Nijmegen-topic

Socio is echt :heart::heart::heart:

2 likes

Ik was zaterdag met vriend ergens eten en de bediening was zo waardeloos dat we voor ons tweede drankje maar naar Paak zijn gegaan, echt een goede tip! Doe eigenlijk nooit drankjes in die straat, maar vond de vibe heel leuk en ook nice dat ze wat specialere dingen hebben zoals een cocktail slush. Het concept dat je gewoon burgers en pita’s kan laten bezorgen vanuit andere eettenten uit die straat was ook echt nice haha, hadden wij niet nodig nu maar wel echt een goed idee

Ga binnenkort Socio ook eens proberen :star_struck:

2 likes

Ja echt m’n stamkroeg daar. Goeie kaart ook met veel lekkere bijzondere snacks zoals de gefrituurde olijven of augurken. :heart:

3 likes

Wat leuk!! Nu ben ik wel benieuwd waar je zat te eten waar de bediening zo slecht was haha

2 likes

Renato’s :sweat_smile: Ze kwamen dus sowieso niet echt bij het stuk terras waar wij zaten en na 30 min was nog niks opgenomen (terwijl een meid me al na 15 min zag kijken en zei ik kom zo). Toen was mn vriend ff naar binnen gelopen en kwam wel direct iemand en dan denk je misschien oh dan letten ze miss ff extra op maar nee :joy:

We kregen uiteindelijk na 50 min de pizza’s, dus opzich best oke qua tijd als je bedenkt dat we pas na 35 min hadden besteld maar we hadden toen nog niet eens onze drankjes (wat we zelf moesten aangeven, incl het bestek haha) en toen waren de pizza’s ook nog koud :smiling_face_with_tear: Hadden gewoon weg moeten gaan, maar we hadden zin in pizza en heb vaker gehoord dat hun het lekkerst zijn. Ik denk dat de Nduja ook oprecht lekker zou zijn als ie warm was, maar heb nu echt geen zin om nog eens te proberen

Trouwens ze gaven na 35 min wel aan dat ze zieken hadden en tekort aan personeel daardoor dus zal normaal vast anders zijn, maar zelfs dan vond ik het gewoon slecht.

Ik had daar afgelopen winter pizza besteld. Ik woon net buiten het centrum-centrum en de pizza’s waren gewoon koeling-koud toen ze binnen waren. Zeker niet de beste pizza. Desem is de allerallerbeste van Nijmegen in mijn opinie.

2 likes

De pizzas van Dolce Vita aan de berg en dalse weg zijn ook top!
@nightlife ze hebben daar ook een pizza met nduja en gorgonzola, als je hem bij renatos niet nog eens wilt proberen. Dat is echt mijn go to :drooling_face:

En ze hebben daar ook een hele chille anti pasti plank!

4 likes

Oehhh dat klint goed, gaan we zeker eens proberen! Hou echt van nduja pizza’s :heart: edit: Oke blijkbaar moet ik hier echt eens heen want blijkbaar heb ik hun website ooit al opgeslagen als bookmark omdat al mijn favo’s op hun kaart staan

@Aiden Hoe dan, alsof ze daar in de koeling lagen en ze het niet lang genoeg hebben opgewarmd voordat ze het bij je kwamen bezorgen? Ik snap ook echt niet hoe je in 15 min een pizaa kan maken én zo hard kan laten afkoelen voordat hij bij ons aan tafel is eigenlijk :sweat_smile: Desem hoor ik idd wel vaker, die stond nog op onze lijst. Hebben hun wel een grotere kaart dan het afhaalmenu op de website of is het een beetje een beperkte keuze?

3 likes

Is iemand hier al wel eens geweest, in de Jan Massinkhal, is het de entreeprijs van 13€ pp waard?

Mijn vaste kapster (zzp’er) waar ik al jaren kom, is momenteel ziek uitgevallen. Hierdoor moet ik even tijdelijk op zoek naar andere salon. Iemand goede tips omgeving Nijmegen? Ik heb altijd full highlights in verschillende tinten blond.

Ik wilde net reageren @Kaasvlinder, maar nee helemaal niet suf!

3 likes

Ah, dank je. Sorry had ineens het bericht weggehaald haha, omdat ik twijfelde of dit echt een mega onzinnige vraag was. Maar fijn om te horen!

(Maar voor de meelezers: de vraag was of wonen in Hunnerberg leuk is voor kinderen (jong en puber). We hebben een mooi huis op het oog, en het lijkt ons een prachtige plek om te wonen, maar zag op Funda dat maar 12% van de bewoners in die wijk bestaat uit gezinnen. Maar het ligt natuurlijk wel heel dicht bij het centrum van Nijmegen en andere wijken).

Denk dat het ook komt doordat er best veel appartementen zijn en ook studentenhuizen.

1 like

Pink Elephant! Wel aan de prijs :sweat_smile:

Totaal niet suf inderdaad!
Heb er een jaar geleden gewoond, was echt heerlijk wonen! Je bent inderdaad zo in de stad, maar het voelt wel heel rustig.
In het deel waar in woonde, woonden voor mijn gevoel ook best veel gezinnen. Het patersbosje bij de pater blommaertlaan is ook leuk dan, zit ook een man die dat onderhoudt en die vertelt ook vaak over wat voor dieren er zitten en helpt de kinderen ook met het bouwen van hutjes enzo.

2 likes

Weet iemand in omgeving Nijmegen een leuke wandelroute die ook geschikt is voor een wandelwagen? Loop nu paar keer per maand rond de Hatertse vennen en soms bij de Berendonck maar daar ben ik ook een beetje op uitgekeken haha!

Heel specifiek weet ik niet wat betreft wandelwagen, maar wellicht in de Ooijpolder? Je kunt sowieso over de dijk, wellicht dat sommige onverharde paden ook goed begaanbaar zijn voor de wandelwagen.

1 like

In de Ooijpolder over de dijk met de kinderwagen zou ik echt afraden. Er komen daar super veel autos en fietsers van twee kanten en er is geen trottoir, dus je staat waarschijnlijk de helft van de tijd in en uit de berm te sturen om uit te wijken voor verkeer.

Park Brakkenstein is goed begaanbaar met de kinderwagen. Als het niet te nat is qua weer kom je in het bos in berg en dal achter hotel Erica ook nog wel een mooi rondje met de kinderwagen! O en rondom wylerbergmeer is ook een verharde ronde, wel wat lastiger met parkeren, dat is volgens mij betaald achter een slagboom.

2 likes

Ik liep daar eigenlijk altijd een rondje door het centrum en daarbij pakte ik de waalkade (of het eilandje), het kronenburgerpark en valkhofpark mee. Eilandje deed ik dan door de snelbinder over te steken en via de waalbrug terug. Met kinderwagen is dan handiger om via de waalbrug erop en eraf te gaan, of je moet via het fietspad naast het politiebureau achter het station de snelbinder op. Ooijpolder (achter de waalbrug) is ook heel mooi, maar raad ik met kinderwagen af. Je moet zo’n gek bruggetje/trap over en het zijn onverharde paden. En soms moet je rennen voor een lijpe koe haha

1 like

Is er iemand wel eens bij de Japanse Markt in de Jan Massink hal geweest? In februari is er weer eentje en entree is een tientje, is dat het waard?