No buy challenge (o.a. 6 weken niets kopen)

Ik heb hem inmiddels al. Krijg donderdag de sleutels! :grin: Verhuizen is wel echt ontzettend duur, zeg.

Met doelen sparen werkt voor mij sowieso ook beter. Ik had altijd voor elk doel een potje, maar heb inmiddels wel minder potjes en merk dat sparen dan toch moeizamer gaat.

1 like

Woeee gefeliciteerd!!!

Ja met spaarpotjes dan denk ik: focus op 1 doel, dan het volgende doel. Anders gaat het langzaam en heb ik er zelf geen zin meer in.

1 like

Ik heb er meerdere, maar ik heb vaak wel lange termijndoelen en korte termijndoelen. Maar de helft van de potjes maak ik vast zodat ik het niet vergeet.

1 like

OVer twee weken heb ik een week vrij en dan gaan we een dagje naar Utrecht (Dat was al voor de no buy gepland, ligt ook even aan hoe erg het word met de corona of het door gaat). hoe doen jullie het dan? wat voor afspraken heb je dan voor jezelf? een standaard budget en niet meer dan dat, of 1 of 2 items wat je echt wilt? Of gewoon
 niks?

2 likes

Ik breek even in in dit topic, want ik wil ook mee gaan doen. Maar als je niks nodig hebt zou ik gewoon niet gaan en iets anders plannen

1 like

Ik spreek dan met mezelf een budget af/wat ik echt nodig heb. Vroeger kocht ik overigens gewoon maar, maar ik merk dat ik dat de laatste tijd een stuk minder doe.
Overigens geef ik mezelf ook maar heel weinig budget elke maand om extra dingen voor te doen. Ik probeer het te redden van 30 euro per maand en dat zijn echt alleen maar extra dingen, dus geen kleding ofzo.

En pff, wat zijn verhuisdozen duur! Ik heb 5 Billy boekenkasten vol, dus dat moet allemaal mee en dat zijn veel dozen, haha.

1 like

Slim! Denk dat ik inderdaad ook maar iets van een budget met mezelf afspreek en dan inderdaad de overweging maak als ik iets zie; of ik het echt nodig heb of niet. of het kopen om het kopen is. Kleding etc heb ik ook niet nodig dus dat is overbodig.

Boeken heb ik des tijds zelf verhuisd middels die stevige boodschappen tassen. Met dozen was ik bang dat het door zou zakken, en nu heb je ook twee hengsels waar je tas mee kunt vast houden. Wellicht kan je nog bij de supermarkt chips dozen fixen? Goed tapen aan de onderkant zodat die niet doorzakken. Of verhuisdozen van de action? En ik zag bij bonnie van de week dat ze verhuisboxen kon huren, plastic boxen waren dat. misschien ook nog iets om naar te kijken? Zit je daarna ook niet met stapels papier.

@hummus Heb je ook een punt in, is misschien nu ook logischer vanwege corona.

Ja wij hebben toen ook echt vet veel in van die chips dozen enzo gedaan. Kleding gewoon in vuilniszakken. had geen zin om alles netjes op te vouwen en vond het doelloos om dat ook in normale verhuisdozen te doen want die zitten zo snel vol. maar bedoelde meer met oog op stapelsboeken er in doen, om even te tapen aan de onderkant. zodat het niet doorzakt. (Been there)

En inderdaad, dat van Bonnie zag er goed uit. wellicht bestaat er ook zoiets zonder dat je een verhuisbedrijf laat komen. (Sowieso als ik ooit nog een keer ga verhuizen, dan ga ik ook verhuisbedrijf inhuren. never again
)

1 like

@FISSA Shoppers zijn in het nieuwe huis zelf geen optie, want daar moet het opgestapeld worden :slight_smile: Dus helaas! Ik breng ze met de fiets en dan gaan de boeken in mijn fietstassen. Heb wel een megagrote doos bij Praxis meegenomen, maar weet niet hoe handig die is.

De chips/bananendozen wil ik inderdaad ook naar kijken, al hebben de meeste supermarkten hier niet zoveel.

2 likes

Ik had me hier ook ooit gemeld, maar ben hartstikke gefaald haha. Ik ben m’n garderobe een beetje aan het upgraden (oude/kapotte meuk eruit, op zoek naar een volwassen stijl) en ik blijf maar dingen weggooien en vervangen.

Binnenkort weer een poging!

2 likes

We hebben besloten niet naar Utrecht te gaan vanwege corona. dat scheelt alweer. wel gaan we dan naar de Bios, dat vind ik in verhouding met de treinkaartjes al een heel stuk goedkoper.

Heb nu loon binnen en het is echt raar om niet iets voor mezelf te kopen, als beloning dat ik weer een maand hard heb gewerkt. Maja ik ben geen hond en heb geen beloning nodig.

Heb gisteren nog wat verkocht via marktplaats en ik denk dat ik ook nog wat switch spellen ga proberen te verkopen. even de collectie uitdunnen. = weer geld en = weer sparen

5 likes

Weet niet of ik ze daar mag plaatsen als ze in het verkooptopic staan!

Staat er al in!

Ik had nog Nintendo te goed in m’n account staan (was ik vergeten ) en heb spiritfarer gehaald. Ben heel benieuwd. Heb ook zin in de AC update!

1 like

We kunnen dit!!! Of je moet echt iets zien wat al lang op je verlanglijstje staat met die korting. Anders die sites blokken?

Jaaa als ik nu geen no buy had, had ik denk ik ook dik gekocht bij Asos ofzo. Ik heb inderdaad ook alle apps van telefoon gegooid en wil eigenlijk misschien ook nog blokkeren op de PC. maar tot nu toe ben ik nog niet uit " verveling" naar Asos of Zalando gegaan. dus dat valt op zich nog mee. Heb ook uitgeschreven voor heel veel nieuwsbrieven die ik binnen kreeg via de mail.

1 like

Heel herkenbaar dit helaas :joy: Ik wil wel kijken of ik 1 of 2 nieuwe broeken kan scoren, maar dat is ook het enige.

2 likes

Ik ga proberen vanaf 1 oktober t/m 1 december niks te kopen. Enige dingen die wel zijn toegestaan zijn piercings, verzorgingsproducten, ondergoed, cadeautjes voor anderen (bijv. secret santa’s).

1 like

Ik doe ook weer mee!

Ik wilde net komen posten. ik heb een cadeautje moeten kopen. maar dat vind ik dan weer niet mee tellen.

Moet zeggen dat die koop drang nu eindelijk een beetje begint te liggen en ik zoals gisteren voor eens niet beïnvloed ben door z’n kortingsdag. Hopelijk houd ik het goed vol en houd ik einde van de maand weer eens wat extra’s over om te sparen. Heb nu al 100 extra op mijn normale spaargedrag naar de spaarrekening gezet. Dus als alles mee zit, en ik heb geen onverwachte rekeningen of iets, kan ik misschien eind november mijn iPad al halen. (Ik krijg nog een bups over uren uitbetaald en stand-by shifts, ongeveer 3 maanden bij elkaar. dus dat is opeens een dikke smak geld.)

Oh en gisteren heb ik wat gratis puzzels kunnen ophalen via de weggeefhoek en ook heel wat gratis patronen gedownload/geprint van DMC en via pinterest. dus qua hobbies kan ik ook gewoon nog voorruit. Dat scheelt ook een hele hoop geld.

2 likes

lol ik lijk hier ondertussen wel een dagboek te beginnen. maar jeetje, heb opeens z’n rust op de rekening. maar ook in mijn hoofd. houd nu alles bij weer strict. heel af en toe koop ik wel wat, maar het is niet in de punten die ik voor mezelf heb vast gelegd. dus dat vind ik wel fijn.
enige wat ik van de week heb gehaald is alvast via Ali een hoesje, screenprotector voor de iPad pro en alvast een case voor de apple pencil. was bij elkaar iets van 25 euro. in plaats van 30 euro voor een hoes, 30 euro voor een protector etc via CoolBlue of Amazon.

Plus mijn plan voor de iPad gaat waarschijnlijk gewijzigd worden van november naar oktober. Daarna wil ik wel lekker op deze manier doorgaan en eens beginnen aan het sparen voor mijn, ooit, toekomstige vel operaties.

4 likes