Nieuws, actualiteit en politiek

Ik vind dit ook zo…
Bijzonder

9 likes

Hierdoor heb ik nog meer zin om mee te rellen met de klimaatactivisten

3 likes

Wat ontzettend kut die ‘‘Dat mag.’’

En als er één ding het waard is om over te drammen is het het klimaat wel.

En dat geslijm van de vvd nu over de boeren vind ik ook stom, juist een partij als de vvd is verantwoordelijk voor al die problemen die al jaren op het bordje van de boeren terechtkomen.

@Eddie

Ik ben het weer roerend met je eens!

Overigens is het klimaatprobleem bijzonder complex en de oplossing ervan daarmee ook. Sterker nog, dé oplossing bestaat niet. Dus daarover mogen mensen best een mening hebben, juist goed als dit onder mensen leeft. (Dan bedoel ik natuurlijk niet in het wilde weg onder enige kennis van zaken zomaar wat roepen.)

Maar het feit dát er een klimaatprobleem is staat daar los van. Daar heeft niemand iets van te vinden.

2 likes

Ja maar kanker is een heel ernstige zaak hoor, het gaat hier slechts om het voortbestaan van de aarde als leefbare plek voor de mens. Niet met elkaar te vergelijken.

(Sorry voor de dubbelpost)

3 likes

haha echt he. Soms kom ik gek omdat mensen de ernst er duidelijk niet van inzien. Want ja geld is belangrijker dan het voortbestaan van de aarde en het leven erop.
Volgens mij is dit vooral omdat wij de gevolgen er nog niet echt van merken… Behalve dan de warme zomers maar nog niet problematisch. Natuurlijk vanaf dat het hier problematisch wordt is het volgens mij ook te laat… Word hier soms echt zeer bang van en probeer er dan ook af en toe mijn ogen voor te sluiten.

1 like

‘‘De verantwoordelijkheid voor het ophangen van de pop is opgeëist door een club die zich Heldere Geesten noemt’’

:face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Deze mensen zijn echt gewoon zielig. Het laat ook wel weer zien dat wat ze nu doet nodig is en iedereen aan het denken zet. Deze mensen, hoe verschrikkelijk deze actie ook is, zijn toch met hun neus op de feiten gedrukt.
Ik hoop wel dat ze een sterke basis heeft waar ze alles kwijt kan en die haar door dik en dun steunen. Het lijkt me namelijk niet makkelijk om haar op dit moment te zijn.

1 like

Jeetje, hoe verzin je zoiets überhaupt?

Mijn vader krijgt net een pushmelding van NOS dat Ella Vogelaar zelfmoord heeft gepleegd?

Ja ik net ook. Heftig nieuws

Erg voor haar zeg :pensive:

Een vrij negatief ingeschoten artikel vind ik dit, ook dat ze daarin haar aanvaring met GeenStijl benoemen?

2 likes

Jeetje

Snap dat het geen regelrecht verband is, maar ik moet toch denken aan dat ‘interview’ met Rutger Castricum en het gepest dat daar uit voort kwam.

Ontzettend triest

3 likes

Ja vond ik ook, er kon echt geen positief woord vanaf.

1 like

Ik vond het wel netjes eigenlijk. Sowieso vind ik zelfmoord een heel naar woord, liever zelfdoding. Maar vind het wel netjes dat het zo omschreven werd. Op nu stond er trouwens niet eens bij hoe ze om het leven is gekomen.

4 likes

Journalisten horen terughoudend te zijn bij het vermelden van zelfdoding. Dus dit is redelijk normaal.

1 like

Ze waren gisteren ook bij de zuidas aan het demonstreren en het ging er echt mega hard aan toe. Er stonden denk ik minstens 10 ME-busjes voor de ABN.
Ik heb alleen niet kunnen zien of de politie er zo hard in ging omdat de demonstranten agressief waren, of dat de politie begon en het protest daarom uit de hand liep.
Volgens mij zaten de demonstranten in eerste instantie gewoon op de grond.

Ik denk overigens niet dat het gaat helpen als de klimaatactivisten ‘heftiger’ gaan rellen. Dan word je alleen maar weggezet als een linkse gekkie en hoe stom dat ook is, daar bereik je denk ik niets mee. In ieder geval niet bij de mensen die je moet overtuigen.

1 like

Maar deden de me busjes ook iets dan? Volgens mij zijn de activisten door de politie verwijderd omdat ze de looproute blokkeerden.
Ik geloof trouwens niet dat de activisten agressief zijn geweest (de politie vlgs mij ook niet, doch ook niet zachthandig) want XR heeft alle deelnemers vantevoren trainingen gegeven in vreedzaam protesteren.

Ik denk dat wat ze nu doen met individuele locaties heel waardevol is, ik denk dat 9 vd 10 mensen die bij de abn werken het gister over de acties heeft gehad en daarbij dus ook over waar ze eigk voor strijden, en bij nuon mochten ze ook om de tafel.
Ik kan ook niks bedenken dat effectiever is, bedoel met 35000 mensen klimaatstaken heeft ook niks opgeleverd…

Ik vond de politie er vanaf boven best ‘heftig’/dreigend uitzien maar misschien ben ik niks gewend. Niet zachthandig in ieder geval inderdaad. Terwijl ik dus met het boerenprotest meer het idee kreeg dat de politie er ook was om de demonstranten te beschermen.

Overigens doelde ik met mijn laatste opmerking niet op dit protest hoor, maar op mensen die zeggen dat ze hierdoor zin krijgen om erger te gaan rellen. (Snap ik wel, maar is niet effectief denk ik. Ik denk dat je dan alleen maar onbegrip/irritatie veroorzaakt bij de mensen die je wil overtuigen.)

Blijkbaar gaan de bontfokkers ook meeprotesteren bij het volgende boerenprotest.

Ben vooral in shock dat in een poll blijkbaar 66% de specifieke protesten van bontfokkers steunt. En ik denk ook echt neem je verlies als bontfokker (ze moeten sowieso stoppen per 2024)… maar goed misschien is dat van mij heel kort door de bocht.

1 like