Nieuws, actualiteit en politiek

Rtl nieuws meldt het ook, maar verder zie ik het nergens

Lees nu op twitter dat het daar om een rugzak ging

Nu.nl zegt dat de politie zegt dat Utrecht CS vals alarm is.

1 like

Ik ben daar laatst eens ingedoken voor mijn werk en op dit moment moet je 8-11 jaar rijden met een elektrische auto om het recht te trekken. Maar over tien jaar zijn de ontwikkelingen waarschijnlijk veel verder en zal dat aantal jaren lager liggen. Elektrische deelauto’s zijn nu een hele goede ontwikkeling (vind ik)

1 like

Nu.nl heeft een liveblog.

Met een mogelijke kaping worden er standaard hulpdiensten bij geroepen.

Er is gelukkig geen crash, anders zou er niks meer landen.

Op het vliegveld van Milaan is een bommelding nu…

Ik ook.

Op CNN is er trouwens een verslag gaande van de situatie. Bij gebrek aan NLse nieuwssites…

Bron ?

2 likes

CNN is echt sensatie ipv nieuws

Die gebruiken een breaking news alert midden in een ander breaking news moment, uiteindelijk zit je in een breaking news inception en dan blijkt er niks aan de hand.

34 likes

Ja oke, maar wel “fijn” om wat beelden te zien. Op het NLse nieuws zie je niks.

@Nox https://twitter.com/Corriere/status/1192157038362742784

1 like

Het is beter om je nieuws gecheckt te hebben voor je het uitzendt. CNN heeft een geschiedenis van verkeerde/oude beelden uitzenden.

Waarom zou CNN beter op de hoogte zijn dan NOS/RTL?

4 likes

Omdat er gewoon nog niets bekend is, dus dan heeft het weinig zin om onrust te zaaien met beeldmateriaal, lijkt me.

Omdat er ook nog niet zoveel te zien is. Liever dat dan hoe CNN het doet.

1 like

Ja, snap ik ook wel. Maar nu.nl heeft een liveblog waarin informatie staat die volgens mij ook prima uitgezonden zou kunnen worden.

En ik zeg ook niet dat CNN beter op de hoogte is.

Ja ben zó blij dat NOS/RTL weigeren mee te doen aan die achterlijke 24/7 newscycle.

Als er echt iets is krijgen we een extra journaal en zo niet dan is er kennelijk geen grote ontwikkeling.

7 likes

Nou, als het weer net zo’n chaotische uitzending als toen met Utrecht wordt dan heb ik liever nog geen uitzending

4 likes

Dit is echt precies niet hoe tv maken werkt. Er moet wel echt substantieel wat te vertellen en te laten zien zijn wil je een extra uitzending maken.

Ik wil helemaal geen onrust zaaien. Ik volg het gewoon en post alleen wat ik lees als reactie. Kan/mag dat niet? Ik postte het 8 min geleden, toen was er nog geen bevestiging van NU dat het al rustig is daar. Dat kan ik dus ook niet weten.

7 likes

Ik vind dit soort dingen ook altijd verontrustend (en ik word ook altijd een beetje gek van mezelf dat ik op zo’n moment álles wil opzoeken en bijhouden tot op het punt dat het gewoon een beetje veel word).
Mijn vader/broertje komen zojuist binnen van Schiphol dus ben wel blij dat ze daar nu niet meer zijn

3 likes