Hebben jullie goede websites om nieuws te volgen? Ik kom nu niet verder dan nu.nl maar wil eigenlijk websites met wat meer backstories.
Voor alle goede sites (financial times, NY times) moet je betalen na 2 artikelen dus dat is een beetje irritant…
Hebben jullie goede websites om nieuws te volgen? Ik kom nu niet verder dan nu.nl maar wil eigenlijk websites met wat meer backstories.
Voor alle goede sites (financial times, NY times) moet je betalen na 2 artikelen dus dat is een beetje irritant…
Guardian heeft nergens een paywall op!
Volkskrant is wel goed met achtergrondverhalen. Correspondent is ook heel sterk maar dat zijn meer verhalen, niet altijd harde nieuwsfeiten
Hoe gaat dat in Amerika eigenlijk, met homeschooling? Dat mag daar toch gewoon?
Het lijkt me allerminst wenselijk voor die kinderen (ivm sociale contacten met anderen) maar ook omdat je als ouder toch (meestal) niet de educatie kan geven die een vakdocent wel geeft. Is er een soort curriculum/eindexamen waarmee iets getoetst wordt? En kunnen die kinderen later makkelijk aansluiten bij de maatschappij?
Ik ken iemand in NL die thuisonderwijs heeft gehad van zijn ouder ter vervanging van onderwijs aan de middelbare school. Gaandeweg ontdekte ik dat de jongen best veel gemist heeft. Zo bestonden zijn lessen vooral uit het leren van een taal waar de (niet tot docent opgeleide) ouder zelf ‘iets’ mee had. En ja, het gemis aan sociale contacten in bijv. de puberteit heeft veel invloed gehad.
Ja maar je moet ook wel eens of een x aantal keer in het jaar een toets afleggen op een andere locatie dan thuis om te zien of je de stof wel echt beheerst van het leerjaar waar je dan in zou zitten. Ik vraag me af of dat hier dan ook is.
Ah, de mevrouw op de boerenlivestream van NOS zegt dat ze de ‘Partij voor de Boeren’ heeft opgericht. Weer een nieuwe politieke partij .
Als je de link opent in een incognito-venster, kan je de artikelen vaak wel gewoon lezen. In ieder geval, dat geldt voor Nederlandse websites. Of elke keer je cookies weggooien, maar dat is ook zo veel gedoe.
Motoragent aangereden door trekker op de A7
Niet opzettelijk trouwens
Die oudste zoon uit de boerderij in Drenthe heeft een Facebook, instagram en twitter account.
Het verhaal klopt niet helemaal.
Ik heb ooit echt een maand lang allerlei artikelen gelezen over homeschooling in Amerika omdat ik bepaalde blogs had gelezen en nieuwsgierig was geworden. Sowieso verschilt het per staat welke eisen er worden gesteld aan de ouders om aan homescholing te doen, waardoor de kwaliteit erg uit elkaar kan lopen. Ik volgende ooit de blog van iemand die meerdere kinderen had (4 of zo) maar wel een hogere opleiding had genoten om op een basisschool les te geven. Van haar had ik het idee dat de kinderen niks tekort kwamen. Bovendien zaten de kinderen ook op sportclubs en deden ze field trips met andere gezinnen. Maar je hebt ook van de zwaar religieuze gezinnen waar 1 vrouw zonder middelbare schooldiploma aan 8 kinderen lesgeeft en een curriculum gebruikt dat echt een vaak samenraapsel is van tig methoden en de kinderen nauwelijks optrekken met mensen buiten het gezin.
Dat lijkt me niet de bedoeling. Een frappant detail is ook dat je in veel Amerikaanse staten niet eens in het bezit hoeft te zijn van een middelbare schooldiploma om je eigen kinderen te onderwijzen.
En wat ook populair is is “unschooling”: ‘Unschooling is an informal learning that advocates learner-chosen activities as a primary means for learning’. Ik ben daar geen grote voorstander van.
Ik zeg nergens dat het raar is? Ik vind wel dat we al erg veel politieke partijen in het parlement hebben, waarvan het nu eenmaal niet altijd een toevoeging aan het stelsel is. Overigens hebben de leraren, jeugdzorgmedewerkers en ambtenaren ook geen eigen partij toch? Volgens mij komt geen enkele partij voor alle belangen op die ‘iemand’ heeft. Maar er zijn wel partijen die zich duidelijk meer richten op agrariërs dan anderen. En misschien behartigen die niet ál je belangen maar er is ook geen partij die de mijne volledig behartigd.
Een instagrammer die ik graag volg is de laatste tijd ook heel veel bezig over unschooling. Ik wou er nog eens een google rondje tegen aan gooien.
@lapzwans ik volg je wel over dat school vooral goed is om mee te draaien in onze maatschappij. Maar is dit wel de enige correcte manier?
Ik stel me er ook meer en meer vragen bij of dit wel de enige manier is van leven. Werken, werken, werken voor telkens meer geld maar geen tijd om te kunnen genieten van je leven en te investeren in je familie en vrienden. Elk op ons eigen eilandje…
Ik las ergens dat die oudste jongen in de bar had gezegd dat hij al 9 jaar niet buiten was geweest.
Op die foto’s zie je hem in de natuur, foto’s van het dorp, en hij heeft een baan.
Maar het is toch helemaal niet zeker dat hij dat is? Die naam is opeens opgedoken maar het zijn nu toch nog allemaal speculaties.
Ik denk dat die medewerkers het daarmee wel oneens zijn na alle bezuinigingen in het onderwijs, de zorg en de roep om een kleinere overheid. In die zin denk ik dat er wel een relatief evenredige verdeling bestaat tussen partijen die voor beroepsgroepen opkomen. Alleen is het gevoel wat nu heerst bij de agrarische sector alsof niemand voor hun belang opkomt en zij ‘de schuld’ krijgen van de huidige problematiek. Ditzelfde voelen de andere demonstranten die op het malieveld staan gedurende het jaar en die beginnen ook niet allemaal een politieke partij. Ik vind echt dat er teveel politieke partijen zijn die vaak maar een issue adresseren en/of alleen meegaan met de waan van de dag en ik vind een boeren-partij dan ook ook niet perse een toevoeging. En of dit echt bijdraagt aan wat ze willen? Dat denk ik niet. Dan heb je volgens mij het systeem gewoon niet helemaal begrepen.
Ze hebben het CDA toch. Boerenpartij.
Dit lees ik altijd en overal maar bij mij werkt dit helemaal niet? Hoe dan
Hoe zie je dat hij een baan heeft? De enige foto’s waarbij staat ‘mijn werk’ zijn foto’s van een boerderij. Kan toch dat hij die op heeft geknapt en dat als zijn werk omschrijft. Hij heeft wel foto’s van de buiten wereld en een laptop inderdaad.
Dat moet je dan toch ff in dat andere topic zeggen?