No buy challenge (o.a. 6 weken niets kopen)

Ik ben ook nog bezig! Sinds januari tot en met juni.

1. Ik heb mijn vriend een cardigan laten kopen :sweat_smile: ik had nog iets te goed en het was iets dat al lang op mijn lijstje stond.
  2. Schommel een beetje met gewicht en meeste jeans passen niet meer. Had in december een nieuwe gekocht maar die is nu weer te groot… Dus heb vorige week een tussen maat gekocht. Jeans is wat heel vaak draag en slecht passende jeans deden geen goed voor mijn zelfbeeld.
  3. Ik heb met mijzelf afgesproken dat ik wel een outfit voor mijn verjaardag mag kopen. Maar door de challenge ben ik extra kritisch op wat ik koop en kan ik niks vinden. Heb het gevoel dat ik alle tweedehands platforms heb uitgespeeld :sweat_smile:

Ik heb soms wel die momenten dat ga online window-shoppen maar het lukt mij goed om sterk te blijven. Voor mijn gevoel wordt het wel steeds makkelijker :grin:

3 likes

Ik heb de afgelopen tijd zo ontzettend veel gekocht, dat ik voorlopig echt niks meer wil kopen. Heb genoeg kleding en make-up, dus heb ook niks nodig.

Hoe gaat het hier?!?!

Ik zit inmiddels alweer op bijna 5 weken niets kopen voor mezelf :smiley: Ik vind het door corona eigenlijk een stuk makkelijker geworden en zelfs nu de winkels wel weer open zijn lukt het nog steeds wel goed.

Heel slecht, heb het van januari tot eind maart volgehouden. Alleen heb ik dus oprecht bijna geen lente / zomerkleding, heb al tig dingen besteld maar ook allemaal weer retour… Voel me daar zo slecht over! Maar ik heb dus echt bijna alleen maar truien, elk jaar loop ik tegen hetzelfde probleem aan :cry: Als ik een paar goede lente/zomer basics heb, ga ik weer minimaal 6 weken no buy doen.

1 like

Oké ik post hier weer eens.

Ik baal heel erg van mezelf namelijk dat ik laatst weer iets gekocht heb toen ik mn vakantiegeld binnen had.

Eigenlijk wil ik een jaar niets meer kopen aan kleding en proberen te leven uit mn kledingkast.

Ik heb namelijk bizar veel kleding en ik heb echt niets meer nodig.
Ben opzich best goed op de goede weg maar toch baal ik wel steeds weer als ik iets gekocht heb.
Wil mezelf eigenlijk ook niet helemaal alles ontzeggen als ik écht iets moois zie ofzo, maarja, dat schuldgevoel achteraf???

Meer mensen die dit herkennen??

Ik kan makkelijk een jaar leven uit mn kledingkast want ik draag de helft helemaal niet.
Bovendien moet ik ooit ook es van al die kleding af ivm ruimtegebrek in huis als we ooit nog eens gezinsuitbreiding zouden willen.

Voor spullen verkopen heb ik eigenlijk geen tijd en zin maar al die spullen maken me eigenlijk alleen maar onrustig.

Misschien kan ik dit beter in het minimalisme topic zetten maar vond het hier ook wel passen. Beetje twijfelachtig :grimacing:

Ik probeer deze hele maand geen kleding te kopen maar ik zag net zo’n leuke blazer bij Zara :sob::sob:

Ik doe ook vaker wat spullen weg nu, wordt wel steeds iets makkelijker maar ik ben soms ook bang dat ik spijt krijg haha.

:persevere:

Ik zie alleen mooie dingen als ik daar echt naar op zoek ga. Winkels vermijden, niet online window shoppen, uitschrijven nieuwsbrieven etc. zijn voor mij altijd goede opties.

4 likes

Idd.

Meeste heb ik inmiddels gedaan, moet alleen nog wat triggerende vintage shops die ik op insta volg ontvolgen :sweat_smile:

DO IT. Anders krijg je ban.

2 likes

Okokok :joy::joy:

@Wonderland kan je de link ook naar mij sturen? Of hier gewoon posten haha

Leuk!!!

Ik ben heel benieuwd :grin:

Ik heb al sinds oktober geen kleding/schoenen/ondergoed/sieraden/tassen gekocht. :tada:

14 likes

@Wonderland ik ben heeeeel benieuwd ?!

Wil je em posten aub? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik heb die 6 maand niet gered, maar ik heb wel vooral dingen gekocht die echt nodig waren. Dit klinkt als een of ander typisch bloggerexcuusje haha, maar ik heb bv ondergoed gekocht omdat mijn oude slips gaten aan de zijkanten hadden en een regenjas gekocht omdat ik dat eigenlijk niet had?
Wel ook een paar miskopen gedaan en dingen gekocht voor de leuk voor in huis, maar wel veel minder dan ik vòòr de challenge zou gedaan hebben. Al bij al ben ik wel tevreden met hoe ik deze challenge heb afgerond!

2 likes

Vandaag nog precies 7 weken tot vrijdag 31 december. Ik wil niks meer kopen tot die tijd. :cold_sweat:

Laatste maanden mijn “minimalisme” goals een beetje laten varen door mijn garderobe en schoenencollectie uit te breiden maar ik ga nu maandelijks te hard door mijn geld heen. Dit kan niet langer!

Het enige wat ik hoop is dat het niet extreem gaat vriezen deze maanden want dan heb ik een nieuwe winterjas nodig. Afgelopen jaar heb ik na de winter mijn vodje van een jas weggedaan met het idee om een nieuwe jas te kopen in het najaar. Maar eigenlijk heb ik ook nog twee tussenjassen die ik te weinig draag dus ik heb nu in mijn hoofd dat ik die dit seizoen wil dragen en daarna beslissen voor volgend jaar.

2 likes

Oh ik doe mee!

1 like

Dit is mij nu best lang grotendeels gelukt! Wat voor mij werkte: als ik iets van kleding wilde mocht ik alleen op Vinted kijken, niet zomaar bestellen bij de Mango ofzo. En dan zie je met meer realistische foto’s ook dat je nou ook weer niet zoooo veel mist aan dat ene shirtje. Was voor mij echt een goede strategie.
Welke strategie werkt voor jullie?

2 likes

Mijn strategie hiervoor was dat ik niks wilde :joy: Maar ik zit nu in een fase dat ik het fijn vind om juist wel meer in de kast te hebben liggen, vooral sportkleding en schoenen. Ik merk dat ik er anders echt snel doorheen ga qua slijten.

En aan de andere kant is het een strategie om er een soort sport van te maken om alles echt ‘op’ te dragen haha. Zo heb ik nu een stapel sportshirtjes waarvan ik pas nieuwe mag kopen als ik vrijwel niks meer over heb. Als ze stinken en lelijk zijn geworden door het vele dragen en wassen dan gooi ik ze weg.

Ik heb een hele stapel spijkerbroeken waarvan ik pas nieuwe wil kopen als ik er nog maar één overheb als alles doorgesleten is bij de bovenbenen door het lopen en fietsen.

Een winterjas wil ik dus ook al heel lang kopen, maar ik had mezelf opgelegd om vorig jaar het winterseizoen met die jas te blijven doen. Daarna weggedaan met het idee om nu een nieuwe te kopen. Maar nu is het “nu” en wil ik zien hoe lang ik nog zonder kan.

Maar aan de andere kant heb ik de laatste tijd teveel sneakers gekocht want daarin kon ik de behoefte niet tegenhouden dat ik meer schoenen wil afwisselen. Ik denk echt dat dat gaat helpen op langere termijn dat ze minder snel slijten en dat ik uiteindelijk minder nodig ga hebben.

2 likes