Vroeg me al af wanneer je dit weer ging posten
1 januari hè
maar een plant en een ketting heb je toch ook niet nodig?
Iedereen moet het helemaal zelf weten hoor, maar het gaat erom dat je dingen koopt wat je niet nodig hebt en daar meer over na gaat denken.
Kom op nou, het gaat hier om een ASketting, dat is een aankoop die je liever niet had gedaan als je je dierbare tenminste nog had. Vind het echt laag om op dat punt kritiek te leveren.
Het gaat hier om een asketting he. Die heb je liever niet nodig nee
Oh sorry had eerlijk gezegd geen idee wat het was, ik zag ketting dus heb niet precies gekeken wat het is.
Ik ga ook een poging wagen! Het gaat dan vooral om no-buy voor mijzelf, ik zal wel spulletjes moeten kopen voor mijn baby die in april zal komen… En helaas ook nog wat zwangerschapskleding omdat ik dingen letterlijk niet meer pas (vind dat zo zonde van mijn geld omdat ik het nog maar een paar maandjes nodig heb )
Ik heb wel het voornemen om niet achterlijk veel kleding te kopen voor de kleine ondanks dat dit heeeel erg verleidelijk is…
Ik doe ook mee! Ik probeer minimaal de 6 weken vol te houden. Belangrijkste voor mij is om bewust te worden van de hoeveelheid onnodige kleding en make-up die ik koop. Gisteren om 23.15u nog wel heel erg bewust een nieuwe spijkerbroek gekocht
Ik ga ook meedoen aan thenobuychallenge, 6 maanden geen kleding kopen. Ik heb 1x eerder meegedaan maar toen een beetje in de mist gegaan met tweedehands kleding. Ik merkte echt een patroon dat ik vaak iets wou kopen als een beloning voor mijzelf. Ben er nu veel meer van bewust wat ik koop maar de laatste maanden toch weer iets soepeler geworden.
Mijn regels:
• Ondergoed is okay, is aan vervanging toe maar dan niet van een fast-fashion merk.
• Alleen met mijn verjaardag is mei mag ik 1 kledingstuk tweedehands kopen.
• Ook geen verzorgingsproducten alleen als het echt op is.
• Ga wel een clothing swap organiseren met vriendinnen
Succes iedereen
Nou, die had ik ook liever niet gekocht nee. Wat mij betreft had ik mijn moeder nog 20 jaar gehad, maar ja, is niet anders. En ik vind dat ook een rotpunt om daar kritiek op te leveren. Net als dat ik liever geen urn koop, maar die hoort ook bij de uitzonderingen.
En ja, broeken gaan stuk, zeker als je elke week 50.000 stappen zet en gemiddeld 100 km per week fietst. Dan slijten ze een stuk sneller. Net als wanneer je dik bent, dan gaat het ook harder. Kan moeilijk in mijn blote kont gaan.
En verder vind ik dat iedereen zich lekker met zijn eigen No buy moet bemoeien. Voor mij gaat het om geen hobbyspullen of onzin bij de action kopen, niet over een winterjas die nodig is want kapot of broeken, want die gaan kapot.
Overigens hoefde ik niet noodgedwongen verhuizen, maar ik ben wel net verhuisd, ja. En heb nu dus onverwacht veel meer spullen die ik kwijt moet.
En daarnaast vind ik het vervelend dat ik me blijkbaar moet verantwoorden, terwijl de rest dat niet hoeft.
Als ik wist wat het was had ik er sowieso nooit wat over gezegd, het spijt me oprecht daarvoor. Natuurlijk is dit een uitzondering en dat snap ik heel goed, ik hoop echt dat je een mooie ketting ervoor kan vinden en de rest van je leven bij je kan dragen. Heel veel sterkte
Zooo herkenbaar. Ik winkel eigenlijk niet veel, maar als ik winkel dan meteen best wel duur en alles in 1x (wel bewust kijken naar wat ik wil+nodig heb en duurzame merken), maar nu het niet “mag” heb ik meteen paniek. Terwijl ik best regelmatig maanden met gemak niets koop aan kleding.
Het komt denk ik door de seizoenswisseling die val in mn nobuyperiode want dat is meestal het moment dat ik door mn kast ga en kijk wat ik wel/niet nodig heb. Zo stom.
Kreeg ook van een van mn lievelingsmerken een mailtje met kortingscode 25% voor januari mn allerlievelingsbroek komt daarvan en wil een back up, maar is toch niet echt nodig opzich. Ik wil niet op dag 2 al falen haha.
Heb me wel meteen uitgeschreven voor allerlei nieuwsbrieven en ga misschien ook een tijdje instagram verwijderen. Heb een paar jaar geleden eerder een no buy challenge gedaan, als stap in het verduurzamen van mn kast. Had toen echt afkickverschijnselen, maar dat had ik nu niet verwacht. Valt toch vies tegen eigenlijk
Haha we zijn 1 dag bezig en ik krijg nu al jeuk. Ik wil heel graag een uitbreiding kopen voor mijn favoriete bordspel en ik wil nog 20 boeken hebben. En ik vond net een cadeaukaart van de hema van 20 euro haha. Oh en ik heb ook nog een VVV-bon van 50 euro.
Maar NEE. Als ik het uitgeef, dan moet het voor ons nieuwe huis zijn. Streng zijn.
Ik ga ook weer mee doen de komende 6 weken.
Geen kleding, schoenen, sieraden, make-up, beautyproducten, boeken en tijdschriften.
Heb afgelopen paar maanden veel uit gegeven, dus het is weer even tijd om rustig aan te doen. Heb voor mezelf voor dit jaar ook een spaardoel gezet. Ik merk ook dat als ik even minder in m’n vel zit, direct allerlei dingen ga kopen die ik helemaal niet nodig heb.
Ik doe mee met de no buy challenge van 6 maanden voor kleding.
Voor de rest mag ik komende tijd alleen kopen wat te koop is in de gemiddelde supermarkt. Behalve tijdschriften maar die koop ik nooit:). Dat bakent het lekker af en nu alles dicht zit wen ik daar toch al aan.
Als ik iets MOET vervangen mag het alleen tweedehands, maar ik zou niet weten wat. Dit wil ik in elk geval komende maand doen.
Die 25% komt wel weer, als je het nu echt niet nodig hebt is het de ruimte en geld niet waard om het nu te kopen.
Plus misschien heb je nog wel andere broeken die je minder draagt die vaker kan dragen of aanpassen?
Thanks to Covid heb ik zelfs geen geld uitgegeven aan mijn nagels deze maand, normaal zou ik aanstaande maandag mijn nagels laten doen maar de salon is nu dus dicht. Ik heb de 35 euro op m’n spaar rekening gezet
Uitschrijven van nieuwsbrieven en bepaalde merken op Instagram ontvolgen heeft mij ook enorm geholpen!
Oke ik doe na veels te lang twijfelen weer mee en ik ga het strenger aanpakken helaas.
Vorige x was het 6 weken en dat ging 96% goed.
Nu wil ik tot 1 april.
- geen kleding
- geen boeken (behalve m’n kobo plus abonnement)
- geen kunst
- maximaal 4 x eten afhalen (dat doe ik nu wekelijks)
- geen frutsels voor in huis
- geen verzorging en bad spullen
Het enige waar ik echt mee zit is dat volgende week onze nieuwe bank komt en ik eigenlijk daar nieuwe kussens bij wil en dekentjes, ik ga even kijken hoe erg wat we nu hebben erbij vloekt. Ook heb ik 3 nieuwe prints besteld waar ik geen lijsten bij heb, maar misschien kan ik lijsten bij m’n ouders bietsen.
Ja en geen eten afhalen wordt echt zwaar maar dat gaat wel de meeste impact op m’n portemonnee hebben.