Nieuws, actualiteit en politiek

Ik weet het echt niet, maar kan me voorstellen dat weinig republikeinen echt blij zijn met Trump als president en dit een relatief makkelijke manier is om van hem af te komen. Misschien zijn ze wel heel loyaal naar hem, ik kan het niet echt inschatten maar ik hoop dat ze ons gaan verrassen.

Ik ben heel benieuwd!!

Ik heb een podcast erover geluisterd van het NRC. Ben niet helemaal in staat om de argumenten te reproduceren, maar het klonk allemaal niet veelbelovend. Trump heeft veel ergere dingen gedaan dan dit, maar deze overtreding is wel het best te bewijzen. Hoop dat Trump er niet iets van maakt in zijn voordeel. Deze termijn is meer dan genoeg!

Maar die pence wordt totaal niet charismatisch gevonden door het volk dus mbt herverkiezingen lijkt dat me wel beter

Iemand die ik ken woont in een appartement in een pand waarbij driekwart van de appartementen van Van Haga (of nouja niet echt van hem hoor neeeee, van sjopperdepop) zijn, hij dus een meerderheid ook in de VvE. Zij heeft al meer dan een jaar fittie met die man en zijn frauduleuze praktijken, het is echt een heeeeeeel naar machtsbelust mannetje die smerige spelletjes speelt. Lekker voor hem dat hij eruit is gekickt. Als de VVD het niet had gedaan btw konden ze al helemaal niet meer serieus genomen worden (hoewel dat misschien nog wel positief had kunnen uitpakken bij toekomstige verkiezingen).

3 likes

“Van Haga vindt het besluit van de fractie “ontzettend jammer”. “De optelsom voor de fractie is een andere dan die van mijzelf”, zei hij.”

Is goed Wybren, jij bent Pythagoras en wij kunnen niet tellen :+1:

3 likes

Persoonlijk (PERSOONLIJK dus) snap ik niet zo goed waarom dit per se nodig is. Niet dat ik het een slecht idee vind (integendeel), maar bij mij thuis was dit nooit zo’n punt. Als ik een auto voor Sinterklaas wilde kreeg ik gewoon een auto en andersom, mocht de behoefte er zijn, kreeg mijn broer ook poppetjes.
Misschien is het wel een goed idee, omdat het mensen met een meer bekrompen mening hierover van gedachte doen te veranderen, maar ik betwijfel of je die mensen met zo’n maatregel kan beïnvloeden.
Ook zullen na het eventuele invoeren van deze wet, even stereotyperend gezegd, de poppen, prinsessen en jurkjes in de winkels denk ik alsnog apart van de auto’s en actiefiguren staan. Misschien ook niet.
Ik ben wel benieuwd hoe zo’n eventuele wet zich dan gaat ontwikkelen

1 like

Vond het ook heel fijn om te zien dat Delia (vlogger met 3 zoontjes) een Baby Annabel gaf aan haar zoontje omdat hij dat zo leuk vindt (wel spon maar ze laat wel zien dat dat prima kan).

Ik speelde vroeger ook veel met auto’s en weet nog dat de speeltjes bij een Happy Meals altijd een jongens en meisjes variant hadden, ik wilde altijd het jongens speeltje. Moesten we altijd specifiek om vragen. Kregen m’n ouders wel eens opmerkingen over, dus vind dit een heel goed idee!

1 like

Een vooraanstaande Australische psycholoog heeft zijn bezorgdheid geuit over het mentale welzijn van Greta Thunberg. Volgens Dr. Michael Carr-Gregg moet de jonge klimaatactiviste vanwege haar autistische stoornis tegen zichzelf in bescherming worden genomen. ,Ik vrees dat ze gaat opbranden.’’

https://www.ad.nl/buitenland/beroemde-psycholoog-waarschuwt-ouders-greta-thunberg-dit-kan-rampzalig-voor-haar-aflopen~a3ab2b28/?fbclid=IwAR0F-A4O94d3YGMXN3VyJsr_zCT0yXQ6xgvh-OhJk_Bn2F8LPyZd8aMhrk0

Volgens mij is het (althans in Nederland) tegen de beroepsethiek dat je je als psycholoog in de media uitlaat over het welzijn van mensen die je nog nooit hebt onderzocht.
Ik denk dat je daar op een afstand gewoon niets over kan en moet zeggen.

31 likes

Volgens mij ĂŒberhaupt om labels te plakken of ideeĂ«n te hebben over mensen die je niet zelf onderzocht hebt, op afstand.
@HvO er bestaan ook verkeerspsychologen dus mij verbaast niks meer

1 like

Haha maar die zijn serieus nuttig, ik heb daar eens college van gehad! Gaat over hoe we de wegen/borden/richting etc zo vormgeveb dat we die zo veilig/logisch mogelijk gebruiken

1 like

Ik snap niet waarom je dit als psycholoog zou zeggen, maar ben zelf ook wel eens bezorgd. Niet om haar mentaal, maar hoop wel dat ze een fijne groep mensen om zich heen heeft die haar hierin steunen. Die meid krijgt zo’n Shitload aan ellende over zich heen. Het pestgedrag blijft me verbazen.

2 likes

Oh maar dat snap ik allemaal wel en ik ben het wel met je eens op alle punten. Ik snap aan de ene kant ook wel dat het een goed idee is, maar ik heb er echt mijn twijfels bij of het gaat werken. Op de lange termijn zal het vast wel werken (deze generatie doet het al vele malen beter).
Toch zie ik liever dat de ondernemers, producenten, retailers zelf bepalen wat zij het fijnst vinden. Mocht er dan een wet komen, dan zou ik dat liever op EU niveau zien. Dat is gemakkelijker voor al deze private partijen.
Mattel en Hema zijn bijvoorbeeld al goed op weg.

Over genderneutraal speelgoed gesproken:

Heel tof dit.

15 likes

Heel nice! Ook verschillende huidskleuren en je kunt er ook bijvoorbeeld een jongen met een rokje of een meisje met kort haar van “maken”.

Oh ik geloof zeker dat het nuttig kan zijn, maar het is wel super niche! Dus in dat opzicht verbaast klimaatpsycholoog me ook niet meer

Dit is een ‘grapje’ neem ik aan. Iemand die last krijgt van z’n geweten en daardoor direct in een aanval gaat.

10 likes

Iedereen die dit heeft gedeeld op zijn FB neem ik al niet meer serieus. Dit is zo sarcastisch.

2 likes

OMG @Jauregui wil je plz je telefoon opladen? Ik word hier helemaal zenuwachtig van. :flushed::joy:

19 likes