No buy challenge (o.a. 6 weken niets kopen)

Ik ben 19 vd 31 dagen op vakantieeeee
Maar wil wel meedoen eigenlijk.

1 like

Je deed toch nu al mee? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Jaaa!
Maar in januari wil ik ook meedoen/doorgaan

4 likes

Oké nu al gefaald :+1:. Wilde inlegvellen voor de luiers kopen en toen dacht ik ohja dit overbroekje is perfect voor snachts en dan is 3 beter dan 2, dus overbroekje van 18€ gekocht. En een extra wetbag want dat is handig met de opvang (idd wel handig maar echt absoluut niet nodig).

Okeee shit shit shit ik heb ik heb een terugval gehad

Ik heb muurverf en een roller gekocht:

Dit weekend heb ik geschilderd en ik stelde vast dat ik te weinig had. Ik heb een kortingscode voor 30% die maar tot eind dec geldig is.

Ik heb zomerkleding gekocht:

Ik ga ik januari op vacay en heb geen backpackproof kleding. Het gaat om 180 euro van de sissyboy (uit de salehoek van de site) en er gaat sowieso iets terug omdat ik 2 maten van een spijkerbroekje heb gekocht.

(De post ‘zomerkleding’ had ik al aangekondigd maar het is duurder dan ik van plan was)

16 dagen?!:joy:

5 likes

Mijn winst van vandaag is trouwens dat ik de microvezelhandschoen a 2 euro heb laten liggen

:sweat_smile::smiling_face_with_tear:

2 likes

Even serieuze vraag he: waarom wil je het eigenlijk doen?

2 likes

Ik heb wat nieuwe (warme) winterkleding nodig en wil juist dat juist in de sale gaan shoppen ipv nu dus denk dat ik voor februari ga!

Omdat ik echt af wil van spontane onnodige aankopen waar onnodig veel geld aan op gaat.

De kledingaankoop was niet spontaan, maar wel deels onnodig.
De verf baal ik zelf van… in die zin dat ik had gehoopt dat ik gewoon al genoeg in huis had.

1 like

Echt sneu eigenlijk maar weten dat ik voorlopig niks meer ga kopen geeft me echt rust. Ben niet meer de hele tijd haast automatisch op webshops aan het kijken voor kleding/make-up/skincare etc. Wil nu ook echt eens goed gaan sparen.

Heb voor mijn dochter 2 cadeautjes voor onder de kerstboom gekocht maar daar had ik ook al geld voor apart gezet.

Het is pas 10 dagen :sweat_smile: maar vind het nu al super fijn en niet lastig.

8 likes

Ja precies! Ik heb ook jarenlang gerookt en het is inderdaad een goede vergelijking. Zo blij dat ik ook daar vanaf ben.

1 like

Als je behoefte hebt aan een tip; wat mij altijd heel erg helpt is als ik bedenk dat ik iets nodig heb een paar nachten erover slapen. Vaak ben ik impulsieve aankopen dan alweer vergeten, heel zeldzaam besef ik dat iets echt nodig is.

Ik heb een paar jaar geleden ook bijna al mijn geld p een rekening gezet waarbij het uren tot een dag duurt voor je een bedrag weer op je lopende hebt. Wil ook helpen

7 likes

Ik wil ook meedoen tot eind januari om het even haalbaar te houden voor mezelf. Maar wel met mijn eigen uitzonderingen haha. We zijn net klaar met verbouwen maar er moet nog veel gedaan worden, verf, behang, meubels etc. dat telt niet mee voor mij.

In skincare en make up ben ik de laatste jaren al geminderd en heb met black friday al ingeslagen. Kleding koop ik eigenlijk al amper.

Wel heb ik denk ik een lichte koopverslaving (in deze fase van mijn leven) op gebied van keukenspullen. Laatst gin tonic glazen gekocht terwijl ik geen alcohol drink, heb 30 thermosflessen etc. Dus hier wil ik wel echt mee kappen. Voel ook altijd een rush als ik aan het rondkijken ben als ik iets wil kopen.

2 likes

Hoe gaat het met iedereen die besloten had in dec al te stoppen met kopen?

Met mij goed!!

Het enige wat ik voor mezelf gekocht heb, naast de zomerkledingbestelling waarover ik al vertelde en waarvan de helft retour is gegaan, is

• een panty
  • een voorraad ‘bak’ om meel in te bewaren (tot nu bewaarde ik meel altijd in een plastic zak en dat was eigenlijk altijd een rotzooitje.

Ik keur het goed!

4 likes

Ik heb niks gekocht en het voelt nog steeds helemaal prima. Heb ook geen drang of behoefte meer. Echt heerlijk en heb al lekker wat nieuwe spaardoelen/potjes aangemaakt en daar geld naartoe gestort toen ik vandaag m’n salaris kreeg.

Ik koop uiteraard wel dingen die op zijn gegaan. Zoals een fles krullencréme voor mijn dochter. En die betaal ik dan direct ipv de rekening achteraf bij bol zoals ik eerst vaak deed. Moest ik zodra mijn salaris binnen was eerst altijd al die dingen betalen. Zo zonde.

Als er iets op is van Paula’s Choice bestelde ik vaak meteen voorraad en gaf dan zo meer dan 100 euro uit omdat Paula ook vaak goede kortingen heeft. Dat bewaarde ik dan in de koelkast en dan kon ik direct een nieuwe pakken zodra het op was. Ga ik ook niet meer doen, ik maak eerst alles op wat ik heb en heb ook nog een aantal mini’s. Ik heb een potje skincare aangemaakt waar ik elke maand 25 euro in ga stoppen als als iets op is koop ik gewoon 1 vervangend product.

14 likes

Wat fijn hè?! Wij zijn goed bezig! :partying_face:

1 like

Ik heb ook helemaal niets gekocht, behalve zo’n douche puffy omdat de ander helemaal kapot was. Maar dat is niet iets waar excessief geld aan uit geef of iets wat ik wilde minderen want deze vervang ik eens in de zoveel maanden als die helemaal ‘op’ gebruikt is. :joy:

1 like

Hier gaat het enorm slecht. Ik heb een glitterpak gekocht op vinted voor de kerst. Draag 'm deze week wel 6 x, maar het was nogal onnodig.
En heb voor m’n baby nog allemaal kerstkleding gekocht.
Wil eigk ook nog een nieuwe winterjas want ik heb die ik nu heb al 10 jaar en hij was toen €20 bij de c&a.
Nouja ik weet nog niet helemaal wat ik er mee wil.

De winterjas kan je ook over een paar maanden in de sale kopen en dan heb je gewoon een mooie nieuwe voor volgend seizoen! Probeer deze winter nog met je huidige te doen. Nog maar 2 maandjes. :blush:

3 likes