Nieuws, actualiteit en politiek

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1082147720/opgepakte-josef-b-58-verdacht-van-vrijheidsberoving

De 58-jarige man die dinsdag in Ruinerwold is aangehouden, wordt donderdag voorgeleid bij de rechter-commissaris. De man wordt op dit moment in het onderzoek verdacht van betrokkenheid bij wederrechtelijke vrijheidsberoving en het benadelen van de gezondheid van anderen.

Van mij mogen ze achteraf boetes uitdelen, genoeg camera beelden. Laat de staat maar verdienen aan deze belachelijke acties.

8 likes

Ja ons werd ook gevraagd eerder naar huis te gaan in verband met veiligheid. Echt hallo dan schiet je toch je doel voorbij man.

2 likes

Een combinatie van zwaar motorvoertuig dat door de binnenstad rijdt (door en over voetgangersgebied en trambanen) aangestuurd door boeren met (flink) wat alcohol op en grote drukte na afloop van het protest die niet geheel te overzien lijkt en ambtenaren die dan uit de gedoemde ministeries komen.

1 like

HOE DAN. Hoort niemand zichzelf praten in dit filmpje ofzo? Ik kan hier echt niet. bij.

4 likes

Maar toen 1 milieuactivist riep dat Thierry Baudet dood moest (wat ik overigens ook echt niet vind kunnen, net als 99,9% van de mensen die aanwezig waren bij dat klimaatprotest) had het hele protest gestopt moeten worden volgens menig politicus.

Ik hoop dat hier snel een einde aan komt.

12 likes

De agrarische sector is van alle ontevreden sectoren momenteel het best vertegenwoordigd. Ik snap die naïviteit tegenover de boeren echt niet. Ze hebben in een dag provinciehuizen omgekregen, de minister zegt nota bene dat een Nederlands onderzoeksinstituut hun berekeningen misschien moet verfijnen (hoe kan je als publieke figuur de wetenschap zo te kakken zetten), hun intens grote protesten worden gesponsord door grote bedrijven in de sector. De boeren zijn écht echt echt niet zielig mbt vertegenwoordiging.

27 likes

Ben mij nu even her en der wat aan het ā€˜inlezen’ over die familie in ā€˜de kelder’, en kwam dus ook op de social media van die oudste zoon terecht maar die vind ik, buiten bijzonder en heel erg naturebound/spiritueel niet heel verwaarloosd overkomen. Zijn Engels is ook dik in orde en hij had minimaal 4 social media accounts. Begrijp dat die 58/jarige huurder nu in voorarrest zit vanwege het tegen hun wil in vasthouden van die familie?
Ik vraag mij af of dit verhaal ( met name gisteren) niet een beetje wordt opgeblazen door de media. Er kloppen idd een hoop dingen niet en blijven heel veel vragen over maar ik dacht gisteren echt aan joseph Fritzl achtige toestanden, nu twijfel ik daar weer over. Hoewel je niets hoort over de overige gezinsleden… Raar verhaal…

2 likes

Is dit eigenlijk in Belgie ook in de media gekomen? Of ken je het verhaal door het forum?

https://www.ad.nl/binnenland/tientallen-aanhoudingen-bij-grimmig-protest-in-rotterdam-meerdere-agenten-gewond-geraakt~ad9e3317/

:frowning: Denk dat dit nog veel vaker gaat gebeuren. Ook echt wapens in beslag genomen en alles. Vind het prima dat er gedemonstreerd wordt, maar dit gaat echt veel te ver.

Hebben jullie de brief van Trump aan Erdogan al gezien? ā€œDon’t be a tough guy!ā€. The White House heeft bevestigd dat deze brief echt is.

1 like

Ik snap niet hoe mensen deze man serieus nemen omg
Met zn I’ll call you later!

4 likes

Haha ja man, ik had hier bij Engels sowieso een onvoldoende voor gekregen in verband met ongepast informeel taalgebruik in een formele setting.

26 likes

Ja of niet. Trekker maffia is het nu onderhand .

1 like

Ik ben op zoek naar deze aflevering, weet je misschien wanneer dit is uitgezonden?

1 like

Volgens mij was het de Tonga afl maar dit stel heeft twee kinderen. Maar ze zijn wel zelfvoorzienend etc.

Ik denk dat wij wel hetzelfde bedoelen… wat ik bedoel te zeggen is dat eerder (2 dagen geleden) in de media werd gezegd dat al die kinderen nog NOOIT buiten waren geweest en geen idee hadden dat er ook andere mensen op de wereld waren. Dat blijkt dus niet waar te zijn ( en dan bedoelde ik dus met dat de media soms dingen zo opblaast/invult).

Ik ben benieuwd wat voor verhaal hier uit komt en hoop daarbij dat er niet (teveel) schade uit voorkomt.

2 likes

Verschrikkelijke brief, maar de intentie lijkt nog wel een soort van oke.

Wow eerste keer in m’n leven dat ik iets positiefs over Trump zeg

2 likes

Huh juist van meet af aan hadden ze het al over die 9jaar. En ja dat van dat er geen mensen meer waren zeiden ze op het begin ook, maar niet dat ze nog nooit mensen hadden gezien, maar meer in het kader van dat het eind der tijden aangebroken was en sinds ze daar zaten dus niet meer.

Dat laatste over het eind der tijden is nog steeds niet door politie of de gemeente bevestigd trouwens dat ze dat dachten en zou die jongen ook niet tegen die kroegbaas en kroegganger gezegd hebben. Benieuwd dus of dat uiteindelijk puur gespeculeer van een journalist is geweest wat iedereen overnam of dat ze daar wel daadwerkelijk in geloofden (/ze daarmee gebrainwashed zijn) en het dus op waarheid berust was. Sowieso heel benieuwd naar het hoe of wat in dit verhaal ja…

1 like

Hadden we in Nederland maar echte maffia om die boeren een beetje onder de duim te houden. Dan piepen ze wel anders.

5 likes