No buy challenge (o.a. 6 weken niets kopen)

Ik heb al weleens eerder 6 weken meegedaan. Vond dat toen heel lastig maar alle apps verwijderen (zara, mango, zalando etc) en afmelden voor nieuwsbrieven helpt ook.

Wat bij mij ook helpt is door mijn kledingkast heen gaan, dan besef ik altijd dat ik wel genoeg heb en wordt die shopdrang een stuk minder haha

1 like

Ik heb me net ook voor veel dingen afgemeld, m’n wishlist bij Zalando leeggemaakt, wishlist bij de Bijenkorf zo goed als leeg gemaakt (alleen mascara en foundation die de komende 3 maanden vervangen moeten worden) en hier een aantal topics op negeer gezet. Ben benieuwd hoe het zal gaan de komende maanden.

2 likes

Jammer hè, is ook leuk om al die webshops af te gaan en te kijken wat er allemaal is

1 like

Ik ga ook weer meedoen.
Laatste tijd veel spullen gekocht omdat ik zwanger ben en ze dus nodig had, maar het huis ligt alweer vol met teveel troep en dat maakt me onrustig. Ook is mn rekening alweer aardig geplunderd en dat irriteert me ook. Er is hier de afgelopen 2 weken bijna elke dag een pakketbezorger geweest.

Ik heb nu genoeg baby kleertjes enz en voor mezelf ga ik maar wat vaker hetzelfde aantrekken waar ik nog in pas. Mocht ik echt nergens meer in passen dan zou ik misschien nog iets moeten kopen maar dat is dan te verantwoorden.

Ga ook maar weer wat oude spullen weg doen want al die rommel in huis maakt me zo onrustig.
Ga morgen beginnen, 1 juli, mooie datum. Hoop dat ik het volhoud :grimacing: :muscle:

Ik ga ook meedoen! 1 juli is een mooi moment. Ik heb echt zát spullen maar m.n. kleding blijft een gevoelig punt. Ik probeer al enige tijd outfitfotos te maken en in een map te zetten zodat als ik niet weet wat ik aan moet doen, ik daar doorheen kan scrollen. Ik kom dan eigenlijk altijd weer tot de conclusie dat ik niks nodig heb.

3 likes

Ik doe ook mee voor in elk geval een maand. Wat ik niet mag kopen:

  • Schoenen
  • Boeken (ebooks alleen als mijn favo auteurs zijn)
  • Planten
  • Crea spullen
  • Kleding alleen als iets stuk is

Ik wacht nog op 4 pakjes: Stickerboeken en ringen voor een planner, een diamond painting, kleding en zonnebrillen, maar verder is het even klaar.

1 like

Zeker, maar merk ook wel dat het vaak veel onrust met zich mee brengt. Hebben jullie daar ook last van?

1 like

Ik wil ook graag mee doen vanaf morgen. Ik heb de afgelopen tijd echt veel gekocht en moet nu echt even wat sparen want in oktober verhuis ik naar een nieuw huis en daar zal nog wat moeten voor aangekocht worden. Wat op mijn lijstje staat om niet te kopen:

  • Boeken
  • Schoenen
  • Kleren
  • Make-up en skincare (enkel vervang aankopen)

Ik begin altijd heel sterk aan zo’n no buy maar na 2 à 3 weken krijg ik het altijd heel lastig. Iemand tips voor?

:slight_smile: Dit doe ik inderdaad ook met die potjes. En ik probeer het nu met een bedrag per week dat een soort zakgeld is en daar moet ik het mee doen (alleen voor onzindingen en planten).

2 likes

Dat heb ik ook ja…

Ik doe ook mee.
Geen make up
Kleding
Tijdschriften

2 likes

Oohh dit zou ik eigenlijk ook moeten doen. Blijf maar geld uitgeven aan dingen die ik niet echt nodig hebt :roll_eyes:

Doe mee!
Dan kunnen we elkaar goed ondersteunen.

M’n vriend vond het een heel goed idee. Wil eigenlijk komende week ook meteen m’n huidige creditcard geheel afbetalen, dan weet ik ook meteen waar ik aan toe ben qua spaarrekening en wat ik de komende maanden kan sparen.

Weet ook ongeveer wat er qua beautyproducten op zal gaan komende 3 maanden en wat ik moet vervangen.

1 like

:sweat_smile: Ik heb alleen vandaag al bijna 3 keer een plant gekocht, haha. Ik kwam langs 2 bloemisten/plantenwinkels/AH. Niet gedaan uiteindelijk, wel een pakje deels teruggestuurd.

2 likes

Ik ben aan het bijhouden wat ik allemaal niet koop met de prijzen erbij, binnen een week zit ik al op €80. Echt niet normaal hoeveel geld ik normaal gesproken uitgeef.

3 likes

Wat veel! Misschien moet ik dit ook gaan bijhouden, ben benieuwd. Al heb ik wel allerlei online shops geblokkeerd, dus ben wel benieuwd of ik een realistisch beeld krijg (waarschijnlijk wordt het een onderschatting haha :sweat_smile:)

Je zou de kleding ook kunnen laten repareren bijvoorbeeld :slight_smile: écht stuk is iets niet gauw en een klein gaatje is zo gemaakt!

:slight_smile: Ik draag het meestal al tot het stuk is en koop niet heel veel. En spijkerbroeken maken is helaas geen goed idee (ervaring mee).

Haha ja ik kreeg ook allerlei e-mails van artikelen die weer in mijn maat beschikbaar waren en die heb ik ook meegerekend. Vorige week bij de bodyshop had ik voor €10 in mijn mandje en dat heb ik toen ook weggeklikt.

1 like

Ik kreeg net ook een mail over een mooie top die weer in mijn maat beschikbaar is. Maar ik ga hem niet kopen, en hij gaat op de lijst wat ik anders wel besteld zou hebben.

3 likes