijk nog wel vastgezeten. Maar volgens mij staat de doodsoorzaak nog niet eens vast.

Ga je nu natuurlijk allemaal van die reacties krijgen dat het terecht is dat hij is overleden.

1 like

Ik had het verkeerde artikel geplaatst haha

Ik bedoelde deze

https://www.ad.nl/nieuws/advocaat-roethof-betwist-moord-nicky-lijkt-te-zijn-weggelopen~ac51d499/

ā€œTen eerste ben ik master student biologieā€

Lol is dat waar je je trots uit haalt.

8 likes

Zo vaak dit soort berichten vanuit India. Kan er echt niet bijā€¦ hoe verschrikkelijk

1 like

Echt degoutant. Vlaams belang moet zā€™n mandatarissen wel vaak verontschuldigen voor wat ze ā€˜in een dronken buiā€™ doen of zeggen. Laatst was er toch ook iets met een hitler groetā€¦

Iedereen mag in zijn eigen tijd zo vaak dronken zijn als ie wil van mij, maar ik zeg zoā€™n dingen toch niet als ik dronken benā€¦ Maar owee als je zegt dat het geen fatsoenlijke partij is en dat ze vol racisten zitten.
(Sorry, kleine rant maaf ik word daar echt kwaad van)

4 likes

Ik kan me dus gewoon niet voorstellen dat dit binnen Vlaams Belang niet gewoon de orde van de dag is. Denk dat ze eerder spijt hebben dat het uitgekomen is, dan voor de inhoud. Als je dit soort dingen al zegt tegen een random vrouw op tinder kan ik me niet voorstellen dat het bij zoā€™n partij niet binnenkamers lachend gezegd wordr

4 likes

Pfoe ik zag dit al voorbij komen op twitter maar ik had geen idee dat deze gast ook nog wat in de politiek deed.
Dit ook

"ā€œWij nemen hier absoluut afstand vanā€, zegt Kim Brooks, voorzitster van Vlaams Belang Mechelen, furieus. ā€œDit kan echt niet. Onze afdeling is de meest multi-etnische van allemaal, en op Ć©Ć©n na zijn alle bestuursleden vrouw. Thomas gaat dus ook tegen zijn eigen mensen in.ā€

Zijn eigen mensen?? Want omdat er ook vrouwen bij deze partij zitten is het minder erg want dan zijn het ook zijn mensen?? Wat een bizarre gedachtegang

1 like

Ik kreeg ook al het gevoel dat dit voor zo veel ophef zorgde, omdat hij ook vrouwen beledigt. Maar als het alleen om zwarte mensen was gegaan was hij misschien nog met het excuus dronken bui weggekomen.

Ja over dit, waar heb je in godesnaam je bachelor biologie kunnen halen als je nog dit soort ongein rondstrooit over afstammen van apen ā€œbehalve voor witte mensenā€ wtf man.

@SayMyName ja dat had goed gekund inderdaadā€¦ bah wat een narigheid

3 likes

Is het normaal in BelgiĆ« om zwarte of donkere mensen ā€˜zwartenā€™ te noemen?

Niet eens rechten :roll_eyes:

Mja, zij was ten minste nog echt verontwaardigd. Die ā€˜veroordelingā€™ van Tom van Grieken, de nationale voorzitter nota bene, was amper het vermelden waard. Maar ja, hij is noch zwart noch vrouw dus wat kan het hem schelen :roll_eyes:

1 like

#AbolishTheMonarchy nummer 1 trending op Twitter in het VK nadat de queen de Lockdown heeft geaccepteerd.

8 likes

Is er ergens een TL;DR over deze situatie te lezen? Ik snap er namelijk vrij weinig van :no_mouth:

1 like

Ik vond dit zelf wel duidelijk:

The parliamentary process of prorogation, with precedent going back centuries, is a way to end the sitting of a parliamentary session, allowing the executive to carry out its business without interference from MPs.

If the prime minister ā€œis concerned about MPs blocking the UKā€™s exit from the EU, they could advise the Queen to prorogue Parliamentā€, says the BBC. ā€œThis would send MPs away so that they cannot do anything in the Commons to hold up Brexit.ā€

Johnsonā€™s prorogation ā€œdoes seem like a very obvious move to cut down the time available for anti-no-deal MPs to do something about itā€, the Institute for Governmentā€™s Catherine Haddon told the BBC.

En nu heeft Boris Johnson de koningin dus gevraagd om dit te doen, en ze heeft ingestemd, waar veel mensen niet zo blij mee zijn omdat ze tegen een no-deal Brexit zijn. Dat is wat ik ervan begrijp tenminste šŸ¤·

1 like

En terecht. Dit is echt niet meer democratie te noemen.

2 likes

Naja, dat is dus wel de vraag. De bevolking heeft gestemd voor de Brexit. Weliswaar met een kleine meerderheid maar dat was wel de uitkomst van het referendum. Het Parliament probeert er alles aan te doen om de no-deal Brexit (of eigenlijk de hele Brexit) tegen te houden. Maar daarmee gaan ze dus in tegen de wil van ā€˜het volkā€™. Dus daarin voert Johnson gewoon uit wat het volk wil. Of zo spint Johnson het in ieder geval en ik kan dat wel begrijpen.
Niet dat ik het hiermee eens ben, er is zoveel mis-informatie geweest over de hele Brexit dat mensen ook echt geen idee hadden waar ze voor/tegen gestemd hebben. En ik vraag me persoonlijk nog af of ā€˜het volkā€™ wel geschikt is om over zulke vraagstukken een beslissing te nemen, ik denk van niet.
Vind het in ieder geval wel smullen en de pond mag, gezien mijn aanstaande vakantie naar Engeland, nog wel even verder dalen :innocent:.

3 likes

Zag dit draadje op Twitter, ook wel interessant!

2 likes

Maar domme vraag misschien hoor, maar het wordt me hier niet helemaal duidelijk uit: Boris Johnson wil/kan met deze aparte manier van politiek bedrijven een no-deal brexit afdwingen?

@Swelgje Maar het referendum is in de UK officieel niet-bindend. Ik vind het nog steeds democratisch als een parlement beslist dat het niet goed zou zijn om de brexit uit te voeren. Die mensen zijn gekozen door het volk en zeker met een kleine meerderheid lijkt het me prima als zij daar voor het volk over beslissen. Ook omdat zij de belangen kunnen overzien. Maar er is volgens mij destijds een belofte gedaan dat ze zich aan de uitslag van het referendum gehouden zou worden. Volgens mij is dat gewoon een criciale fout geweest.

2 likes