No buy challenge (o.a. 6 weken niets kopen)

Oke. Mijn eerste biecht;

Ik stond op het punt een kerstboom te kopen.

Een neppe, omdat ik het idee van een echte boom die maanden/jaren heeft moeten groeien weggooien na een paar weken niet kan verdragen.

Ik was al met de doos op mijn schouder richting de kassa gelopen.

Maar een nepperd van 120cm kostte bij het tuincentrum 90 euro! Mij niet gezien. Snel teruggelegd!

Ik hang mijn ornamenten wel aan touwtjes aan de muur :grimacing:

1 like

Haha goeie! Persoonlijk vind ik seizoensdecoratie echt zonde van mijn geld en het neemt zoveel (opberg)ruimte in beslag. Ik steek wel een paar extra kaarsjes aan voor meer sfeer. :wink: Ik mis het totaal niet!

1 like

Ik begin op 1januari. Ben het onnodige aankopen doen eigenlijk wel eventjes beu.

3 likes

Ah shit ik had dus met BF een wasmand gekocht maar ik vind hem veel te groot en lomp / onhandig :joy: En nu heb ik ineens in mijn hoofd dat ik de Susan Bijl Trashbag wil met het bijbehorende rek maar die is zo bizar duur :cry: Bij mij staat mijn wasmand altijd behoorlijk in het zicht dus een mooie (opvallende) is dan wel gaver dan een traditionele mand of box. Maar ik kan het niet aan mezelf verkopen nu ik eigenlijk niks wil kopen :smirk:

(Ja ik heb al een lelijke wasmand staan en deze BF aankoop was een met meer vakken om te voorsorteren, maar nu ik hem binnen heb vind ik hem vreselijk en denk ik dat elke andere wasbox met meer vakken te groot gaat zijn voor de ruimte. Maar ik weet niet waarom ik ineens bij Susan Bijl kom en dat niet meer uit mijn hoofd kan zetten en alle andere look-a-likes zijn het gewoon net niet.)

2 likes

Kan je die van BF nog terugdoen? Anders, probeer 'm te verkopen via Marktplaats en koop alvast die van Susan Bijl.

Ik denk niet dat het doel van No Buy is om je te weerhouden van dit soort fijne aankopen, tenzij je zelf stiekem vindt dat je leven niet echt beter wordt van de wasmand van SB.

3 likes

Ja die kan ik terugsturen inderdaad!

Mijn leven wordt heus niet beter van een mooiere wasmand maar mijn slaapkamer wordt er wel gezelliger van en het is motiverend om het dan netjes en schoon te houden als er mooie spullen staan :smiling_face: Maar ik heb het niet nĂłdig en daarom doe ik ook de challenge :smiling_face_with_tear:

Ik kan hem misschien wel op mijn verlanglijstje zetten.

2 likes

Het concept van een no buy challenge is simpelweg niks kopen. Of iniedergeval het minimale kopen. ‘Fijne aankopen doen’ is toch niet niks kopen? Zo kun je alles voor jezelf legitimeren

Edit: niks tegen Oliverqueen, maar als je al een wasmand hebt, een nieuwe koopt omdat je was wilt scheiden, die niet mooi vindt en dan bedenkt dat je een wasmand van 110 euro gaat kopen waarin je niet kunt scheiden is dat echt precies ingeven op alles wat je met zo’n challenge tegen kan proberen te gaan.

21 likes

Simpel: BF aankoop retourneren. Neem aan dat dat kan. En nog geen vervanging kopen. Alleen maar goed om meer tijd te hebben om te kijken naar een goeie.

Hoe dan ook: geen SB ding kopen, want je bent met een no buy bezig.
Als je die nou gewoon volhoudt zal dat je een goed gevoel over jezelf geven.

3 likes

Ik wil ook meedoen vanaf nu tot 1 januari.

3 likes

Dit is bij uitstek het doel???

10 likes

Ik ook nu ik zie dat je fijne aankopen mag doen!

11 likes

Haha ja coun’t me in!
Haha maar nee het zou wel echt goed voor mij en m’n bankrekening zijn.

1 like

@Shaaar @Nescio jullie hebben helemaal gelijk! Het punt van mijn post was ook meer om de struggle te delen. Het balen dat mijn aankoop niet is wat ik had gehoopt, het verwarrende hoe het brein werkt en ik ineens iets anders wil kopen / in mijn hoofd heb, en dan de moeite moeten doen om er niet aan toe te geven vanwege de challenge. Toen ik een paar jaar geleden veel dieper in een soort minimalisme-mindset zat was het veel makkelijker en had ik ook minder vaak “koopdrang” zoals nu. Het is een vicieuze cirkel.

3 likes

6 dagen bezig met mijn no buy!
Gisteren heb ik bij de hema wel 3 chocoladeletters gekocht want de 3e was gratis en ik wilde een vriendin iets in haar schoen doen. Dat keur ik nog goed. Bij de kassa ook nog chocoladepepernoten in mijn mandje gegooid :sweat_smile:
Maar goed
 bij de appie had ik anders nog wel een pak koekjes gekocht. Verder gewoon helemaal niets!! (Behalve boodschappen)
Ik gluur nog wel graag in het ‘show je laatste aankopen-topoc’

2 likes

Ik wil ook meedoen! Moet nog wel cadeaus kopen voor kerst, maar soms lijk ik dan alsnog ook iets leuks voor mezelf mee te nemen. Dus dat moet ik voorkomen.

2 likes

Nee ik trek ‘m door tot 1 februari :partying_face:

5 likes

Ik heb net mijn yoga abonnement opgezegd. Ik heb wel veel plezier van de yoga maar soms ga ik iets te weinig. En ik ben in januari 3 weken op vakantie dis zonde om dat te betalen.
Beetje jammer alleen dat de opzegging pas per 1 feb is (ik was te laat). Dan ik feb ook maar geen yoga om te compenseren
 haha!

Laatst heb ik namens mijn moeder en mezelf een kraamcadeautje voor een familievriendin gekocht. Ik heb mijn moeder nu wel een tikkie gestuurd. Voelde wat gierig van mezelf maar jet cadeau was wel 44 euro, dus die 22 euro kan ik wel gebruiken. Vooral omdat mijn huidige banksaldo 48 euro is. đŸ„č

4 likes

OkĂ© met pijn in m’n hart meld ik me ook maar weer. Ik heb er echt geen zin in want ik ben gek op geld uitgeven. Maar tis ook onzin en heb niks nodig.
Ik ga ook nu de vinted app maar verwijderen en mag ook niks voor m’n dochter meer kopen. Kind heeft eigk ook alles al.
Ik heb contant €40 gepind en dat mag ik uitgeven aan eten onderweg en snacks, voor deze maand. Ben nogal veel buiten want werk maar 2 dagen op 't moment.

2 likes

Iemand die vanaf 1 januari mee gaat doen :raising_hand_woman:t3:?

6 likes

Ik ga ook een poging wagen vanaf 1 januari terug! Geen uitzonderingen buiten het hoognodige.

2 likes