Nijmegen-topic

Ik ga meestal naar scissors up, ik dacht dat ze daar wel aan k18 of olaplex doen ◡̈

2 likes

Yes, hier heb ik nu een afspraak gemaakt!

Thanks voor alle aanbevelingen. Ik ga ze onthouden :slight_smile:

1 like

Ha ik ging net naar dit topic om precies deze vraag te stellen :relaxed:

Zijn zondag a.s. de winkels geopend in het centrum en is de stad dan weer “normaal” begaanbaar zo kort na de vierdaagse?

1 like

Ja, vandaag is de laatste dag. Er zal nog wel het eea opgeruimd worden maar verder kun je gewoon de stad in.

3 likes

Ik weet niet precies wat je wilt doen, maar kan wel zijn dat kleinere winkels en horeca gesloten zijn. Als zij met vakantie gaan is dat vaak de week na de vierdaagse. En houd er rekening mee dat het centrum stinkt haha.

4 likes

Ik vond de schrale-bier-lucht afgelopen dagen meevallen, ik dacht misschien doordat het niet zo warm was, maar ik fietste vanochtend achter een soort sproeimachine die alle straten schoonspoelt met bloemetjeswater!

2 likes

We (ik, zus, moeder) zouden eigenlijk een cabrio tour gaan doen in m’n moeders Fiatje haha, maar vanwege de voorspelde regen zondag dachten we: laten we maar gewoon naar een stad gaan en lunchen en een beetje shoppen. Tip voor lunch?

Als het mooi weer is: naar bairro alto en dan op het grasveldje tegenover het zaakje picknicken. Je kunt dan binnen a la carte bestellen en dan doen ze het in een picknickmand voor je! Kleedjes ed zijn daar ook voorhanden.

Het probleem is juist dat het zondag niet zo mooi wordt. :sun_behind_rain_cloud:

2 likes

Voor lunch is Bairro Alto en Down Town alsnog leuk, ook binnen. Andere leuke opties zijn Fika, Smaakrijk en de Blonde Pater.

Buiten het centrum zijn Puux en Tati ook leuk!

1 like

In aanvulling op @aiden, bij fresca hebben ze veel lekkers ook in de zoete hoek, bar all day was ik laatst vond ik geen aanrader qua eten, Philipse is suoerschattig en een hele leuke plek maar ik heb er zelf nooit gegeten.

4 likes

Voor lunch inderdaad fika! Blonde pater en smaakrijk zijn ook altijd goed. Als je wat langer wilt zitten is casa valencia ook leuk, je kunt daar met de lunch naast broodjes ook gewoon van de tapas kaart bestellen

En foxy is nieuw, ben daar zelf nog niet geweest, maar ziet er wel erg leuk uit! Lijken ook gewoon open te zijn met de vierdaagse.

De industrie is trouwens ook top, maar zit iets uit het centrum

2 likes

Dankjewel allemaal!

Ik ga volgende week met een vriendin een paar nachtjes naar Nijmegen. Hebben jullie nog tips? Met name voor diner/ijs/cocktails/leuke plekjes.

Voor ijs moet je naar Vincenzo. Geen andere keuze mogelijk :stuck_out_tongue:

3 likes

Zeker wel. Ik vind Bloem veel beter en Madaq heeft ook lekkere ijsjes (en chocola).

6 likes

Ghiani is volgens mij nog geliefder, maar grote kans dat je niet echt in die buurt komt met een paar nachtjes. Dan is Vincenzo ook wel heel lekker!

Voor cocktails vind ik Bloom, Atlier en Glitch leuk. Als je gewoon een minder fancy drankje wil doen is Samson altijd gezellig. Voor avondeten ben ik fan van Paradiso en Merano (Italiaans), Bistro bar Bankoh en Konbanwa

Mocht je ook nog lunch/brunch zoeken zijn Down Town, Nolita en Atelier leuk vind ik, maar eigenlijk heb je heel veel leuke lunchtentjes. De Blonde Pater en Fresca zijn ook altijd top. En mocht je in het weekend gaan dan kan je ook lekkere, wat specialere croissantjes of broodjes halen bij Holy Sweets (doordeweeks doen ze volgens mij alleen patisserie)

2 likes

Verder trouwens; Desem, Paradiso, Gaspar, Berlin, Café Klein, Trafo, Achtertuin, Aya voor diner, Down Town (ontbijt / lunch), Paak (cocktails), Lebowski (wijnbar), bar Socio (kaas en cocktails).

2 likes

@thenerdyintrovert, @Rozabella @nightlife

Dankjulliewel voor alle tips. Lekker veel. Ik ga eens op onderzoek uit op basis van jullie tips. Dankjulliewel!

3 likes