Als je op zoek bent naar natuur vlak bij huis zou ik sowieso Wijchen, Beuningen en Elst vermijden. Voor mij was dat een van de belangrijkste redenen om na een jaar weer uit Wijchen te vertrekken in ieder geval. (Maar misschien denken anderen daar wel anders over.)
Malden/Molenhoek zijn wat dat betreft beter, maar die zijn totaal niet hip.
Als je iets wilt weten over Elst, let me know! Het is een behoorlijk groot dorp geworden tegenwoordig maar wel met alle faciliteiten die je benoemd. Veel dertigers en veertigers. Park Lingezegen ligt om de hoek maar voor echte bossen moet je een klein stukje rijden. Ik vind het juist een groot voordeel dat het precies tussen Arnhem en Nijmegen in ligt want daardoor heb je mijn inziens best of both worlds. Mijn schoonouders wonen in Beuningen en dat vind ik ook een leuke woonplaats! Behoorlijk vergelijkbaar met Elst (qua grootte en bevolkingssamenstelling).
Wat leuk dat er hier zoveel Nijmegenaren (en omgeving) zitten!
Zelf in Beuningen, Millingen, Bemmel en Nijmegen gewoond haha. Ik kan Beuningen zeker aanbevelen voor jonge kindjes. Veel starters en jonge gezinnen, heb daar een heel fijne jeugd gehad. Millingen is mooi in de natuur, Ooijpolder, maar echt te ver weg van alles. Bemmel zou iets kunnen zijn. Zelf niet zo levendig maar mooi tussen Arnhem en Nijmegen in en genoeg voorzieningen en fijne woningen. Je mag mij ook altijd dmāen!
Ik woon in Wijchen (noord), en ik loop zo het bos in!
En de Vennen zijn ook op fietsafstand, favoriete wandelplek.
Ik zou zelf niet voor Groesbeek kiezen, heb daar altijd het idee dat het ons kent ons is en buitenstaanders komen er niet tussen.
Ik vind het nadeel van Bemmel wel dat het minder goed bereikbaar is (geen treinstation, verder van de snelweg).
Klopt, het ligt trouwens wel dicht bij de A15 en buslijn 300 is een best goede/betrouwbare verbinding met Nijmegen (via centrum helemaal tot Erasmusgebouw). Maar bijv Elst is wel aantrekkelijker met treinstation in dat opzicht
Wilde inderdaad zeggen dat ze daar niet lekker ontvangen zullen worden
Bedankt alvast voor al jullie antwoorden, dit geeft wel een beetje een beeld. We gaan binnenkort een weekendje ādorpen en wijken bekijkenā, Lent is toegevoegd aan het lijstje. Misschien dat ik daarna nog wat meer gerichte vragen heb (eventueel via DM).
Jammer dat Malden zo 65+ is ( @Amoruccio ), want qua ligging lijkt ons dat echt ideaal. Ik ben wel een paar keer bij het winkelcentrum van Malden geweest, en ik moet wel bekennen dat ik toen ook opvallend veel ouderen zag.
Daarentegen vind ik de dorpsstraat in Elst weer echt heel leuk. Ik ken de straat verder niet zo goed hoor, maar hierdoor heb ik al meteen een heel leuk beeld van Elst
In elst heb je iniedergeval wel lekkere sushi haha.
Ja malden heeft zo ook weer zijn voordelen hoor! Je bent omgeven door natuur, zo in het centrum van Nijmegen en ook nog genoeg winkeltjes/steeds meer gezelligheid. Dus het is echt even kijken wat je liever hebt dan⦠Ook wel steeds meer gezinnen te vinden, vooral al je wat meer aan de andere kant van de rijksweg gaat kijken (de grote straat waar het winkelcentrum aan ligt). Maar dus ook wel veel ouderen.
Nog tips voor met kinderen? Ga een nachtje met mijn zoon (5) weg. Heb al Museum de Bastei en De Leemkuil bedacht.
Zijn er hier mensen die misschien een dag samen met een groepje naar de Vierdaagsfeesten willen?
Picnick mandje halen bij Bairro Alto en op het veldje ervoor gaan zitten. In het centrum zit ook een bieb met leuke kinderafdeling.
Lent zou ik ook wel aanraden inderdaad! Alsnog lekker centraal, maar ook natuur in de buurt (Ooijpolder), lekker dichtbij de Waal wat echt heerlijk is in de zomer. Volgens mij is Lent wel rustig en tegelijkertijd levendig genoeg
@Superheroes ik woon er niet meer en heb ook geen vrij, anders was ik graag meegegaan!
Tivoli is een leuk pretparkje voor jonge kinderen. Denk dat vijf jaar perfect is. Mijn dochter is drie en vindt het heel leuk, maar mag nog niet overal in.
Omgg tivoliš„° heb daar zulke leuke herrinneringen aan. In de jaren 90 was het zon gaar pretparkje haha maar wel leuk.
Haha, een vriendin van mij heeft er ook zulke leuke jeugdherinneringen aan. Ik ken het zelf niet als kind, maar het is nog steeds een lekker kneuterig parkje.
Heb ooit een filmpje ervan gezien en het is nu wel erg veranderd volgens mij. Vroeger waren er wat treintjes en bootjes die dan langs vage poppenshows gingen haha. En dr kwam dan langzaam wat bij zoals trampolines enzo.