Ik koop sowieso bijna nooit eten of drinken buiten de deur dus als ik dat af en toe wel wil dan gun ik het mezelf!
Lunchen/uit eten gewoon wel, losse drankjes/eten/snaai onderweg bij een appie to go bijvoorbeeld niet.
Ja ik doe dat niet omdat ik vaak als ik mezelf een no buy opleg ik alsnog het ga compenseren met andere dingen dan helpt mega streng zijn gewoon het beste
Etentjes en borrels zijn voor mij nodig om de boel een beetje leuk te houden.
Maar dure lunch uit de kantine op werk of snacks uit de automaat niet. Dat kan allemaal van huis mee.
Dit laatste doet me een beetje denken aan die film Clueless waar ze met zoân computer setjes maakt
Oké het is geen kleding of andere troepjes die ik niet nodig heb, maar bij de toko weer teveel snacks gehaald en zonder na te denken bij bakker Bart allerlei ongein gehaald terwijl we gewoon brood thuis hadden.
Niet het einde van de wereld, maar aangezien we hier ook struggles delen⊠bij dezen
Ook zo leuk om jezelf te kwellen âach toch even bij de zalando lounge kijken, even de h&m home binnenlopenâ waarom doe ik dat
Ik koop sinds 1 januari ook niets en het gaat supergoed! Ga het sowieso januari en februari doen, misschien langer. Ik probeer mezelf uit te dagen om meer dingen uit mijn kledingkast te pakken die ik niet zo vaak draag en meer nieuwe combinaties te maken, best leuk!
Vandaag even een lastig moment. Had per ongeluk een half flesje haarserum wat nog open stond omgegooid en is daardoor nu bijna leeg. Wil nu direct een nieuwe bestellen en voordat ik er erg in had heb ik een online winkelmandje vol gegooid met 50 euro aan haar verzorgingsproducten. (Geweldige aanbiedingen op JB, serum, shampoo, conditioner en een goede föhnborstel wat ik al heel lang wil kopen) Terwijl ik ook nog een ander aangebroken haarserum heb liggen. Ik kan nog ruim een maand of langer doen met de producten wat ik heb staan. Ik was hoogstens 2x per week mijn haar.
Plus de föhnborstel heb ik ook niet perse nu direct nodig.
Maar toch blijf ik nu met het gevoel zitten dat ik een aantal hele goede aanbiedingen misloop. Terwijl er waarschijnlijk volgende maand gewoon weer vergelijkbare aanbiedingen zijn.
Toch bizar hoeveel invloed dit soort marketing op mij heeft.
Op lange termijn weet ik namelijk dat het mij een veel beter gevoel geeft als ik eerst eens de producten op maak wat ik nog heb staan. Anders zit ik straks weer met een overvolle kast en allemaal aangebroken flessen. Want als ik iets nieuws heb wil ik het direct uitproberen en blijft het oude product weer staan.
Ga bij jezelf af: heb ik het echt NU nodig? Is het antwoord nee, dan niet kopen. Eerst wat je nog hebt opmaken.
Ik heb deze maand een beetje extra loon ontvangen en ik heb het extra deel gewoon kunnen sparen in plaats van dat ik mezelf heb beloond met dingen die ik niet nodig heb. Ik merk dat ik wel echt een stuk bewuster met mijn koopgedrag omga door een challenge aan te gaan.
Dat gezegd hebbende, ik heb slippers/pantoffels nodig want de oude zijn kapot, dus ik ga morgen de stad in. Hopelijk blijft het wel daarbij. Normaal gesproken zou ik online bestellen en allerlei andere dingen in mijn winkelmandje leggen.
Ik heb 2 t-shirts gekocht, wel omdat ik er 5 heb die ik niet meer aan kan naar werk omdat ze kapot/verwassen zijn. Was het nu nodig? Nee.
Wel heb ik meerdere dingen die ik ook niet nodig had, nu niet gekocht.
Voor komende maand ga ik op zoek naar een zomerjas omdat mân oude na 7 jaar er niet meer toonbaar uit ziet. Verder wil ik in februari en maart geen dingen kopen. Eventueel beautyproducten maar alleen als iets helemaal op is.
Ik heb een abonnement genomen op de online bibliotheek. Technisch gezien mag het niet in mijn no buy, maar ik het is een weloverwogen aankoop die uiteindelijk ook goedkoper is dan los allerlei boeken kopen. Plus ik heb er mega veel plezier van.
Verder nog niks gekocht, dus het gaat best goed. Ik hou dan ineens toch een hoop geld over. Gek hoeveel er doorgaans in een zwart gat verdwijnt.
Volgende week ga ik naar Disney en dan mag ik bij uitzondering een souvenir kopen.
6 weken niks kopen vind ik een uitdaging, maar in de hele maand januari heb ik âmaarâ 2 x online iets besteld en dat waren cadeautjes voor anderen, best trots op mezelf
Wie gaat er mee door komende maand?
Ik wilde al allerlei ongein voor één avond carnaval bestellen, maar trek lekker een oud pak van mijn vriend aan en maak er zelf wat creatiefs vanđȘ
@KipTokTok obviously is Disney een uitzondering. Zo jaloers!
Een korte maand! Ik ga ook door!
En ik heb als doel om eindelijk de spullen te verkopen die ik verzameld heb voor verkoop, nu ligt het ergens in een doos
Ja ik ga ook door!
Ik ga er ook mee door.
Gaat super goed hier! Qua voedsel heb ik echt onwijs minder gekocht dan normaal.
Ik had met mijn vriend afgesproken dat we eerst alle snacks/snoep/koek etc opmaken voor er wat nieuws mag komen dit omdat ik heel snel troep meeneem omdat het er lekker uitziet of in de aanbieding is. Gevolg is dat de kasten volliggen met spullen die niemand eet omdat er telkens lekkerdere dingen in huis zijn.
Dit werkt voor mij heel goed.
En qua spullen heb ik alleen een goedkope melkopschuimer gekocht omdat mijn dolce gusto telkens raar doet (dan overstroomt hij, dan werkt hij ineens helemaal Niet) en ik maak mijn laatste cupjes nog op en dan ga ik over op gewoon zelf melkopschuimen.
Verder heb ik niets gekocht dat vind ik toch echt super knap van mezelf want normaal blijf ik kopen. Ook helemaal geen kleding of iets gekocht! Normaal blijf ik kopen echt erg
Ik doe ook mee, sinds 1 januari, en ga ook door tot in ieder geval 1 maart. Bij mij is het puur kleding/mode, en het valt me echt van mezelf tegen hoe moeilijk ik het vind. Het lukt wel om niks te kopen, maar ik ben er nog helemaal niet minder mee bezig en daar baal ik wel van. Ook zit ik echt op een dieptepunt qua motivatie. Ik merk eigenlijk geen voordelen (ben er nog steeds vaak over aan het nadenken en de koopdrang is ook nog niet weg). Ik hou het nu eigenlijk alleen vol omdat ik het belachelijk zou vinden als ik dit niet zou kunnen.
Ik denk dat bovenstaande precies is waarom het goed is dat ik dit doe haha. Eigenlijk vind ik dat ik pas kan stoppen als ik wél effect merk. Ook ben ik wel aan het nadenken over hoe ik, op het moment dat ik wel weer dingen ga kopen, het duurzamer/gematigder aan kan pakken. Ik ben in ieder geval blij om te merken dat ik niet de neiging heb het gemis op te vullen met andere aankopen, dus dat scheelt.
Ja, ik vind haar videos ook heel goed! Heb er een aantal gekeken voor ik begon. Ik merk alleen dat ik er ook cravings van krijg, omdat ze alles zo op orde/gecureerd heeft en echt mooie (dure) kleding. Dus ik moet er ook mee uitkijken haha.
Maar misschien wel goed om weer even op te frissen met een paar van haar videos. Het is gewoon echt een soort verslaving, merk dat ik een soort van met mezelf loop te onderhandelen. Echt heel erg irritant.