Nieuws, actualiteit en politiek

Ik ben ook tegen het boerkaverbod, maar ik wilde ook even zeggen dat omdat er vrouwen zijn die bewust kiezen voor het dragen van gezichtsbedekkende kleding om redenen als vroomheid/ingetogenheid/etc., en het in hun geval dus geen gevolg is van onderdrukking door een mannelijk persoon direct in hun leven, dit toch niet betekent dat gezichtsverhullende kleding in het algemeen geen gevolg is van vrouwenonderdrukking? Ik vind dat echt geen argument namelijk. Alle kleding die het lichaam en haar bedekt van een vrouw komt voort uit de originele overweging dat een vrouw mannen niet mag uitlokken/kuis moet zijn etc. Het wordt immers niet gedragen door een man dus dat alleen al impliceert seksescheiding. Alleen maar dat dat voor een islamitische vrouw persoonlijk niet de reden is, betekent niet dat dit niet alsnog achter het kledingstuk steekt.
Oftewel ik ben heel blij dat veel islamitische vrouwen om andere reden vrij kiezen voor het dragen van zulke kleding, maar de kleding an sich draagt nog steeds een seksistische boodschap.

17 likes

Ik leef samen met de twee grootste rechtse klimaatontkenners, m’n vader en broer. De frustratie drijft me echt tot het uiterste gewoon. Ik dring zo NIET door. Zelfs bij wetenschappelijke bronnen wordt er geroepen ‘Ja je leest wat je wil lezen’. ‘Thierry weet echt wel beter waar hij over praat dan jij’.

Ik word er zo zo bang van dat er nog zoveel meer van dit soort mensen zijn. Het valt me ook ZO van ze tegen en ik moet voortaan echt dit onderwerp gaan vermijden want het doet me te veel :sweat_smile: En in mijn frustratie weet ik dan ook niet meer met goede tegenargumenten te komen waardoor ik het sukkeltje lijk.

Omg wat moet dat frustrerend voor je zijn!

Helemaal niet erg trouwens als je voortaan dit onderwerp bij hen mijdt. Het is echt zonde om je energie te gaan verspillen aan mensen die weigeren te luisteren. Als ze werkelijk menen dat klimaatverandering door toedoen van de mens niet plaatsvindt geloven ze zo erg in hun eigen sprookje dat het waarschijnlijk verspilde moeite is om te proberen hen iets bij te brengen.

Of beginnen zij steeds actief een discussie hierover met jou?

1 like

Ja vooral mijn vader houd erg van politieke ‘discussies’. Dan is hij weer aan het schreeuwen over alle buitenlanders en dat we oorlog krijgen en dat alles weer belachelijk is en dan wil ik nuanceren en there we go

2 likes

Ik kan het me helemaal voorstellen dat je daar dan iets van wilt zeggen, ik zou me waarschijnlijk ook niet in kunnen houden.

Maar ik denk dat het toch het beste is om z’n geschreeuw maar gewoon te negeren. En als hij echt met je in discussie wil zou ik eerlijk tegen hem zijn en iets zeggen als: ‘‘Sorry, ik wil best met je discussiĂ«ren hierover, maar dan wel op een normale manier. Als je alleen maar ongefundeerde dingen roept, niet bereid bent naar mijn argumenten te luisteren en ĂŒberhaupt niet voor rede vatbaar bent ga ik mijn energie er niet aan verspillen.’’

Heeft iemand hier iets over gehoord? Ik kan idd niks vinden via Google


Edit: oh wel in het Engels

Het zijn dus niet alleen vrouwen die zich hoeven te bedekken. Mijn zus en zwager zijn bekeerd en officieel hoort de man ook van knie tot schouder was het volgens mij bedekt te zijn. Dat geldt dus ook in het zwembad en zo. Ik had een moslimjongen in mijn klas die dan dus altijd in een shirt ging zwemmen. Ik weet natuurlijk niet of dit voor alle stromingen geldt en natuurlijk zie je het veel minder vaak. Maar zeggen dat enkel vrouwen zich moeten bedekken is dus niet volledig correct.

1 like

Maar van knie tot schouder vind ik wel wat anders dan je gezicht met uitzondering van de ogen. (wat ik allemaal zeg is enkel mijn mening he :wink: )

Ik denk overigens dat het heel goed is vuur een samenleving om een debat te voeren over hoe je je opstelt en gedraagt in de openbare ruimte.

Maar alles bedekken met uitzondering van de ogen is ook geen verplichting. Sowieso is er niet echt sprake van een verplichting vanuit het geloof. Er zijn gedragsregels waar men zo goed als mogelijk naar zou moeten streven en voor vrouwen is dat volgens mij de hoofddoek en voor de rest ook van schouder tot knie bedekt. Dus in die zin is het verschil tussen mannen en vrouwen qua regels dan enkel de hoofddoek. Als ik dan kijk naar mijn zwager draagt hij ook een soort kepeltje vanwege zijn stroming binnen de islam. Dus dan heeft hij ook nog een soort van hoofdbedekking. Verder is het dan aan ieder persoon om zelf te bepalen in hoe verre ze zich wel of niet bedekken.

Het ging mij er vooral om dat heel veel mensen er vanuit gaan dat enkel de vrouw zich zou moeten bedekken maar dat is dus niet zo. Er zit natuurlijk wel een groot verschil tussen de praktijk en de leer.

1 like

Mijn post boven je gaat hierover. Bizar hĂš.

1 like

Ik word hier ook zo boos en verdrietig van. En kan hier idd vrijwel nergens iets over vinden. Terwijl toen de Notre Dame in de fik stond er liveblogs werden geopend en het nergens anders meer over kon gaan. What. The. Fuck.

2 likes

Echt van de zotten wat er gisteren in Assen is gebeurd. Met z’n vijven op Ă©Ă©n man. Zo barbaars.

Nu blijkt het ook nog eens om een dove man te zijn die mogelijk slechts in de speeltuin wachtte op een afspraak (bron = Telegraaf, dus even afwachten). Ik krijg er een heel, heel akelig gevoel bij.

1 like

Hij had mogelijk een meisje onzedelijk betast en haar vader + 4 vrienden hebben hem dodelijk mishandeld

Ho ho hij werd er van verdacht. Door lui die het recht vervolgens in eigen hand namen.

8 likes

Oh sorry heb het zo gelezen
Heb t ge-edit

1 like

Ik hoop echt dat deze vier mannen, of het slachtoffer nou wel of geen zedendelict gepleegd heeft, een zware straf krijgen om duidelijk te maken dat we in een land leven waarin we eigenrichting niet waarderen.

Vind het zo erg dat burgers zelf wel even beslissen dat iemand zware mishandeling met de dood tot gevolg verdient.

15 likes
1 like

Dit vind ik wel heel bijzonder. Er is wel iemand dood. Is hij dan aan een natuurlijke doodsoorzaak overleden?

2 likes

Huh hier snap ik werkelijk niks van, waarom laten ze hun allemaal gewoon gaan?

Getuigen zijn ook niet altijd betrouwbaar.
Maar dit stond ook in het artikel; Daarbij ontstond een worsteling, waarbij ze beiden vielen.

Vier omstanders hielden volgens het politieonderzoek de 32-jarige man vast in afwachting van de komst van de politie.
Dat kan er voor een buitenstaander als mishandeling hebben uitgezien.