No buy challenge (o.a. 6 weken niets kopen)

Het gaat hier nog steeds als een tierelier, dus ga ook nog lekker door. Ik heb alleen een badmat gekocht maar dat lijkt me oke haha. Ik had vandaag voor het eerst dat ik impulsief iets wilde kopen (een foundation, door dit forum potverdorie!) maar heb me kunnen bedwingen

2 likes

Jaaa
Ik ben terug van vakantie en het is qua aankopen echt waar gebleven bij een magneet, een etuitje a € 2,20 en een knuffel voor mijn neefje. Prima score.

Eenmaal februari heb ik toch wat dingen gekocht en het voelt niet goed :frowning:

5 likes

Ik had de afgelopen dagen even een break in Disney, maar die was ingecalculeerd haha. De schade:

  • Setje kommen
  • Twee sleutelhangers
  • T-shirt
  • Toy Story-figuur

Nu weer vrolijk verder tot minstens maart.

1 like

Ik heb iets gekocht! Ik had nog een restje Love Chloé parfum dat ik jaren had bewaard en deze vrijdag opgemaakt. Dit parfum wordt helaas niet meer gemaakt. Ik zag een winkeltester van 33ml op marktplaats voor € 17,50 en die heb ik gekocht. Die mevrouw had er veel meer voor kunnen vragen. Ben er heel blij mee :partying_face:

Verder gaat het nog steeds hartstikke goed. Al die nieuwsbrieven of advertenties boeien me ook niet meer. Krijg nu veel kortingscodes omdat ik jarig ben en gooi ze allemaal weg.

Ik voel dat ik echt een reset heb gemaakt en daar ben ik heel blij mee :muscle:t3:

24 likes

Ik was met een paar laarsjes naar de schoenmaker gegaan, maar hij kon ze niet meer repareren. Toen dacht ik even kort, yessss nieuwe kopen!! Maar ik heb me ingehouden en ga dat voorlopig ook nog even doen :wink:
Verder bevalt het me niet/weinig kopen wel goed. Voel veel minder druk om dingen te willen kopen. Heb al wel een voorjaarslijstje gemaakt met dingen die ik zou willen en waar ik ze eerder direct wilde kopen, wil ik hier sowieso nog even mee wachten.

Er staat een zomerjas op de planning, en verder heb ik nu niets nodig.

7 likes

Is dit ook te vinden op Instagram? Erg prettig om te zien haha

Dankzij een financiële meevaller heb ik onder andere een nieuwe sjaal, 2 paar schoenen, twee truien, een oplaadbare ontpiller, een nieuwe jas, overname van een pc en een parfum gekocht. Ik zal zeer waarschijnlijk de jas laten inkorten, maar ben voor de komende tijd wel echt ff weer uit gespendeerd. :sweat_smile: Dus ik doe mee met deze challenge!

1 like

Ik heb de gekochte kleding teruggebracht!! :muscle::muscle:

7 likes

Ben nog steeds bezig met mijn no buy en dat gaat goed. Enige wat ik net wel gekocht heb is dé kaasschaaf van Boska. Heb een stuk kaas gekocht op de markt en bedacht me later pas dat ik de kaasschaaf die we hadden thuis heb weggegooid omdat je daarmee elk stuk kaas vernaggelde. Dus niet echt een onzin aankoop vind ik.

5 likes

Ik heb mezelf in de DM zelfs weten in te houden en alleen te kopen wat echt op was. Winninggggg. Vind het steeds leuker worden :joy:

3 likes

In ieder geval 6 week! Moet lukken! :grin:

1 like

Ik ben zwak geweest, ik heb via marktplaats een set voor het aanbrengen van gellak gekocht, nadat ik het bij mijn zusje geprobeerd had. Nu moet ik mijn best doen om niet allemaal leuke nail art dingen te kopen. Misschien als ik het twee maanden volhou. Verder gaat het prima :sweat_smile:

2 likes

Ik heb al 2 maanden geen kleding enzo meer gekocht :grin: Ik denk er niet eens meer aan, geeft wel een soort rust! Denk dat het lastiger gaat zijn als het lente wordt, weet nog niet helemaal hoe ik dat ga doen. Misschien een max bedrag per seizoen bedenken voor mezelf ofzo

8 likes

Als je pas helemaal bent los gegaan dan moeten zes weken zeker lukken, is dan ook niet echt een uitdaging :stuck_out_tongue:

1 like

Inderdaad die rust is heel fijn! Ik was dus afgelopen dagen opzoek naar een jeans en werd er helemaal onrustig van :joy:

Dacht lekker te sparen deze maand, maar kreeg een medische rekening… gelukkig door de no buy hoefde ik niet van mijn spaarrekening te halen. Dat was ook wel echt een fijn gevoel!

6 likes

Voor jou misschien. Voor genoeg anderen alsnog een uitdaging dan :smiling_face_with_tear:

4 likes

Ja als ik eenmaal los ga, denk ik vervolgens bij elk leuk dingetje dat dat er dan ook nog wel bij kan. Ben toch al geld aan het smijten.

Ook waarom ik nu verschijn in dit topic: dat is nu afgelopen :sweat_smile: Heb de laatste weken veel teveel geld uitgegeven aan onzin en het hek moet weer op de dam. Per direct. Komt goed uit dat het maandag is haha.
Ik wil sparen voor dingen die echt al lang op m’n wishlist staan en door impulsaankopen schiet dat steeds niks op. Heb afgelopen week 1 zo’n ding gekocht en merk dat dat zoveel meer voldoening geeft dan al die losse dingetjes tussendoor.
Wil sowieso volhouden tot 1 mei met de no buy. Mag tot dan geen kleren kopen, verzorgingsproducten alleen vervangen voor hetzelfde product (dus als iets op is geen nieuwe dingen kopen om te proberen), geen interieurspullen kopen en geen nieuwe hobby’s starten. En in die periode wil ik extra geld sparen door verkoop Vinted.
Er zit een vakantie tussen en ik koop dan wel magneetje, want dat doe ik altijd.

Na 1 mei wil ik of nog even doorgaan, of naar een low buy overgaan. Afhankelijk van de ervaring.

Edit: oh en ook geen boeken kopen. Loop net langs mijn nog lezen stapel van bijna een meter hoog haha

4 likes

Hahahaha, helemaal waar! Voor mij is het dan wel ff makkelijker om de rem erop te zetten, moet lukken!

1 like

Na de verjaardag van onze dochter hebben we zoveel troep in huis, nieuw speelgoed, kleding, etc… dat ik ben gaan opruimen. Ook mijn eigen spullen moeten eraan geloven en ik heb zoveel dat ik met mezelf en mijn vriend heb afgesproken sowieso komende maand (salaris) niks nieuws te kopen qua kleding voor ons allemaal, speelgoed, maar ook geen thuisbezorgd meer. We gaan zoveel eten mogelijk gebruiken uit voorraad en de vriezer en kijken wat we eind van de maand overhouden. Dat geld zetten we apart voor de vakantie. Dus ook ik meld me hier aan!

Ik heb deze maand ruim €300 uitgegeven aan kleding :smiling_face_with_tear: Wil mezelf nu uitdagen om twee maanden lang geen kleding te kopen en niet uit eten te gaan. Wish me luck.

2 likes