Nieuws, actualiteit en politiek

In Nederland maximaal 12 jaar, maar dan moet je wel echt grote partijen cocaïne smokkelen.

Vind het vooral sneu voor haar kinderen zeg.

Ja, eigen schuld dikke bult natuurlijk, maar helemaal ruk voor haar kinderen verder.

Edit: Oh wacht ff… dat zijn de kinderen van haar ex. Te snel gelezen.

Vind dit zo erg. Dit is niet zo ver bij mij vandaan. Ben er echt een beetje verdrietig door, vind het heel erg voor de mensen daar

1 like

Vind je het pittig omdat dit soort misdaden hier normaal minder streng worden gestraft of vind je het in verhouding met de misdaad an sich gewoon pittig? Ik heb zelf echt absoluut geen verstand eigenlijk van de hoogte van straffen nav drugsmisdrijven maar 55kg is toch suuperveel ook gewoon? Dat zou gewoon een tiener kunnen zijn qua gewicht haha.

Idd het was echt een herkenningspunt uit de wijde omgeving ook, zonde!

1 like

Dat eerste. Ik weet niet exact wat de overwegingen van de rechter zijn geweest verder, maar het zal voor Duitse begrippen wel in verhouding zijn.

1 like

https://www.ad.nl/buitenland/waarom-madiea-g-een-veel-hogere-straf-krijgt-dan-ze-in-nederland-zou-krijgen~aadcde5b/?fbclid=IwAR2Y7YueOhkR9-5St5LmyyodUfL2tbzgOIGV9JXPeKQK5GutDHp3GwxrZ6A

1 like

Voor een moment dacht ik dat jouw reactie een reactie was op het nieuwsbericht die je belachelijk maakte.

Binnen (rand)stedelijk gebied denk ik dat 90 km/u leidt tot minder fijnstof en daarnaast betere doorstroming (en misschien wordt het tijdsverlies door een lagere snelheid dan gecompenseerd door tijdswinst wegens minder files).

28 likes

Waar ik woon zijn niet eens snelwegen in de buurt waar je 120 of 130 mag. Hier is alles al 100 en de snelweg vlak langs de stad zelfs 80.

2 likes

Tja ik weet niet of ik zou staan springen bij 90 moeten rijden, maar ja, gewoonten moeten nou eenmaal veranderen, alle comfort en snelheid en verbruik en hebzucht waar we aan gewend zijn is juist het probleem, doorgaan zoals we gewend zijn helpt de planeet op een niet bij te benen snelheid naar de filistijnen dus we móeten wel. Maarja not in my backyard natuurlijk hè?! :woman_shrugging::woman_shrugging::woman_shrugging::woman_shrugging::woman_shrugging::woman_shrugging::woman_shrugging:

42 likes

K
N
E
U
S

2 likes

Ben het wat dat laatste (en treinen) betreft helemaal met je eens hoor. Maar tsja, we moeten iets met die stikstof (als VVD en co nou ff verantwoordelijkheid zouden nemen voor dat hun stupide plan van compensatie van een paar jaar geleden gewoon niet werkt zou dat ook fijn zijn maar goed). En wat mij betreft liever langzamer rijden (want die paar minuten maken wat mij betreft echt alleen maar uit als je onderweg bent naar een reanimatie) dan dat er een slot op de woningbouw moet, denk dat dat voor veel mensen veel drastischere gevolgen heeft.

8 likes

Maar is elektrisch rijden echt de oplossing zolang onze elektriciteitsmix grotendeels grijs is?

1 like

We moeten inzetten op zelfrijdende auto’s, ik sta nu elke dag uren in de file omdat Truus ergens vooraan de rem in trapt en iedereen daarachter exponentieel steeds harder remt totdat iedereen stilstaan, er een botsing ontstaat en de poppen echt aan het dansen zijn.
File is het meest vervuilend, als alle zelfrijdende auto’s lekker stabiel achter elkaar 100 zouden rijden zou iedereen sneller op z’n bestemming zijn en de uitstoot minder.

7 likes

Er zijn zoveel problemen op de wereld, maar hier in Nederland hebben wij het toch errug. Een roetveegpiet :scream:

9 likes

Maar voor zo’n stuk van zo’n afstand (25 km ofzo gok ik?) doe je er toch nog geen twee minuten langer over als je 90 rijdt ipv 100? Ik zie het probleem niet zo heel erg, maar ik rijd ook niet regelmatig auto voor werk ofzo

2 likes

Dit is wel echt tokkie hoogste niveau

Ben benieuwd wat voor persoon erachter zit (naast racistisch en naïef)

1 like

Maar je vindt het dus alleen maar uit eigenbelang vervelend toch? Of zijn er meer dingen die je er vervelend aan vindt?

2 likes

Ahhh zo. Ja tbh ik vind 90 ook al vrij snel, red ik niet met de fiets, en als ik echt hard wil gaan ga ik wel in een hogesnelheidstrein zitten

8 likes

Ja klinkt heel stom natuurlijk maar ik had pas een paar maanden eigenlijk alleen maar op de fiets en heel soms in de bus (in de stad) gezeten, toen reed ik 50 in een auto en dacht ik wejooooo wat ga ik hard. Allemaal relatief joh

2 likes