Nieuws, actualiteit en politiek

Het is beter om je nieuws gecheckt te hebben voor je het uitzendt. CNN heeft een geschiedenis van verkeerde/oude beelden uitzenden.

Waarom zou CNN beter op de hoogte zijn dan NOS/RTL?

4 likes

Omdat er gewoon nog niets bekend is, dus dan heeft het weinig zin om onrust te zaaien met beeldmateriaal, lijkt me.

Is niet nu. Dat was ergens eerder op de avond en binnen 20 minuten opgelost. Aldus nu.nl.

Sorry maar zullen we hier geen paniek gaan zaaien totdat dingen ook bevestigd zijn. Sommige mensen zijn daar gevoelig voor en dat zou onnodig zijn.

11 likes

Omdat er ook nog niet zoveel te zien is. Liever dat dan hoe CNN het doet.

1 like

Ja, snap ik ook wel. Maar nu.nl heeft een liveblog waarin informatie staat die volgens mij ook prima uitgezonden zou kunnen worden.

En ik zeg ook niet dat CNN beter op de hoogte is.

Ja ben zó blij dat NOS/RTL weigeren mee te doen aan die achterlijke 24/7 newscycle.

Als er echt iets is krijgen we een extra journaal en zo niet dan is er kennelijk geen grote ontwikkeling.

7 likes

Nou, als het weer net zo’n chaotische uitzending als toen met Utrecht wordt dan heb ik liever nog geen uitzending

4 likes

Dit is echt precies niet hoe tv maken werkt. Er moet wel echt substantieel wat te vertellen en te laten zien zijn wil je een extra uitzending maken.

Ik wil helemaal geen onrust zaaien. Ik volg het gewoon en post alleen wat ik lees als reactie. Kan/mag dat niet? Ik postte het 8 min geleden, toen was er nog geen bevestiging van NU dat het al rustig is daar. Dat kan ik dus ook niet weten.

7 likes

Ik vind dit soort dingen ook altijd verontrustend (en ik word ook altijd een beetje gek van mezelf dat ik op zo’n moment Ć”lles wil opzoeken en bijhouden tot op het punt dat het gewoon een beetje veel word).
Mijn vader/broertje komen zojuist binnen van Schiphol dus ben wel blij dat ze daar nu niet meer zijn

3 likes

Wat er op nu.nl staat is net ook op het NOS journaal gezegd, maar zoveel info is dat niet. Dan ben je binnen twee minuten klaar. Dat kun je dan wel blijven herhalen, maar dat heeft geen zin. NOS komt echt wel met een onderbreking als er echt wat te melden is.

1 like

Er zijn ook geen tweets/berichten van inzittenden nu. Meestal komen die wel snel naar buiten en nu helemaal niets.

Jakkes, hopelijk is het niets, maar ik heb er geen goed gevoel bij.

Goed, ik houd wel op. Wil alleen maar meeposten, post helemaal geen onzin en geef alleen wat dingen aan die ik volg. Maar als dat hier liever niet gedaan wordt stop ik wel. Kan me best voorstellen dat sommigen geen CNN willen volgen, ik vind het wel interessant om te zien wat andere nieuwszenders te melden hebben. Mag verschillen toch?

2 likes

ā€œIk sta hier gigantisch in de weg voor een flatgebouw waar de politie iets aan het doen is en daar ga ik nu een kwartier vage statements over maken, ook zal ik voorbijgangers angst aanjagen en politieorders negeren, live vanuit de heg in iemands voortuin in Kanaleneiland.ā€

21 likes

Mensen houden van sensatie en dat wordt in zulke situaties altijd pijnlijk duidelijk

1 like

Vergeet het interview met mevrouw Janssen van vijf hoog niet :scream:
ā€œKomt zo dichtbij, heā€

5 likes

Van vijf hoog van drie wijken verderop uiteraard. Normaal laat zij haar hondje daar uit, ook al is dat meestal op een ander tijdstip, ZIJ HAD DAAR WEL KUNNEN ZIJN. Daarom voelt het extra heftig.

14 likes

Vind ik juist wel chill als dat hier gebeurt. Daarom kom ik hier kijken, anders kijk ik wel op nos.nl. Het is niet de taak van forumleden om te bepalen of nieuws wel of niet aannemelijk genoeg is om het hier te posten. Dat doen de nieuwszenders en anders ieder voor zich.

2 likes

Ik vind niet dat je onrust zaait hoor! Vind het wel relevant. En voor een ieder die hier niet tegen kan, kijk dan gewoon niet in dit topic of naar het nieuws. Daar is het toch juist voor… betekent niet dat er onzin gedeeld hoeft te worden, maar rekening houden met alle tere zieltjes in een topic mbt nieuws vind ik wat ver gaan.

14 likes

Ja precies dit ook. Als mensen weten dat ze panieken dan ga je toch lekker in bad ofzo.