Wat supergoed van je! Ik wil ook weer weinig kopen dit jaar en het echt bij gaan houden wat ik allemaal koop (dat idee heb ik al lang maar het haalt wat vh plezier weg stiekem).
Maar wat bedoel je met wel kopen op trips? Mag je dan gewoon shoppen of dingen die je daarvoor nodig hebt?
Ja dingen die ik daarvoor nodig heb dus bijvoorbeeld een reisstekker, nieuwe rugzak,⦠En ook daar als ik iets leuk zie als herinnering maar niet zomaar vanalles kopen.
Ja, dat heb ik nu dus ook. Heb nu een bril die minder sterk is (en geen cilinder heeft wat ik een heel klein beetje) en ook niet lekker kijkt, haha.
Bij schoenen wissel ik ook af trouwens, heb alleen al 23 paar Dr Martens (en dan nog wat andere schoenen ).
Ik heb trouwens wel broeken besteld, want heb er nog maar 1 zonder gat. Maar broeken vind ik niet nutteloos (want ik draag ze op tot er een gat in zit meestal). Maar ik heb ook gewoon een kleding- en verzorgingsbudget opgesteld. Vorig jaar voor het eerst gedaan en het beviel me wel. Alles van uiterlijke verzorging en kleding betaal ik dan daarvan.
Ik ga viet maanden geen kleding kopen in ieder geval en probeer mijn andere aankopen ook zo minimaal mogelijk te houden. Ben zo benieuwd of ik het lastig ga vinden!
Ik hou het nu al 3 weken vol en ik ben zo trots op mezelf. Nog nooit eerder gelukt
Ik heb vorig jaar heel weinig onnodige spullen en kleding gekocht maar ben dit jaar meteen slecht begonnen, dus wil vanaf nu ook weer een tijdje een no buy inlassen. Kleding mag wel mits het tweedehands is en verder alleen dingen die vervangen moeten worden.
Ik ga volgende week naar de ijhallen maar dat vind ik nog wel voor mezelf te verantwoorden. Ik ga dan een vast bedrag pinnen dat ik die dag mag uitgeven van mezelf.
Verder tot nu toe heel januari nog niets uitgegeven, eind december ook al niet. Dus ik zit al bijna op de 6 weken eigenlijk hahaš
Ik kan vintage markten en kringlopen wel lastig weerstaan. Ook koop ik vaak dingen om later weer door te verkopenā¦
Heb mezelf ook de regel gesteld dat als ik iets koop, ik er iets anders voor weg moet doen zodat ik niet nog meer spullen in huis krijg.
Ik ben best trots op mezelf, had mijn zalando winkelkarretje gevuld met sportkleding en vaak bestel ik toch vanalles met het gedacht āoh, moet ik toch nog niet meteen betalen.ā maar zo nodig was het ook niet dus rode kruisjeā¦
ik merk echt dat ik moeite heb met de sale op dit moment. Zie veel leuke dingen en wil dan toch bestellen. Mn handen jeuken echt maar ik probeer me in te houden. Heb mn cookies ook maar verwijderd. pffff zo moeilijk dit.
Oke ik ga dit hier plaatsen als een soort stok achter de deur. Ik ben mega goed bezig met besparen alleen kleding is een probleem. Ik ga al mijn kledingapps verwijderen en ga minimaal 6 weken niks kopen. Vooral kleding, met andere dingen net als verzorging koop ik het echt alleen als het op is.
Wat goed voor mij helpt is afmelden op alle nieuwsbrieven van websites, waardoor ik niet steeds mails krijg en ik verleid word om toch even te kijken wat er in de solden is.
Toch dingen besteld, dus ik heb gefaald, haha. Maar: ik heb de dingen die ik besteld heb wel 3 weken in mijn mandje gehad, dus niet zoān impulsaankoop. Maar ik ga nu een nieuwe poging doen voor 4 weken, dus van 22 januari - 22 februari. Het enige dat ik nu wel mag kopen is een nieuwe BH, die is echt kapot.
Ik kom net tot realisatie dat het grote mensen leven duur is
1 mei ga ik uit mijn studentenkamer in een āechtā huis, en wow wat zijn wasmachines en drogers duur. Daarbij is mijn laptop en mijn telefoon aan vervanging toe (had grote hoop dat ik die bij mijn nieuwe baan zou krijgen). Voor nu is mijn doel om tot 1 mei niks meer te kopen. Ik heb kleren en skincare opzich zat alleen heb ik ook net mijn eerste echte grote mensen baan dus ik hoop dat mijn kleding voldoet aan de dresscode.
Besparen op boodschappen is nu nog lastig omdat ik een kleine koelkast en geen vriezer heb, maar vanaf 1 mei wel dus dan wil ik daar vooral slim gebruik van maken.
Ik hoop zo dat ik dit vol ga houden, maar vooral make up weerstaan gaat moeilijk worden.
Ik weet nog dat enkele vrienden hun eerste wasmachine tweedehands hebben gekocht via een kringwinkel. Is mss ook een optie.
Als ik een no buy heb mag ik geen onzinaankopen doen, dat is het. Dus: wel een bh als mijn huidige stuk zijn, maar niet dat honderdste notitieboekje. En bijvoorbeeld een tourshirt als ik naar een concert, dat mag wel (als ik hem heel tof vind/de band leuk vindt). O, en geen boeken, daar heb ik er nog genoeg van.
Boodschappen tel ik niet mee en skincare gebruik ik nauwelijks, haha, maar mocht ik dat nodig hebben, dan heb ik daar een verzorgingsbudget voor.
Ik ga weer een nieuwe poging doen, aangezien ik vorige keer weer eens gefaald heb (heb het ook gewoon nog nooit gehaald, oeps). Maar ik begin wel steeds meer te ontdekken wat mijn valkuilen zijn. Notitieboekjes en pennen bijvoorbeeld. Notitieboekjes koop ik nu eigenlijk alleen nog als kerstpakket van mijn werk. Pennen probeer ik gewoon niet meer te kopen. Schoenen zijn trouwens ook zoān valkuil (en dan vooral Dr Martens), net als boeken. Om kleding geef ik niet echt veel.
Ik schrijf wel sinds een tijd de boodschappen op en hoeveel geld we eraan uitgeven en dat is veel!
Ik ga - geĆÆnspireerd door Yara Michels - proberen alleen nog in de sale (meer dan 50% korting) te kopen. En dan vooral van wat duurdere merken als Ganni en Fabienne Chapot. Ik ben nu heel veel uit mn kledingkast aan het verkopen en merk dat toch wel heel veel kleding van Zara en Loavies na een tijdje niet leuk meer zijn of er niet meer mooi uitziet. Het gevoel van plezier dat ik krijg bij kleding kopen blijft bij duurdere merken veel langer hangen. Hoop dat het me lukt, want dat zou betekenen dat ik tot de zomersale niks mag kopenā¦
Na twee weken heb ik al zeer zwaar gecheat. Ik heb weliswaar niks zelf gekocht maar ben naar Roermond Outlet geweest en een rok en een jurk gekregen van mijn vriend als afstudeerkado. Ik kan het verdedigen met het is wel geschikte kleding voor op kantoor maar het voelt toch wel een beetje als falen. Weet niet zo goed of ik vanaf nu nog 6 weken ga doen of mezelf ga matsen.
Als tegenprestatie ga ik wel eindelijk is mijn spullen uitzoeken en proberen wat dingen te verkopen die ik toch nooit gebruik
Ik vind het persoonlijk niet tellen als je iets krijgt haha
Ik ga 1 maart weer beginnen. Heb de afgelopen maanden echr veel te veel kleding gekocht.
Doe het zelf ook al anderhalf jaar zo. Ik kan het alleen maar aanbevelen. Geef minder geld uit en ben blij met al mijn nieuwe aanwinsten. Ze worden tot nu toe ook allemaal goed gedragen, go me Vind ook voor zo goed als alle dingen die ik anders meteen zou kopen een goeie deal tijdens de sale. Succes!