Nieuws, actualiteit en politiek

Ik las ergens dat die oudste jongen in de bar had gezegd dat hij al 9 jaar niet buiten was geweest.
Op die foto’s zie je hem in de natuur, foto’s van het dorp, en hij heeft een baan.

Maar het is toch helemaal niet zeker dat hij dat is? Die naam is opeens opgedoken maar het zijn nu toch nog allemaal speculaties.

Ik denk dat die medewerkers het daarmee wel oneens zijn na alle bezuinigingen in het onderwijs, de zorg en de roep om een kleinere overheid. In die zin denk ik dat er wel een relatief evenredige verdeling bestaat tussen partijen die voor beroepsgroepen opkomen. Alleen is het gevoel wat nu heerst bij de agrarische sector alsof niemand voor hun belang opkomt en zij ‘de schuld’ krijgen van de huidige problematiek. Ditzelfde voelen de andere demonstranten die op het malieveld staan gedurende het jaar en die beginnen ook niet allemaal een politieke partij. Ik vind echt dat er teveel politieke partijen zijn die vaak maar een issue adresseren en/of alleen meegaan met de waan van de dag en ik vind een boeren-partij dan ook ook niet perse een toevoeging. En of dit echt bijdraagt aan wat ze willen? Dat denk ik niet. Dan heb je volgens mij het systeem gewoon niet helemaal begrepen.

2 likes

Ze hebben het CDA toch. Boerenpartij.

5 likes

Dit lees ik altijd en overal maar bij mij werkt dit helemaal niet? Hoe dan :frowning:

Hoe zie je dat hij een baan heeft? De enige foto’s waarbij staat ‘mijn werk’ zijn foto’s van een boerderij. Kan toch dat hij die op heeft geknapt en dat als zijn werk omschrijft. Hij heeft wel foto’s van de buiten wereld en een laptop inderdaad.

2 likes

Dat moet je dan toch ff in dat andere topic zeggen?

1 like

Onder het kopje ‘Werk’ op FB en op LinkedIn staat iets van manager.

1 like

Ik vind het echt bi-zar hoe erg die boeren nu weer regels overtreden (rijden waar het niet mag, rare bedreiging naar Jesse Klaver) en dat het allemaal gewoon wordt toegelaten.

14 likes

De utrechtsebaan wordt “bij hoge uitzondering” ingericht als parkeerterrein. Bizar, is dat niet heel gevaarlijk? Ambulances… etc.

Ging net kijken bij de A12 maar het is echt gevaarlijk. Ze zetten het hier vast met trekkers en er rijden ook brommers op de snelweg. En dan laten ze in golven mensen door. Ik zou het wel eng vinden als ik daar met m’n auto reed!

2 likes

Ik vind dit vrij heftig… Doodskisten voor politici?!

6 likes

Eerst vond ik het nog wel bijzonder, die trekkers, omdat alle media ook zei “ja er moet echt heel wat gebeuren voor een boer zn erf afkomt”.

Maar nu doen ze niet anders dan van hun erf afkomen en allerlei bizarre dingen eisen die verder ook niemand krijgt.

18 likes

En het probleem is dat ze ook fysiek vrij intimiderend zijn met die grote wagens. Dus je kunt ze niet op eenzelfde manier aanpakken als 50 demonstrerende klimaatverbeteraars.

Maar met die doodskist, ik vind het zo erg, echt.

4 likes

Ik vind het vooral eng dat ze massaal niet in wetenschap meer geloven en instituties aanvallen (RIVM).

Zonder geloof in feiten en steun voor instituties is een democratie ontzettend kwetsbaar.

Dat er een gekkie met een kist rijdt is niks anders dan provocatie. Wat mij bang maakt is dat er duizenden mensen eisen dat een wetenschappelijk instituut dat gedegen onderzoek doet en waarvan de onderzoeksresultaten én methodiek gewoon transparant zijn, hun feiten terugneemt.
Dát is een gevaar voor onze samenleving.

45 likes

Misschien moet ik ergens maar wat doodskisten neerzetten met stukjes van een in stukken gesneden wereldbol. Misschien is die boodschap dan wel duidelijk voor bepaalde mensen. En van het eerste salaris als docent maar een tiedehands trekker kopen.

3 likes

Hoe fakking vet zou het zijn als bij het volgende leerkrachtenprotest ook iedereen op de trekker komt.

10 likes

Ik woon vlak bij de snelweg en raak helemaal overprikkeld van het getoeter en de helicopter die boven de weg cirkelt :confused:

3 likes

48 likes

Ik vind het ook echt niet oké dat ze de winkelstraten hier in rijden met die tractors, daar lopen mensen gewoon. En lekker gaan barbecuen midden op de straat :face_with_raised_eyebrow:

4 likes

Ja t loopt echt uit de hand te escaleren

11 likes