No buy challenge (o.a. 6 weken niets kopen)

Ja dat heb ik ook. En 1 boek in de maand is vooral zodat ik series compleet kan maken.

Heb nu 8 weken geen kleding gekocht (behalve een keer onderbroeken bij de Hema die ik echt nodig had en ik liep al rond in de boxer van mijn vriend) en van plan het voorlopig nog zo vol te houden.

Heb een keer een streak gehad van 2 jaar geen chips kopen en was er megatrots op. Toen ik echter wel weer een keer een zak kocht, was het hek ook meteen van de dam (te vaak avondeten met chips). Nu weer een paar maanden geen chips gekocht. Gevolg is wel dat als iemand ergens chips serveert het binnen no time opgevreten is door mij.

3 likes

Ik mocht enkel van mezelf tanktops en een vest kopen voor werk.
Verder qua kleding mag ik enkel wat shirtjes en topjes voor de zomer kopen.
Aangezien ik verder niks mag kopen op kledinggebied, mag ik in de herfst wel een fatsoenlijke winterjas kopen, aangezien ik nu 2 winterjassen heb waar ik met 1 al voor de 4e winter doe en de ander 3e winter. En ze zijn na deze winter wel echt op gok ik zo.

Ik moet vandaag (waarschijnlijk, anders komende week) wat kopen, want het pootje van mijn bril is afgebroken. Maar ik heb besloten dat dat oké is, want een bril heb ik echt nodig (heb lenzen, dus is als reserve). En Pearle heeft nu een actie dat je 3 brillen (1 voor iemand anders) krijgt voor de prijs van 1, dus nu is een goede tijd. Het is jammer van het geld op mijn spaarrekening, maar hier heb ik ook voor gespaard.
Verder gaat het best oké :slight_smile: Niets nutteloos gekocht so far.

Echt goed! En inderdaad een bril heb je nodig. Kleine aanmerking, niet vanwege jou, maar meer dat zulke acties bestaan, heb je er 2/3 nodig? Ga je ze beide dragen en kun je er echt iemand anders gelukkig mee maken? Het is zo zonde als die ergens in een la rond liggen en niet gebruikt worden.

Ik heb uiteindelijk 1 gekocht en 60 euro korting gehad in plaats van een tweede te nemen :slight_smile: Had er nu ook 2 overigens, maar die ene draag ik nooit. Al komt 'ie nu wel van pas, haha. Maar dit is de eerste keer dat zoiets gebeurt sinds ik een bril draag (zo’n jaar of 25), dus ik neem de gok maar.

2 likes

Fijn van de korting, nog beter voor je portemonnee!

Ik heb ook 1 bril, was onhandig toen die door midden brak maar toen heb ik met een oude bril (wel minder sterk) gelopen voor een week. Was ook te doen. Ik draag geen lenzen.

Ik weet van mezelf dat als ik 2 brillen heb ik er alsnog maar 1 draag (net als met schoenen) :stuck_out_tongue:
Nja lang verhaal over mij oeps maar hopelijk is je nieuwe bril er snel.

Oohja en ik heb een jaar geen nieuwe kleren gekocht maar heb vorige week 3 kledingstukken gekocht. Ben er wel blij mee maar merk dat het meteen iets in me triggert dat ik meer wil kopen. Dat niet te stillen gevoel is terug terwijl ik mensen die zeggen blijdschap te halen uit shoppen vaak een beetje een eyeroll geef :x

1 like

Ik kan op mijn bank app een overzicht krijgen met mijn uitgaven en inkomsten en wauw ik schaam me gewoon echt. Ik geef zo veel geld uit en op het einde van de maand weet ik niet waar het naar toe is. Dus ik ga proberen in 2020 een volledige no-buy te houden tenzij iets vervangen moet worden en mijn regelmatige afspraken zoals laser en wenkbrauwen… Enige uitzondering is voor en tijdens mijn reizen en trips weg.

2 likes

Wat supergoed van je! Ik wil ook weer weinig kopen dit jaar en het echt bij gaan houden wat ik allemaal koop (dat idee heb ik al lang maar het haalt wat vh plezier weg stiekem).
Maar wat bedoel je met wel kopen op trips? Mag je dan gewoon shoppen of dingen die je daarvoor nodig hebt?

Ja dingen die ik daarvoor nodig heb dus bijvoorbeeld een reisstekker, nieuwe rugzak,… En ook daar als ik iets leuk zie als herinnering maar niet zomaar vanalles kopen.

2 likes

Ja, dat heb ik nu dus ook. Heb nu een bril die minder sterk is (en geen cilinder heeft wat ik een heel klein beetje) en ook niet lekker kijkt, haha.
Bij schoenen wissel ik ook af trouwens, heb alleen al 23 paar Dr Martens (en dan nog wat andere schoenen :face_with_hand_over_mouth:).

Ik heb trouwens wel broeken besteld, want heb er nog maar 1 zonder gat. Maar broeken vind ik niet nutteloos (want ik draag ze op tot er een gat in zit meestal). Maar ik heb ook gewoon een kleding- en verzorgingsbudget opgesteld. Vorig jaar voor het eerst gedaan en het beviel me wel. Alles van uiterlijke verzorging en kleding betaal ik dan daarvan.

Ik ga viet maanden geen kleding kopen in ieder geval en probeer mijn andere aankopen ook zo minimaal mogelijk te houden. Ben zo benieuwd of ik het lastig ga vinden!

5 likes

Ik hou het nu al 3 weken vol en ik ben zo trots op mezelf. Nog nooit eerder gelukt :yum::joy:

7 likes

Ik heb vorig jaar heel weinig onnodige spullen en kleding gekocht maar ben dit jaar meteen slecht begonnen, dus wil vanaf nu ook weer een tijdje een no buy inlassen. Kleding mag wel mits het tweedehands is en verder alleen dingen die vervangen moeten worden.

1 like

Ik ga volgende week naar de ijhallen maar dat vind ik nog wel voor mezelf te verantwoorden. Ik ga dan een vast bedrag pinnen dat ik die dag mag uitgeven van mezelf.

Verder tot nu toe heel januari nog niets uitgegeven, eind december ook al niet. Dus ik zit al bijna op de 6 weken eigenlijk haha😝

Ik kan vintage markten en kringlopen wel lastig weerstaan. Ook koop ik vaak dingen om later weer door te verkopen…

Heb mezelf ook de regel gesteld dat als ik iets koop, ik er iets anders voor weg moet doen zodat ik niet nog meer spullen in huis krijg.

1 like

Ik ben best trots op mezelf, had mijn zalando winkelkarretje gevuld met sportkleding en vaak bestel ik toch vanalles met het gedacht ‘oh, moet ik toch nog niet meteen betalen.’ maar zo nodig was het ook niet dus rode kruisje…

3 likes

ik merk echt dat ik moeite heb met de sale op dit moment. Zie veel leuke dingen en wil dan toch bestellen. Mn handen jeuken echt maar ik probeer me in te houden. Heb mn cookies ook maar verwijderd. pffff zo moeilijk dit.

Oke ik ga dit hier plaatsen als een soort stok achter de deur. Ik ben mega goed bezig met besparen alleen kleding is een probleem. Ik ga al mijn kledingapps verwijderen en ga minimaal 6 weken niks kopen. Vooral kleding, met andere dingen net als verzorging koop ik het echt alleen als het op is.

1 like

Wat goed voor mij helpt is afmelden op alle nieuwsbrieven van websites, waardoor ik niet steeds mails krijg en ik verleid word om toch even te kijken wat er in de solden is.

1 like