Ik laat het je straks weten!
Ja rond de 15% hoor ik meer inderdaad… en alles nog steeds zo weg in de populaire wijken.
Gefeliciteerd wat leuk! Waar woon je tot op heden? Heerlijk wonen hier hoor!
We wonen nu vlakbij Rotterdam, dus het wordt een flinke oversteek Maar mijn vriend komt uit Nijmegen dus we gaan wel soort van “terug”. Ik heb heel zin om hier ook te gaan wonen
Of het (flink) overbieden overal in/om Nijmegen is durf ik niet te zeggen, maar in onze zoektocht was dat wel steevast het geval. We hebben dus ook echt onze zoekcriteria moeten bijstellen en nu op een huis geboden met lagere vraagprijs om onder de streep binnen budget uit te komen.
Ik ben er ook naar onderweg haha!
Leuk, veel plezier! Ik ben echt benieuwd
Ik sta na een uurtje buiten, vond het echt tegenvallen. Had gehoopt op meer keuken accessoires/meer eten en ieeets minder anime eten vond ik helaas vrij karig aanbod.
Vond het ook erg tegenvallen. Te veel mensen, eten was snel uitverkocht. Maar wel een leuke beurs als je van anime houdt en de merchendise wil kopen.
Afvalvraag
Ik ben nieuw in Nijmegen en ben dus ook nieuw met het afvalsysteem van de Dar.
Nu hebben wij in de tuin een container voor groen en papier, maar het restafval en plastic dien ik voor 2 weken op te sparen in een zak. En dan aan langs de weg aan te bieden.
Nu heb ik niet zo’n zin in 2 grote vuilnisbakken in mijn huis voor plastic en restafval. Ik zou graag daar een kleinere vuilnisbak voor in de keuken hebben (met normale vuilniszakjes) en dan 2 grotere in de tuin (met Dar zakken) om alles in op te sparen. Zijn hier mensen die dit afval ook in de tuin verzamelen? En zo ja, hebben jullie tips voor een goede waterdichte afvalbak hiervoor waar de Dar-zak in past? (liefst ook nog een beetje schappelijk om te zien)
Andere tips/methodes/ervaringen voor dit afvalsysteem zijn ook welkom!
edit: heb nog wat info over de situatie toegevoegd
Oh wat onhandig. Moet je je zakken restafval en plastic dan na die twee weken wel nog los aan de weg zetten? Of kun je kliko’s aanvragen voor die soorten afval?
Heb hier gelukkig eens per week plastic aan de weg en een ondergrondse container voor restafval. Al betekent dat wel praktisch de hele week zakken plastic op en rondom de ondergrondse container ipv dat mensen dat in huis of berging bewaren.
Zou in jouw geval dan inderdaad kijken naar een grote bak waar je het in kan bewaren. Voor de bak binnen kun je denk ik elke gemiddelde prullenbak gebruiken hoor.
Ja die zakken moeten dan eens in de 2 weken aan de straat worden aangeboden. Maar dan zit ik dus wel al 2 weken met bijv allemaal kattenpoep in m’n afval Dat heb ik liever niet zo lang in huis. En een losse zak in de tuin werkt natuurlijk ook niet echt
Ik zal eens bij Dar navragen of we hier kliko’s voor kunnen aanvragen, had ik nog niet aan gedacht. Ik zie iedereen hier in de straat met losse zakken langs de weg.
In Nijmegen zijn geen aparte containers voor rest of plastic helaas. Ik heb zelf via een website een aparte container gekocht van zo’n 120 liter dacht ik. Wij doen daar de Dar zakken in tot het ophaalmoment. Zie dit ook bij veel verschillende buren. Ik heb wel een aparte kleine vuilnisbak buiten staan waar ik Dar luierzakken in doe en na elke verschoonsessie de luier in stop, een keer per week breng ik dat naar een luiercontainer en lever dat gratis in, dat scheelt al in de afval die wij tweewekelijks verzamelen.
Weet niet of je in de buurt woont bij hoogbouw, want daar worden zakken geloof ik wel wekelijks opgehaald.
Dat is althans wat wij doen (onze zakken droppen bij de stapel van het flatgebouw in de straat)
In de winter valt het vaak nog wel mee, maar 2 weken afval opsparen in de zomer vind ik niet chill.
Moet wel zeggen dat we relatief weinig afval hebben, dus in dat opzicht geef ik misschien niet het beste advies.
Misschien zo’n tuinkussenbox om de zakken in te bewaren? Ik zou zelf liever niet in zo’n kliko-model hoeven duiken om de onderste zak weer boven te krijgen.
Die restafvalzakken kun je in klein formaat krijgen, en die PMD-zakken zijn ook niet echt heel groot, dus van beide heb je relatief snel een zak vol die je dan afgesloten buiten kan bewaren.
Met de kinderwagen een rondje door de stad maandagmiddag met vierdaagse feesten, is dat een beetje te doen, denken jullie?
Hebben wij vorig jaar wel gedaan met baby van 2 mnd. Vond het echt heeeel leuk!! Harde muziek, en mega drukte ontweken, maar bij de kaaij / Valkhof / Kelfkensbos geweest. Had ook draagdoek mee en dat vond ik zelf fijner. Zat op een gegeven moment naast een andere moeder te voeden op een bankje in het Valkhof park haha, dus waren niet de enige.
Ja joh prima! Zeker ‘s middags.
Ik was er vandaag en heb heel veel babies en kinderen gezien in park kronenburg en op het stadsstrand.
Binnenkort ga ik naar een concert en wil ik daarvoor met vrienden uit eten. Wat langer tafelen restaurants ken ik wel, maar het ontbreekt me even aan inspiratie voor een goed restaurant in het centrum waar je niet al te lang hoeft te tafelen. Desem vind ik leuk maar niet echt geschikt voor het gezelschap, zoek net iets meer keuze / afwisselende kaart.
Heeft er iemand nog een gouden tip?
- Wally
- Casa Valencia
- Funkenstein
- Eetbar Bloom
- Tres Tintas
- Mikmak
- Credible
- De Hemel