Of ze zijn nooit buiten geweest?
Ja hij zou hebben gezegd dat hij nooit naar school is geweest en 9 jaar niet buiten.
Vraag me zo af wat het met je doet om zo te leven, al is het 9 jaar en niet je hele leven, dat je geen contact hebt gehad met de buitenwereld, misschien is dit dan gewoon het effect. Zo heftig.
Maar die jongen ging naar de kroeg om een paar biertjes te bestellen. En een tijdje nog een keer. Als je nog nooit buiten bent geweest dan ken je dat hele concept kroeg (en bier) toch helemaal niet?
Oh er staat nu op NOS bij dat de man 9 jaar niet buiten was geweest en nooit naar school.
Huh!
Wat een bizarre situatie allemaal. Brrrrr.
ja echt een heel bizar verhaal!
ik vond het ook wel apart idd dat die oudste naar de kroeg ging en 5 bier had besteld, klonk nogal ongeloofwaardig. maar daarvoor heeft hij dus wel in de ânormaleâ wereld geleefd?
Ze hebben negen jaar daar gezeten en hij is nu 25 dus hij zal van daarvoor wel weten wat bier is. En volgens mij zag ik voorbij komen dat die huurder van niks wist.
hoeveel jaar
Of die jongen liegt daarover ook omdat die in een zeer bizarre situatie verkeerde.
Ze hadden een moestuin en misschien ging die vader wel naar het dorp.
Ja je weet niet hoe het is gezegd. Stel dat iemand aan hem vroeg: âBen je ooit naar school geweest?â en hij zegt alleen ja of nee.
Maar goed. Eigenlijk kunnen we alleen afwachten. Ik ben heel erg benieuwd uiteraard maar eigenlijk vraag ik me wel af waarom dit ĂŒberhaupt (zo snel) in het nieuws moet. Dat maakt het allemaal misschien nog erger.
Ja echt, zoveel vragen, als die oudste zoon wel in de buitenwereld heeft geleefd, dan zou de rest daar toch ook over hebben gehoord,van hem, etc, brrrr, dit is echt zoân situatie waar ze later honderd documentaires en films over kunnen maken, maar lijkt me niet echt in het belang van deze mensen idd.
Dr staat ook iets over dat ze daar wachten op het einde der tijden. Zou het misschien zo zijn dat ze rond die tijd dat er elk jaar werd gezegd ( zo tussen 2008/2012) dat de wereld zou vergaan dat zij daar zijn gaan schuilen ofzo. Misschien wel gebrainwashed door die vader.
De burgemeester heeft gezegd dat hij niet weet waarom er wordr gezegd dat ze daar op wachtten.
Ik lees juist net ergens dat een buurman dagelijks een man in een volvo naar en van het huis zag rijden, om dat de mensen in de kelder te voorzien van levensmiddelen. Dus dat de huurder nergens vanaf wist lijkt me dan ook wel weer sterk. En die huurder is dus niet de vader, want die lag met een herseninfarct in bed. Als ik het goed begrepen heb.
Wat een ontzettend raar en eng verhaal zeg, jezus
Ik vind dit ook wel een beetje leunen op paternalisme. Vind het lastig. Deze mensen leven op een wijze die heel anders is dan de normaal, maar dat is wel hun goed recht. Ik vraag me af of hoe verder de fysieke en mentale gezondheid is van die mensen, en dan wordt die natuurlijk wel gemeten aan de hand van âmee kunnen draaien in de maatschappijâ. Wie zijn wij om te zeggen dat onze manier van leven beter is? Eigenlijk vind ik dat niemand zich daar mee hoeft te bemoeien, TENZIJ die kinderen tegen hun wil daar werden vast gehouden danwel in de vorm van Stockholm syndroom. Vind het echt super complex, maar vind het wel heel fout dat het zo breed uitgemeten wordt in de media.
Ik ben het helemaal met je eens dat niemand zich daar mee zou moeten bemoeien indien het duidelijk is dat iedereen die daar op die boerderij leeft dat zelf ook echt wil, op die manier. En die suggestie wordt nu wel gewekt door de manier waarop het in de media naar buiten is gekomen. Dus eigenlijk kunnen er nog helemaal geen conclusies getrokken worden, met de informatie die er tot nu toe is.
Als die kinderen echter voorgehouden is dat het einde van de wereld nadert en die kinderen weten niet beter, dan is het ook moeilijk om echt te weten of die kinderen daar vrijwillig zitten. Stel je voor dat zij inderdaad geen school hebben gehad en nooit onderwijs hebben gekregen, dan moet je je misschien wel afvragen of die kinderen zich wel echt kunnen realiseren wat hun leven inhoudt en of ze daar dan echt bewust voor kiezen.
Aah snap je punt wel! Ja als het handelingsbekwame volwassenen zijn die ervoor kiezen niet of niet geheel deel te nemen aan de maatschappij is het anders, maar als kinderen niet/nooit naar school hebben kunnen gaan doet dat wel anders vermoeden.
Nou ja als de oudste nu 25 is en ze zaten daar echt 9 jaar dan was de oudste dus 16. Ik vind dan niet echt dat je van vrije wil kunt spreken. Daarbij moet je je kind gewoon aangeven bij de burgerlijke stand en is er leerplicht e.d. dus als het klopt wat in de media gezegd wordt, dan is het niet helemaal âhun goed rechtâ.
Mân pa vertelt nu dat hij op de radio hoort dat de man niet de vader is? Kan dat alleen nergens vinden, iemand anders wel?
Edit; gevonden op NOS Facebook:
De vader en zes kinderen (18-25) leefden een âafgezonderd bestaanâ in âprovisorische ruimtesâ, vertelde de burgemeester zojuist in een persconferentie. Sommige kinderen waren niet ingeschreven bij de burgerlijke stand. Er is een 58-jarige man aangehouden. Dat is niet de vader van het gezin en niet de eigenaar van het pand, in tegenstelling tot eerdere berichten.
Damn.
âIn tegenstelling tot eerdere berichtenâ
vind ik ook zo kut, daarom kan je beter dimmen en eerst nauwkeurig onderzoek doen voordat je die eerdere later foutief blijkende details de wereld in slingert