No buy challenge (o.a. 6 weken niets kopen)

Ja ik heb ook een hekel aan nieuwe jassen kopen, dus mss doe ik dat wel.
Of het probleem uitstellen tot volgende winter haha.
Zit even te denken maar heb verder echt niets nodig, dus ik ga vinted zo maar opnieuw verwijderen van m’n telefoon.

1 like

Ik was gisteren oprecht mn no buy challenge vergeten nu gaat niet heel goed hahah. Het valt mee, heb een dikke wintertrui gekocht in de sale. Was nog de laatste kerstcadeaus aan het kopen, dus de verleiding was er natuurlijk. Normaal bestel ik wel sneller/vaker online, dat gaat nu makkelijker om niet te doen.

1 like

Ben de 20e begonnen met mijn challenge en in principe gaat het goed. Ik moest gisteren alleen wel echt neusspray, paracetamol en noscapine halen bij de apotheek. Maar dat is eerder noodzaak dan shoppen.

1 like

Dat vind ik ook onder noodzakelijke verzorgingsproducten vallen!

2 likes

Had het met mijn collega’s op mijn werk over de challenge en wat we vinden wat wel en niet kan: ben je ineens ziek en je hebt spullen nodig of wanneer je onverwacht ongesteld wordt etc… dat zijn dingen die nodig zijn. Denk dat we meer moeten denken van: heb ik dit echt nodig? En het antwoord is nee, dan laat je het staan.

Ik zit al een tijdje te azen op een nieuw spel voor de Switch, heb ik het nodig? Nee. Heb nog een shitload aan spellen die gespeeld moeten worden dus die laat ik lekker voor wat het is.

5 likes

Ja dit lijkt me heel logisch haha. Als je ziek bent ga je jezelf geen medicatie/verlichting ontzetten vanwege de challenge toch. Dat gaat om heel andere dingen. Basisverzorging hebben we allemaal nodig.

12 likes

Ik doe ook mee. Geen kleding, schoenen, sieraden of make-up. Heb niets nodig en wil van de drang af om steeds maar iets te willen kopen. Scheelt dat ik geen instagram meer heb en dus minder word verleid :grimacing:

5 likes

Ik heb net voorlopig het laatste gekocht. Vanaf morgen doe ik mee, en dan drie maanden. Dat heb ik twee jaar geleden ook gedaan en dat ging best wel prima.

Uitzondering is een weekendje Disney in februari. Dan mag ik best een souvenir kopen. En cadeautjes en basisverzorging mogen natuurlijk ook nog. Ik lees ook graag, dus als mijn stapel boeken op is mag er weer een nieuwe komen.

Ik twijfelde of ik mijn naaihobby als uitzondering zou zien, maar in principe heb ik nog duizenden stofjes liggen. Ik heb alleen voor mijn huidige project nog een rits en knopen nodig, dus die mag ik komende week van mezelf nog kopen bij de kringloop. Daarna is het klaar.

5 likes

Ik doe ook mee. Mijn uitzondering is positiekleding, maar ook hier wil ik selectief in zijn en niet het kopen om te kopen.

1 like

Ik doe ook mee voor langere tijd. Ik koop altijd al weinig onzin maar ik koop wekelijk zoveel aanbiedingen en voorraad. Dus zo heb ik nu 400 stuks waxinelichtjes, 12x shampoo, 10x satesaus etc. dat soort dingen mag ik ook niet meer kopen. Ik kom ook 2x per week in de Action. Stop ik ook mee, die fles bleek kan ik eigenlijk ook bij de Jumbo kopen en dat scheelt weer andere prullaria bij de Action.

Kleding/interieur koop ik zelden dus daar zal ik geen moeite mee hebben.

3 likes

Ik zou tot 1 februari meedoen maar ik ga zo lang mogelijk door. Weet niet tot wanneer maar het bevalt me goed. En als ik dan wel weer iets mag kopen van mezelf ga ik dit veel bewuster doen.

Ik ben wel aan het sparen voor dé forumzonnebril :sunglasses:

6 likes

Alles wat je nu spaart, kan daar mooi bij! :black_heart:

Er komt nog een nieuwe eettafel waar we al geld voor apart hebben staan, verder helemaal ready voor de no buy.

1 like

Gisteren was ik mijn no buy glad vergeten en kocht ik in de hema geurstokjes bijvulling in de aanbieding. Slechts 10 euro en dus geen ramp, wel stom.

Verder had ik stiekem in mijn hoofd dat ik mijn bij Vanilia opgespaarde tegoeden wilde inzetten op een sale-artikel maar uiteindelijk zag ik dat wat ik echt leuk vond uitverkocht was in mijn maat en betrapte ik me er op dat ik ‘op zoek was’ naar iets wat ik misschien wel leuk genoeg vond. Dat zette ik weer snel uit mijn hoofd toen ik aan de challenge dacht :grin:

De innerlijke discussie die ik vaak voer ik wel snel voorbij als ik mezelf herinner aan de challenge.

Hoe gaan jullie om met horeca?
Ik had mezelf voorgenomen dat ‘mindfull’ horeca toegestaan is. Eten moet je toch en dan is het ook fijn als je er van geniet al dan niet met vrienden/ familie.

Maagvulling meegrijpen in de AH2Go wil ik niet doen.

Overigens is de horeca zo afschuwelijk duur dat ik dat tot wen minimum beperk.

2 likes

Ik ga wel uit eten binnenkort, maar ik denk wel even twee of drie keer na als iemand vraagt of ik mee ga lunchen oid.

1 like

Ja precies dit. Uit eten met anderen wel, in m’n eentje de Ap inrennen voor een snelle snack niet. Ik haal nu regelmatig koffie als ik ga wandelen maar wil voortaan óf zelf koffie meenemen óf ergens gaan zitten en koffie drinken. Ik ga wel van mijn kerstgeschenk een extra beker kopen want de hele fijne die ik heb en veel in de trein/op kantoor gebruik is super onhandig in de auto of met de kinderwagen omdat je 'm helemaal open moet draaien.

Edit - iets kopen om niets te kopen klinkt een beetje raar bedenk ik nu. Maar ik heb nog 9 weken verlof en ga dagelijks wandelen met de kinderwagen dus vind een nieuwe beker kopen een betere optie dan steeds koffie onderweg halen.

8 likes

Leuk dat je het meenemen van drinken benoemt! Ik ga steeds vaker met een lekker theetje in thermosbeker uit wandelen, ik vind dat echt een ‘uitvinding’.

2 likes

Ik wil in januari even niet uit eten (ben 5x geweest in december :grimacing:). Verder op werk eten kopen beperken tot gezond eten, maar dat deed ik al niet vaak. Wel in december meer snacks gekocht bij ah2go op werk, dat wil ik nu niet meer doen.

1 like

Ik doe mee in januari! Uitgezonderd 1 kimono die ik op het oog heb maar nergens is te vinden, verder gewoon 0 kleding/schoenen en minder eten buiten de deur. (Ga wel nog een dagje naar parijs dus als ik dan iets kleins koop ok). New year new me, minder uitgeven meer sparen!

Wel fijn dat je zo eerlijk bent en goed om te weten dat het niet bij iedereen makkelijk af gaat. Heb je dan niet zoiets van, ik ga mijn aankoop retourneren omdat het per ongeluk was? Omdat als je er wel aan had gedacht dan had je het niet gekocht?

Bij mij lukt het niet kopen wel goed maar de gedachten "ik wil dit’ blijven. Ik wil heeeel graag een paar baggy / boyfriend jeans omdat ik mijn mom jeans en skinny zat ben. Nu moet ik op mijn tanden bijten om het zo lang mogelijk uit te stellen.

2 likes

Uitstellen? Maar dan verplaats je het toch alleen maar?

1 like