Nieuws, actualiteit en politiek

Iraanse Angelina Jolie-‘copycat’ gearresteerd door islamitische cultuurpolitie

Wow kan iemand zich deze meid nog herinneren?

Ik snap ergens de roep om compensatie niet helemaal. Tuurlijk als je zwaar geraakt wordt door onverwachte overheidsregelgeving is er compensatie, maar bontfokkers weten toch echt wel al een jaar of 15 dat ze een aflopende zaak zijn?

Ja ik snap het ook niet, vraag me ook af hoe groot die groep nog is die ertegenin gaat. Ze worden al gecompenseerd overigens he, alleen het “is niet genoeg”. Maar goed, ik zou zeggen: zoek iets anders?

1 like

1 minuut stilte voor mijn zusje die oprecht geloofde dat dit echt was en mij ervan probeerde te overtuigen dat dat ook zo is

Edit: ze geloofde ook dat deze vrouw opgepakt was omdat ze lelijk is

2 likes

Ik heb iemand gesproken die bij de abn amro werkt en die vertelde dat ze daar allemaal vonden dat de politie te zwaar aanwezig was en hij zei dat het allemaal heel geweldloos ging.

Ik geloof niet dat de politie er ooit echt is om de demonstranten te beschermen zodra het gaat om iets dat ze als links bestempelen (milieu, antiracisme, kraken bv). Terwijl idd bij de boeren en bij de blokkeerfriezen de politie heel anders handelde. Al denk ik dat dit meer een discussie is voor het activisme topic.
Vind dat artikel iig een aanrader over de rol van de politie in activistische acties.

5 likes

Maar dit is precies wat ik zeg/bedoelde te zeggen haha. Ik was daar dus ook. Het is dus niet echt een discussie i.m.o.

*Ik vond de politie dus dreigend, de demonstranten niet. Als de demonstranten iets hebben gedaan om het ‘uit te lokken’ heb ik dat in ieder geval niet meegekregen. Volgens mij zaten ze daar gewoon en deden ze niks raars.

1 like

Hahah oh ik begreep je eerste post nog verkeerd maar fijn dat we hetzelfde ervoeren hebben (ookal volg ik het alleen online en heb jij het daadwerkelijk gezien :see_no_evil: )

1 like

Ik verwoordde me ook niet echt heel duidelijk haha.

1 like

waarom is deze man nog steeds president

7 likes

Ik hoop dat de EU echt zware economische sancties gaat plaatsen op Turkije, het liefste samen met de VS en Canada.

Laat ze maar ervaren hoe dat is, de economie zit al in het slop.

En per direct alle EU onderhandelingen over mogelijke toetreding van Turkije tot de EU stopzetten.

14 likes

Verbijstering over kijkers bij dodelijk ongeval: ‘Mijn kind kan hier wel tegen, hoor’

https://www.ad.nl/binnenland/verbijstering-over-kijkers-bij-dodelijk-ongeval-mijn-kind-kan-hier-wel-tegen-hoor~a5df3971/

Ik vind het tegenwoordig zo tenenkrommend dit soort nieuwsberichten en maakt me echt witheet van binnen. Wat zijn sommige mensen toch dom en respectloos.

Wat heb je nou ook aan zo’n foto van een ongeluk, dat is toch voor niemand (al helemaaal niet de nabestaanden) leuk om te hebben? Stuur dan gewoon een nieuwsartikel als je wilt laten weten dat er iets is gebeurd.

Zou het zelf niet erg vinden als politie boetes zou mogen uitdelen aan ramptoeristen

1 like

Wat gaan ze er ook mee doen? Op social media zetten? Kan iedereen beter zien wat voor een enorme sneuneus je bent. Dat wel.

2 likes

Geen gek idee vind ik, echt ongelooflijk hoor dat mensen zo kunnen zijn. Dat je van zoiets opkijkt a la, maar het opzoeken om te gaan staan staren met je kind, foto’s maken en jezelf verdedigen als zo’n autoriteit je verzoekt weg te gaan? Echt alle schaamte voorbij.

3 likes

Als er ergens boetes voor moeten komen, is het dit en het liefst een relatief hoge boete ook zodat mensen er zoveel mogelijk van afgeschrikt worden. En ik zou het liefst ook nog willen dat als je je tweede boete voor dit krijgt, je lekker een werkstraf oid krijgt. Ja, het zit me heel hoog haha want dit is gewoon een van de laagste dingen die je kan doen onder het mom van respect voor anderen.

4 likes

Nobelprijs voor de vrede is uitgereikt

Ik ben nav jouw post de berichten gaan lezen en ik moet zeggen dat ik het ook dood eng vind. Er zijn inmiddeld al +700 IS strijders ontsnapt.

Ik vind het ook best eng en lastig in te schatten wat er gaat gebeuren / hoe dit afloopt.

1 like

Dit gaat wel heel makkelijk?

Drenthe, Overijssel en Gelderland trekken regels in, Friesland deed het al eerder

1 like

Iemand moet mij uitleggen waarom boeren agenten mogen belagen met stro en de deur van een provinciehuis door mogen rijden. Hoe kan de publieke opinie deze groep nog steunen.

Edit: en dan krijgen ze nog hun zin ook.

25 likes