No buy challenge (o.a. 6 weken niets kopen)

Dit doe ik ook, ja. Hier is de lijst alleen maar langer geworden. Wel vooral spullen voor mijn huis zoals een buitenmat.

Haha dit doe ik ook. Is wel mega handig om je koopimpuls te onderdrukken en je hebt altijd een verlanglijstje klaar met je verjaardag of sinterklaas.

Lijkt me leuk om die lijstjes hier eens te delen! Sommige dingen staan er bij mij al heel lang op. Af en toe loop ik er eens door en haal ik de dingen ervan af die ik al lang vergeten was.

Op mijn lijst staat (spoiler ivm evt gevoeligheid/verleiding van dit soort wensenlijstjes)

1. Een patisserie cursus bij Robèrt van Beckhoven
  2. Een zwarte sarong
  3. Een nieuwe reiskoffer. Liefst één van suitsuit, want die vind ik echt heel mooi.
  4. Een nieuwe badjas
  5. Nordic ware tulband bakvorm
  6. De zilveren lepel (hét Italiaanse kookboek)
  7. Droogbloemenboeket
  8. Knee sleeves voor Crossfit
  9. Een bakvorm voor madeleines
  10. Een bidet voor onze wc
  11. Een zwart schoudertasje van Burkely

Niet heel spannend dit.

1 like

Was ook niet helemaal de bedoeling van mijn post.

Goeie! Heb de mijne even in een spoiler gezet. Vind de tip om zo’n lijstje bij te houden nl wel een goede voor in dit topic. Ik heb daardoor echt minder impulsaankopen en ook geleerd dat je behoeftes lang niet altijd meteen hoeft te bevredigen, omdat ze vaak ook weer verdwijnen.

Ik heb ook een lijst in mijn notities! Het helpt ook om dingen niet te vergeten, want uiteindelijk vergeet ik wel de helft van wat erop staat en dan kan ik voor mezelf beter beoordelen of ik het echt nog steeds wil hebben. Namelijk als ik vergeten ben dat ik het wilde en ik zie het weer, dan realiseer ik me dat het een impuls was en dan besluit ik om het eraf te halen (of in sommige gevallen nog even te laten staan als het een seizoensding is).

3 likes

Ik merk dat ik vandaag best veel behoefte heb om dingen te kopen. Bijvoorbeeld rolschaatsen en schilderen op nummer, maar ook losse thee.

Ik heb vandaag iets gekocht, wel ruim mn no buy gehaald gelukkig.

Ben altijd opzoek naar de perfecte spijkerbroek dus dat blijft altijd een dingetje :rofl: heb dus weer een spijkerbroek gekocht.
Moet daar eigenlijk ook een keer mee ophouden maar ja, altijd die wens naar DE broek. 🥲🙃

Is dit dan DE broek? Want anders kan je hem net zo goed weer terugsturen toch?

2 likes

Weet ik nog niet want ik heb em nog niet binnen :stuck_out_tongue_winking_eye:
Het is een vintage levi’s via marktplaats dus terugsturen wordt moeilijk :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Ik heb vrijdag van mijn zorgbonus schaatsen gekocht en het hele weekend enorm veel plezier van gehad, dus geen spijt van! Verder gaat mijn no buy heel goed. Heb niks meer gekocht (uitschrijven voor alle mails vond ik ook helpend). Ik wil het tot april nog volhouden💪

9 likes

Oké de broek was close 2 perfect dus ik ben blij en mn uitgave was niet voor niets hahaha :sweat_smile:

Nu weer verder met no buy :joy:
Ben toch wel trots op mezelf dat ik het zolang heb volgehouden weer haha. :innocent:

4 likes

Hier heb ik vandaag een beetje gezondigd, want ik heb zaden voor kruiden en groente gekocht. Had ik niet per se nodig, maar hopelijk bespaar ik daarmee in de toekomst weer geld :slight_smile:

Hoe gaat het hier bij iedereen? Mij is het eigenlijk makkelijker afgegaan dan verwacht (al heb ik wel een tweedehands tasje gekocht), dus zo makkelijk dan toch ook niet weer. Maar ik merk wel dat ik heel veel spullen bij nader inzien toch niet zo graag wilde als aanvankelijk gedacht. Dus dat tijd nemen om te overdenken of je iets echt wilt hebben heel goed werkt.

1 like

:joy_cat: Kut, haha. Heb meerdere dingen gekocht, dus heb me er weer niet aan gehouden. Maar ik ga gewoon een nieuwe poging doen, want het moet lukken. Overigens wel goed nagedacht over wat ik gekocht heb en er zaten ook wat zakelijke uitgaven bij. :slight_smile:

1 like

Ohja, mijne gold alleen voor kledingaankopen (+schoenen, tassen) trouwens. Daar zat bij mij vooral het problematische kopen in.

Had je een te strenge no buy voor jezelf gemaakt? Of andere reden dat het soms toch lastig was?

1 like

Goed bezig! Hier gaat het ook goed. Heb van 18 dec tot en met vorige week geen kleding meer gekocht. Een paar dagen geleden alleen een nieuwe joggingbroek gekocht omdat mijn andere joggingbroek echt meer dan versleten was en met thuiswerken leef ik in joggingbroeken haha :stuck_out_tongue: Wil vanaf nu tot begin mei geen kleding kopen. In mei mag ik dan wat nieuwe voorjaarskleding kopen. Heb wel al een aantal keer mijn winkelmandje volgegooid maar als ik er dan een nacht over slaap besluit ik toch om niet te bestellen. Dus overall gaat het goed gelukkig!

2 likes

Ja, ik ben in de afgelopen periode ook verhuisd. Waar ik veel spullen wel voor nodig had. Ik wil de challenge wat langer nog gaan aanhouden, zien hoe het gaat als ik meer vrije tijd heb en minder huis zaken hoef te kopen

1 like

Ik ben gewoon niet zo goed in niets kopen blijkbaar, haha. Hoe streng of niet-streng ik mijn no buy ook maak.

Ik heb echt heel erg de behoefte om bepaalde spullen te kopen en soms denk ik echt doe lekker je weet nooit wanneer het niet meer kan, maar aan de andere kant vind ik het weer zonde en wil ik niks kopen.