Mijn strategie hiervoor was dat ik niks wilde
Maar ik zit nu in een fase dat ik het fijn vind om juist wel meer in de kast te hebben liggen, vooral sportkleding en schoenen. Ik merk dat ik er anders echt snel doorheen ga qua slijten.
En aan de andere kant is het een strategie om er een soort sport van te maken om alles echt ‘op’ te dragen haha. Zo heb ik nu een stapel sportshirtjes waarvan ik pas nieuwe mag kopen als ik vrijwel niks meer over heb. Als ze stinken en lelijk zijn geworden door het vele dragen en wassen dan gooi ik ze weg.
Ik heb een hele stapel spijkerbroeken waarvan ik pas nieuwe wil kopen als ik er nog maar één overheb als alles doorgesleten is bij de bovenbenen door het lopen en fietsen.
Een winterjas wil ik dus ook al heel lang kopen, maar ik had mezelf opgelegd om vorig jaar het winterseizoen met die jas te blijven doen. Daarna weggedaan met het idee om nu een nieuwe te kopen. Maar nu is het “nu” en wil ik zien hoe lang ik nog zonder kan.
Maar aan de andere kant heb ik de laatste tijd teveel sneakers gekocht want daarin kon ik de behoefte niet tegenhouden dat ik meer schoenen wil afwisselen. Ik denk echt dat dat gaat helpen op langere termijn dat ze minder snel slijten en dat ik uiteindelijk minder nodig ga hebben.

En op mijn werk is het weer zooo koud, die zaak is echt niet warm te krijgen.