aah dit heb ik ook altijd als iemand me een screenshot stuurt!
en jezus ja @Jauregui gohhhhh grappig hoor die facebookpost, NOT
aah dit heb ik ook altijd als iemand me een screenshot stuurt!
en jezus ja @Jauregui gohhhhh grappig hoor die facebookpost, NOT
Ik heb helaas redelijk wat Facebook-vrienden die dit delen (en nog veel meer onzin) . Ik probeer het te negeren en hier wat extra te lezen, als ik er moedeloos van word.
Echt mega vervelend dat het voor dit soort mensen ‘alles of niets’ moet zijn. Meewerken aan een schonere en duurzame wereld staat niet gelijk aan leven als Little House on the Prairie.
Met het risico dat jullie boos worden, het klopt echt wat er staat. Alles wat we doen en gebruiken en verbruiken is slecht voor het milieu. Het is gewoon niet meer tegen te houden. Overal ligt afval op straat. In de supermarkt is alles in plastic verpakt en heeft het zogenaamde verse voedsel een lange vervuilende reis afgelegd. Onze kleding. Ons vervoer. Ons eten. Het vlees. Onze schoonmaakmiddelen. Alles is slecht voor het milieu. En we kunnen het niet meer veranderen. En dan doen we in Europa nog onze best. Wat dacht je van de vervuiling in China of Amerika?
Dat van het vlees wist ik. En ik eet ook geen vlees meer. En ik heb een groentetuin. Maar sinds een tijdje wel weer een auto. Zes jaar met het OV gereisd. Maar nu met twee honden in huis had ik behoefte aan meer comfort. Ik zou wel graag zonnepanelen willen. Maar heb een huurhuis dus helaas.
Ik word zo verdrietig hoe Greta als ziek en obsessief door haar ASS wordt neergezet
Alleen maar omdat ze een boodschap brengt die veel mensen niet leuk vinden of willen blijven ontkennen? Reageer dat niet af op haar aub.
Ik vind het knap hoe ze er steeds zo sterk op reageert en zich niet door deze mensen laat tegenhouden. Zeker voor een meisje van haar leeftijd. Zelf zou ik met zulk commentaar op mijn zestiende me al lang in mijn slaapkamer hebben opgesloten en keihard gejankt.
Nu hebben de mensen die het niet met haar eens zijn het ook makkelijk om dat als excuus te gebruiken, maar anders hadden ze haar wel op iets anders afgerekend. Dan waren ze gewoon gaan zeggen dat ze lelijk oid is of dat haar kleren niet leuk zijn. Zulke onwaarheden.
Even ter verduidelijking: Dit vind ik niet en is ook niet zo, maar sommige zielige mensen zijn nou eenmaal zo dat ze dan maar iemands uiterlijk naar beneden halen als ze hun standpunt niet tegen een sterk persoon kunnen verdedigen.
Het klopt, maar dat maakt de post niet minder idioot. We hoeven echt niet radicaal alles op te geven en stroom en waterloos aan de rand van het bos te gaan wonen. Die post is gewoon enorm tokkie, omdat je als ouders in plaats van je kind helpt om milieubewustere keuzes te maken én leuk te leven (en dat kan prima) besluit het activisme de kop in te drukken door er radicalisme in de plaats voor te brengen. Natuurlijk is het sarcasme en voert zo’n ouder het niet echt uit, maar het is zonde om de discussie zo de kop in te drukken.
Wat maakt het uit dat het allemaal klopt? Dat is geen reden om dan maar niks te doen. Reden te meer om wel dingen aan te pakken. Als er kennelijk zoveel misgaat kun je ook nog heel veel dingen beter doen.
Ik vind sommige dingen die in die post worden genoemd ook niet eens zo radicaal of ondenkbaar. Naar school fietsen (sowieso vaker fietsen, ook als volwassene), de verwarming wat lager en een trui aan, niet je wasmachine aanzetten voor 1 shirtje (wasbord gaat me wel wat ver, haha), minder fast fashion en vervangen door kringloop, minder/geen vlees, dat zijn toch dingen die we allemaal zouden kunnen doen? Persoonlijk vind ik dat allemaal gewoon best wel normaal eigenlijk, maar misschien komt dat omdat veel mensen om mij heen echt al heel goed bezig zijn (veel beter dan ik).
In die post wordt echt gedaan alsof dat allemaal heel vreselijk is en dat je dan alleen nog maar in jute zonder BH kunt rondlopen. Dat vind ik pas echt erg aan de post.
Maar het probleem is de manier waarop het er staat. Er staat niet dat de wasmachine niet aan mag voor een shirtje. Er staat dat ze voortaan de was moet doen op een wasbordje, omdat de wasmachine een stroomverbruiker is. Dat is radicaal. Als de ouder het serieus gemeend had, had hij het opgeschreven zoals jij het nu op schrijft. Wat ik een goede manier vind van het bewuster maken van je kind.
Ja klopt, maar dat vind ik ook juist zo irritant aan de post. Dat (in mijn ogen) hele normale alternatieven op 1 hoop worden gegooid met radicale alternatieven zoals een wasbord en jute dragen. Terwijl een paar dingen die genoemd worden (fietsen, geen vlees, etc.) toch niet eens raar zijn. Maar goed ik denk er vast te veel over na want diegene probeert gewoon grappig te doen.
Dan zijn we het met elkaar eens, dat is precies mijn ergernis.
Ik mag ook hopen dat deze ouder niet echt zo op zn kind heeft gereageerd ook, sarcasme lijkt me ook niet echt the way to go in opvoeding?
Shit. Dan moet ik toch maar afzien van nageslacht.
Ik heb ooit één didactiek vak gevolgd en daar zeiden ze ook dat we geen sarcasme moesten gebruiken voor de klas dus dat was het einde van mijn carrière als docent
Dit is best wel een goed gesprek. Ik ben blij dat we met respect op elkaar reageren. En natuurlijk proberen we allemaal een steentje bij te dragen. Recyclen, wat vaker de fiets pakken, minder of geen vlees eten.verwarming wat lager zetten. Alles helpt. Misschien kunnen we het wat langer uitstellen, wat langer volhouden.
Kut ik kan wel stoppen dus. Ik loop nu stage bij de kleuters en daar slaat sarcasme sowieso niet aan.
ik: * sarcastische opmerking*
zij:
ik:
zij:
Ben blij dat ik niet de enige was met die gedachte
Vind het wel schadelijk hoe greta door de media wordt neergezet. Er worden telkens foto’s gekozen waarbij ze woest kijkt, de meest ‘hatende’ quotes worden eruit gepikt, iedereen doet ongelooflijk z’n best om haar als heks neer te zetten. Het image van dat meisje is álles en haar hele verhaal valt of staat daarmee. En de media kan het uiteraard weer niet laten haar in een boze heks te veranderen waardoor haar feiten niet meer gehoord worden en iedereen enkel nog discussieert over hoe boos ze dit keer was.
Soms vind ik de media zo ongelooflijk walgelijk. Ze hebben zó veel invloed dat ze hun woorden en gekozen beelden op een goudschaaltje zouden moeten wegen. Maar nee, er word zo onzorgvuldig mee om gegaan met gigantische gevolgen.