Nieuws, actualiteit en politiek

Ik begrijp echt niet niet niet dat die boeren zo gesteund worden?! Liever gigantische hoeveelheden vlees exporteren dan dat er huizen gebouwd worden.

9 likes

Ja en die agenten staan er bij en kijken er naar?? Ik kreeg afgelopen weekend nog een duw van een agent omdat 'ie vond dat ik niet snel genoeg aan de kant ging, wtf man

2 likes

Ja ik vraag me ook wat hierachter zit. De lobby is real?

4 likes

Dat sowieso, de boeren zijn de meest vertegenwoordigde groep in de politiek in Nederland.

4 likes

Ik vraag me ook af waarom dat boerenprotest zo wordt toegestaan en iedereen juicht het toe, maar dat het klimaatprotest vorige week bijna werd neergesabeld.

17 likes

Ohhhhh wat vind ik dit irritant. Bijna elk ‘links’ protest krijgt een bak stront over zich heen maar de boeren krijgen hun zin en komen overal mee weg.

16 likes

Ik ben “blij” dat ik hier toch een ander geluid hoor, ik heb het idee dat hier op het forum vooral steun betogen werd/wordt aan de boeren, voelde mij al een beetje apart.

1 like

Ik word hier gewoon boos van. Zit in het onderwijs. Bezuiniging na bezuiniging, het is echt behoorlijk crisis en op wat werkdrukverlaging komt er deze periode niks meer bij. Maar als je fysiek kan dreigen met een stevige lobby, kan je in een dag je zin krijgen. Dit is toch waanzin?

7 likes

Alleen Utrecht houdt vol :joy:
Met als gevolg dat de auto’s niet uit de garage kunnen komen…
Ik ben op de fiets :innocent:

4 likes

Groningen is volgens mij ook nog aan de gang.

Hup Groningen!
Ik kan me hier best kwaad over maken. De boeren hebben best wel een punt maar ze werden hier ontvangen met broodjes en al. Hun punt is gemaakt maar nu is het gewoon chantage geworden. En wat hier boven ook al werd gezegd, waren het milieuactivisten dan was er echt niet zo vriendelijke gedaan.

2 likes

En iedereen razend omdat het hele land ontregelt is als er stakingen zijn in het onderwijs blabla. Verpleging mag niet eens staken omdat er dan misschien letterlijk dooien vallen. Maar die boeren kunnen gewoon alle snelwegen stilleggen en alsnog hun zin krijgen.

11 likes

De vorige keer kon ik nog een klein beetje sympathie opwekken maar nu is dat allemaal weg. Dit zijn gewoon een boel tokkies die proberen mensen te intimideren om hun zin te krijgen. En het gekste vind ik nog wel dat het ook nog lukt én dat ze er waardering voor krijgen??

Hoop dat er toch nog agenten in gaan grijpen en dat er lekker veel boetes uitgedeeld worden, zou het toch gek vinden als we nu uitdragen dat als je anderen intimideert dat je je zin kunt krijgen. En al die klimaatactivisten worden dan wel weer gearresteerd??

3 likes

Achter ‘de boeren’ zit een miljoenenindustrie die hen steunt plus VVD :heart: Boeren.
Op bepaalde punten had ik wel sympathie voor de boeren. Het lijkt me in deze tijd heel moeilijk om een boerenbedrijf te runnen. (Verandering is zeker noodzakelijk maar dat maakt het in mijn ogen niet minder kut voor de mensen die zo hun brood verdienen.)
Ik vind het echter lastig om nog sympathie op te brengen nu je heel duidelijk ziet dat de boeren veel meer steun krijgen dan welke groep in Nederland die protesteert dan ook.
Bijvoorbeeld wanneer mensen zeggen: ‘Ja de boeren kondigen hun protest netjes aan en de klimaatdemonstranten niet.’
Ten eerste betwijfel ik dat, maar ten tweede is het ook wel veel gemakkelijker om je protest gestructureerd te organiseren als er vakbonden en commerciële bedrijven achter zitten.

12 likes

Haha ja ik was ook al blij dat ik met de fiets ben gekomen. Jammer dat ze toch gezwicht zijn in Utrecht (niet helemaal natuurlijk maar alsnog).

Ja, ik lees het net, zonde. Ik weet er te weinig van, als het echt slechte provinciale wetgeving is moet er over nagedacht worden en dan ook ingetrokken. Maar op deze manier zwicht men voor chantage en daar kan ik heel slecht tegen.

1 like

Ze hebben dus in Groningen:

• de deur geforceerd met een trekker waarna ongeveer twintig agenten met man en macht een bestorming van het provinciehuis moesten tegenhouden.
  • de hekken van een bouwplaats omver gereden waarbij die hebben bijna tegen fietsers aankwamen
  • ingereden op een politiepaard
  • and counting
  • hooi over agenten heen gegooid

Hoe is dit niet erger dan het vreedzaam bezetten van een weg. Je zal vandaag maar in het provinciehuis werken.

8 likes

Hier ook een filmpje van deel van jouw opsomming. (schrik btw wel vh politiegeweld maar denk dat die zich in dit geval ook wel flink bedreigd /onveilig voelden).

Ik ben echt woest. Ik heb in het onderwijs gewerkt en zou het liefst willen dat iedere leerkracht gewoon z’n werk neerlegt tot de overheid over de brug komt. Blijkbaar kunnen ze dat namelijk best :mad: (ja ik weet dat dit niet werkt maar ik heb dus een gigantisch verongelijkt gevoel. Ook naar de klimaatactivisten vorige week die duizenden euro’s boete hebben gekregen). Vind dat de boeren dat nu ook mogen krijgen (en ja dat wordt dan door hun organisaties betaald maar het geeft wel een gebaar weer dat ze gelijk behandeld worden en dat mis ik nu dus)

7 likes

“Eén demonstrant is aangehouden. Hij reed volgens de politie met zijn trekker in op een van de politiepaarden.”

Lekker diervriendelijk weer! Sympathiek!

2 likes

Ingereden op een paard!?!?!?! :sob::sob::sob:

1 like