Ik zit eraan te denken om in 2021 het hele jaar niks nieuws te kopen. Omdat het goed is voor de wereld qua duurzaamheid, maar ook omdat ik zoveel spullen heb en ik er graag tevreden mee wil zijn. En omdat ik onnodig veel geld uitgeef wat we echt beter kunnen gebruiken. En ook omdat het me best wel een leuke uitdaging lijkt om marktplaats/vinted/kringloop af te gaan voor toffe nieuwe dingen waar al eens iemand van gehouden heeft. En om liefdevol mijn eigen spullen goed te onderhouden, zodat ze lang mee gaan.
Wil er wel wat spelregels omheen bouwen. Ik zit te denken aan:
- Ik mag wĂ©l ondergoed, sokken en pantyâs nieuw kopen. Ik verwacht nl wel een keer 2 of 3 nieuwe BHâs nodig te hebben volgend jaar. Maar ik wil me niet nu gedwongen voelen die te kopen voordat mijn challenge start. Sokken en ondergoed heb ik denk ik genoeg van om een jaar niet te hoeven kopen.
- Ik krijg 3 (of 5?) âjokersâ. Om iets nieuw te kopen als 2e hands Ă©cht niet mogelijk is en ik ook niet lang zonder kan.
- Cadeautjes mag ik gewoon aannemen, al moeten mensen wel weten dat ik liever iets heb dat ik op kan gebruiken of iets leuks om te doen.
- Schoenen mag ik nieuw kopen, want ik heb een lastige maat en lastige voeten. Al verwacht ik geen schoenen nodig te hebben met mijn huidige collectie.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of goede tips voor vintage kleding, want dat laatste vind ik het spannendst⊠en zijn er die het leuk vinden om mee te doen met deze challenge en er in dit topic over te kletsen?