Nieuws, actualiteit en politiek

Er wordt nu als zo lang over gesproken dat ik eigenlijk niet verwacht dat het veranderd wordt. Volgens mij wordt dit echt al aangehaald door verschillende partijen een of twee jaar nadat het ingevoerd werd

Het is momenteel opzich wel vruchtbaar. De hoeveelheid partijen tegen hebben na de invoering nog nooit een tweede kamer meerderheid gehad. We moeten alleen nog maar gaan zien of en wanneer ze er Ă©cht voor gaan

Blijkbaar is Boris Johnsons partij de meerderheid kwijt. Moest wel lachen om deze foto

35 likes

Ik vind dit dus ook een gevaarlijke zin. Dit weten we simpelweg niet, want die best mogelijke zorg (imo een arrangement dat niet alleen zorg inhoud, maar ook sociale voorzieningen en stimuleert dat een oudere zo lang mogelijk autonomie houdt in een veilige omgeving) wordt momenteel alleen geboden aan ouderen met een flinke smak geld.

Niets ten nadele van mensen werkende in de ouderenzorg. De thuiszorg bij mijn oma deed echt haar uiterste best. Maar de zorg die nu standaard wordt geboden is gewoon verwaarlozing van alle andere aspecten dan lichamelijke die een mens, mens maken.

2 likes

Ik vind het eigenlijk niet controversieel genoeg. Waarom mogen jonge mensen niet op een waardige manier een einde aan hun leven maken? Ik vind het echt bizar dat we allemaal verontwaardigd zijn als iemand ‘voor de trein springt’ maar dat we tegelijkertijd mensen geen waardiger alternatief bieden. Een arts zal altijd moeten vaststellen of er sprake is van uitzichtloos lijden, dus het is ook niet zo dat ‘iedereen’ dan maar ‘zomaar’ een einde aan zijn leven kan maken op die manier.

20 likes

https://blendle.com/shared/eyJuIjoiS2F5bGVlIiwiYSI6ImJubC12a24tMjAxOTA5MDQtMTEyNjM4MzIiLCJ1IjoiMDcwYWI2MzMtM2M5YS00MzcyLWIyOTctYjc4NThmOGU0NDI2In0.KxccoDIaKtOx-bMbfTcD2ubh19s079k7XFhbg5nreH0

Gaat over euthanasie. De levenseindekliniek heeft een andere naam. Is van blendle, maar jullie kunnen het gratis lezen omdat ik een abonnement heb.

2 likes

Ik snap oprecht niks meer van de Brexit en wat er gisteravond nou allemaal gebeurd is

13 likes

Wie wel?

Ik heb gistermiddag nog wat van mijn studiegenoten uitleg gegeven over Brexit (voor zover ik dat kon en in Jip en Janneke taal), om er later achter te komen dat ik het nu zelf niet meer begrijp :sweat_smile:

3 likes

Er is een nieuwe aflevering van de StukRoodVlees podcast, ik hoop dat ik het na het luisteren hiervan weer begrijp haha

2 likes

Dit ongeveer.

Dit is Jacob Rees-Mogg, leider van de conservatieven in parlement. De conservatieven zijn hun meerderheid kwijt omdat 1 Mp is overgelopen naar de LibDems, maar het is de vraag wat ze nu gaan doen.

5 likes

Ja echt gadverdamme, zo’n nare gast is dat. Ik moest hier wel erg om lachen, ik krijg twee weken! Gelukkig verhuis ik voor die tijd weer terug naar Nederland haha

4 likes

Ik ga wel stuk om alle Photoshops van die foto idd. Ik heb Britse familie op bezoek en we hebben de hele dag BBC aanstaan en ik heb nog steeds geen idee wat er gaat gebeuren.

2 likes

Trouwens, naast de ene overgelopen MP hebben ze ook alle MPs uit de partij gezet die tegen de partij ingestemd hebben, dat zijn er een stuk of 20. Johnson gaat proberen nieuwe verkiezingen uit te schrijven maar deze mensen kunnen zich allemaal niet kandidaat stellen voor de Tories dan

2 likes

Maar bij een stemming voor een no-deal brexit stemmen toch ook heel wat parlementsleden van de meerderheid tegen? (of net andersom) Waardoor Johnson nog steeds geen meerderheid heeft voor zijn Brexitplannen ondanks zijn dreigementen?

En het parlement was toch op verlof gestuurd?

Ik vraag me af of iemand het nog snapt
 Ook de analyses die ik las vanmorgen hebben me niet echt wijzer gemaakt.

2 likes

Eerlijk, ik weet minder dan jij denk ik. Ik heb echt nul idee al heb ik gister live die hele stemming gekeken.

2 likes

Volgens mij is het verschil dat een no deal Brexit gewoon gebeurd als er niet meer gestemd wordt over wat dan ook en Johnson ook niet verder kan onderhandelen met de EU? Dan gaan ze er op 31 oktober gewoon uit, zonder deal. Maar pin me hier niet op vast

3 likes

Vond dit wel opmerkelijk na dat gedoe met die studenten en de ophef daarover.

Ik ga dat ook maar beluisteren. Snap niks meer van dat ellende in UK. Ik schaam mij ook wel een beetje dat ik er zo weinig van af weet.

Gelukkig. Ik dacht dat het aan mij lag maar als jij het zelfs niet snapt dan geef ik het op.

4 likes

Dat vat ik op als compliment!

@Broodrooster ik zou me zeker niet schamen als ik jou was hoor! Ik woon dus in Engeland op het moment, maar mijn gemiddelde Engelse (of anderszins Europees, maar al jaren woonachtig hier) collega begrijpt er echt nog minder van dan ik (want ik hou heel erg van nieuws volgen). Het is gewoon een hele bizarre situatie in een heel verwarrend, krakkemikkig systeem. Ik kwam er bijv. ook vandaag pas achter dat het House of Lords (wat ik altijd zag als een soort eerste kamer, maar dat is het dus niet helemaal) helemaal niet verkozen is??? Sommige mensen hebben daar gewoon een zetel omdat 'ie al jaren in de familie zit


Anyways, de Stuk Rood Vlees podcast heeft mij wel veel geholpen in het begrip, die zou ik wel aanraden haha

3 likes