No buy challenge (o.a. 6 weken niets kopen)

Zoooo na net weer 200 euro te hebben stukgeslagen bij de kapper vind ik het weer tijd voor een no buy wat betreft alles.

Mn geld gaat er weer te hard doorheen dus ik koop ff niks meer voor mezelf en ook nix meer voor mn kind. ( alleen indien écht noodzakelijk)

Ga het sowieso proberen vol te houden tot 1 mei minimaal.
Liefst tot eind mei en als ik dan weer vakantiegeld heb mag ik weer iets kopen.

:muscle:t3::muscle:t3:

2 likes

Ik draag al jaren dezelfde Jamie van Topshop. Is wel wat dikker maar heel stretchy. En nog bijna geen slijtage

Ik ging normaal tot juli niks meer kopen, maar ik heb ondertussen toch enkele aankopen gedaan. Ik heb wel over geen enkele spijt. :upside_down_face:

Gekocht:

• 3 nieuwe jeansbroeken omdat ik uit mijn laatste scheurde
  • Komrad sneakers via Vinted (ze waren echt een koopje eigenlijk, nieuw €130 en heb nu voor dit zo goed als nieuw paar €40 betaald)
  • slippers voor in huis omdat mijn Birkenstocks na 4j toch een geurtje begonnen te krijgen

Ik heb ook over alle aankopen enige tijd bedenktijd laten lopen dus daarom heb ik waarschijnlijk ook geen slecht gevoel over het ‘mislukken’ van de challenge. Ik heb er veel bewuster door aangekocht.

4 likes

Ja ik! Ik doe de no buy challenge van een half jaar. Ik heb tot nu toe wel een keer wat besteld, maar uiteindelijk alles teruggestuurd omdat het toch niet echt perfect zat. Ik heb veel kledingmerken van Instagram verwijderd en dat hielp veel. Nu zit ik wel weer af en toe te neuzen online, maar koop het dan niet en merk ook dat ik die spullen na een dag vaak vergeten was of toch niet meer zo boeiend vind. Kijk ook selectiever naar kleding, dus dat is een mooi effect. Andere kant vind ik het ook wel een beetje bizar dat het nu een uitdaging voor me is om een half jaar niets te kopen, vroeger was dat vrij normaal eigenlijk en had ik ook niet zo die urge.
Heel verhaal over mezelf, maar dit was mijn ervaring. Je kan ook nog thenobuychallenge volgen op insta, daar zitten af en toe handige tips tussen

5 likes

Bedankt voor de insta tip!
Ik heb het probleem dat als ik in mijn hoofd heb dat ik niks mag kopen, ik juist veel ga kopen. Zo ontzettend lastig, ik wil die cirkel doorbreken.

Ja ik zet het dan op een lijst of hou een tabblad open (of niet), maar koop het dan niet. Meer met het idee, als je het echt wilt, kan het later ook. Uiteindelijk is het toch meestal dat ik er na een dag niet meer zo’n ontzettende interesse in heb of het wat genuanceerder kan bekijken (van deze schoenen zijn eigenlijk niet praktisch of niet echt mijn stijl, etc)

3 likes

O, dit herken ik. Dit heb ik ook. Als het niet mag, wil mijn hoofd het juist wel.

Ik wil ook weer eens een poging doen met als uitzondering een bezoekje aan IKEA (dat al maanden gepland staat, maar geen specifieke datum). Vooral omdat ik cadeaubonnen in moet leveren die in juni verlopen. Maar ik mag dus vooral geen planten meer kopen, daar ben ik me de laatste tijd nogal aan te buiten gegaan en verder ook niets nodig.

1 like

Ik ben ook nog bezig! Sinds januari tot en met juni.

1. Ik heb mijn vriend een cardigan laten kopen :sweat_smile: ik had nog iets te goed en het was iets dat al lang op mijn lijstje stond.
  2. Schommel een beetje met gewicht en meeste jeans passen niet meer. Had in december een nieuwe gekocht maar die is nu weer te groot… Dus heb vorige week een tussen maat gekocht. Jeans is wat heel vaak draag en slecht passende jeans deden geen goed voor mijn zelfbeeld.
  3. Ik heb met mijzelf afgesproken dat ik wel een outfit voor mijn verjaardag mag kopen. Maar door de challenge ben ik extra kritisch op wat ik koop en kan ik niks vinden. Heb het gevoel dat ik alle tweedehands platforms heb uitgespeeld :sweat_smile:

Ik heb soms wel die momenten dat ga online window-shoppen maar het lukt mij goed om sterk te blijven. Voor mijn gevoel wordt het wel steeds makkelijker :grin:

3 likes

Ik heb de afgelopen tijd zo ontzettend veel gekocht, dat ik voorlopig echt niks meer wil kopen. Heb genoeg kleding en make-up, dus heb ook niks nodig.

Hoe gaat het hier?!?!

Ik zit inmiddels alweer op bijna 5 weken niets kopen voor mezelf :smiley: Ik vind het door corona eigenlijk een stuk makkelijker geworden en zelfs nu de winkels wel weer open zijn lukt het nog steeds wel goed.

Heel slecht, heb het van januari tot eind maart volgehouden. Alleen heb ik dus oprecht bijna geen lente / zomerkleding, heb al tig dingen besteld maar ook allemaal weer retour… Voel me daar zo slecht over! Maar ik heb dus echt bijna alleen maar truien, elk jaar loop ik tegen hetzelfde probleem aan :cry: Als ik een paar goede lente/zomer basics heb, ga ik weer minimaal 6 weken no buy doen.

1 like

Oké ik post hier weer eens.

Ik baal heel erg van mezelf namelijk dat ik laatst weer iets gekocht heb toen ik mn vakantiegeld binnen had.

Eigenlijk wil ik een jaar niets meer kopen aan kleding en proberen te leven uit mn kledingkast.

Ik heb namelijk bizar veel kleding en ik heb echt niets meer nodig.
Ben opzich best goed op de goede weg maar toch baal ik wel steeds weer als ik iets gekocht heb.
Wil mezelf eigenlijk ook niet helemaal alles ontzeggen als ik écht iets moois zie ofzo, maarja, dat schuldgevoel achteraf???

Meer mensen die dit herkennen??

Ik kan makkelijk een jaar leven uit mn kledingkast want ik draag de helft helemaal niet.
Bovendien moet ik ooit ook es van al die kleding af ivm ruimtegebrek in huis als we ooit nog eens gezinsuitbreiding zouden willen.

Voor spullen verkopen heb ik eigenlijk geen tijd en zin maar al die spullen maken me eigenlijk alleen maar onrustig.

Misschien kan ik dit beter in het minimalisme topic zetten maar vond het hier ook wel passen. Beetje twijfelachtig :grimacing:

Ik probeer deze hele maand geen kleding te kopen maar ik zag net zo’n leuke blazer bij Zara :sob::sob:

Ik doe ook vaker wat spullen weg nu, wordt wel steeds iets makkelijker maar ik ben soms ook bang dat ik spijt krijg haha.

:persevere:

Idd.

Meeste heb ik inmiddels gedaan, moet alleen nog wat triggerende vintage shops die ik op insta volg ontvolgen :sweat_smile:

Okokok :joy::joy:

@Wonderland kan je de link ook naar mij sturen? Of hier gewoon posten haha

Leuk!!!

Ik ben heel benieuwd :grin:

Ik heb al sinds oktober geen kleding/schoenen/ondergoed/sieraden/tassen gekocht. :tada:

14 likes

@Wonderland ik ben heeeeel benieuwd ?!

Wil je em posten aub? :stuck_out_tongue_winking_eye: