Ik doe ook mee. Mijn uitzondering is positiekleding, maar ook hier wil ik selectief in zijn en niet het kopen om te kopen.
Ik doe ook mee voor langere tijd. Ik koop altijd al weinig onzin maar ik koop wekelijk zoveel aanbiedingen en voorraad. Dus zo heb ik nu 400 stuks waxinelichtjes, 12x shampoo, 10x satesaus etc. dat soort dingen mag ik ook niet meer kopen. Ik kom ook 2x per week in de Action. Stop ik ook mee, die fles bleek kan ik eigenlijk ook bij de Jumbo kopen en dat scheelt weer andere prullaria bij de Action.
Kleding/interieur koop ik zelden dus daar zal ik geen moeite mee hebben.
Ik zou tot 1 februari meedoen maar ik ga zo lang mogelijk door. Weet niet tot wanneer maar het bevalt me goed. En als ik dan wel weer iets mag kopen van mezelf ga ik dit veel bewuster doen.
Ik ben wel aan het sparen voor dé forumzonnebril
Alles wat je nu spaart, kan daar mooi bij!
Er komt nog een nieuwe eettafel waar we al geld voor apart hebben staan, verder helemaal ready voor de no buy.
Gisteren was ik mijn no buy glad vergeten en kocht ik in de hema geurstokjes bijvulling in de aanbieding. Slechts 10 euro en dus geen ramp, wel stom.
Verder had ik stiekem in mijn hoofd dat ik mijn bij Vanilia opgespaarde tegoeden wilde inzetten op een sale-artikel maar uiteindelijk zag ik dat wat ik echt leuk vond uitverkocht was in mijn maat en betrapte ik me er op dat ik âop zoek wasâ naar iets wat ik misschien wel leuk genoeg vond. Dat zette ik weer snel uit mijn hoofd toen ik aan de challenge dacht
De innerlijke discussie die ik vaak voer ik wel snel voorbij als ik mezelf herinner aan de challenge.
Hoe gaan jullie om met horeca?
Ik had mezelf voorgenomen dat âmindfullâ horeca toegestaan is. Eten moet je toch en dan is het ook fijn als je er van geniet al dan niet met vrienden/ familie.
Maagvulling meegrijpen in de AH2Go wil ik niet doen.
Overigens is de horeca zo afschuwelijk duur dat ik dat tot wen minimum beperk.
Ik ga wel uit eten binnenkort, maar ik denk wel even twee of drie keer na als iemand vraagt of ik mee ga lunchen oid.
Ja precies dit. Uit eten met anderen wel, in mân eentje de Ap inrennen voor een snelle snack niet. Ik haal nu regelmatig koffie als ik ga wandelen maar wil voortaan Ăłf zelf koffie meenemen Ăłf ergens gaan zitten en koffie drinken. Ik ga wel van mijn kerstgeschenk een extra beker kopen want de hele fijne die ik heb en veel in de trein/op kantoor gebruik is super onhandig in de auto of met de kinderwagen omdat je 'm helemaal open moet draaien.
Edit - iets kopen om niets te kopen klinkt een beetje raar bedenk ik nu. Maar ik heb nog 9 weken verlof en ga dagelijks wandelen met de kinderwagen dus vind een nieuwe beker kopen een betere optie dan steeds koffie onderweg halen.
Leuk dat je het meenemen van drinken benoemt! Ik ga steeds vaker met een lekker theetje in thermosbeker uit wandelen, ik vind dat echt een âuitvindingâ.
Ik wil in januari even niet uit eten (ben 5x geweest in december ). Verder op werk eten kopen beperken tot gezond eten, maar dat deed ik al niet vaak. Wel in december meer snacks gekocht bij ah2go op werk, dat wil ik nu niet meer doen.
Ik doe mee in januari! Uitgezonderd 1 kimono die ik op het oog heb maar nergens is te vinden, verder gewoon 0 kleding/schoenen en minder eten buiten de deur. (Ga wel nog een dagje naar parijs dus als ik dan iets kleins koop ok). New year new me, minder uitgeven meer sparen!
Wel fijn dat je zo eerlijk bent en goed om te weten dat het niet bij iedereen makkelijk af gaat. Heb je dan niet zoiets van, ik ga mijn aankoop retourneren omdat het per ongeluk was? Omdat als je er wel aan had gedacht dan had je het niet gekocht?
Bij mij lukt het niet kopen wel goed maar de gedachten "ik wil ditâ blijven. Ik wil heeeel graag een paar baggy / boyfriend jeans omdat ik mijn mom jeans en skinny zat ben. Nu moet ik op mijn tanden bijten om het zo lang mogelijk uit te stellen.
Uitstellen? Maar dan verplaats je het toch alleen maar?
Ja klopt, maar het is nu toch juist de uitdaging om niks te kopen voor een bepaalde periode. Misschien hoef ik het namelijk over een paar weken / maanden ĂŒberhaupt niet meer.
Ik wil hier ook bewuster mee omgaan. Ik kan makkelijk een langere periode geen kleding of schoenen etc kopen, maar ik word wel vaak verleid in de toko en bij de Xenos bijvoorbeeld om altijd iets extras mee te nemen dan waar ik voor kwam. Over het algemeen belanden dat soort dingen ook ongebruikt achter in de kast.
Als ik mee doe aan zoiets als dit heb ik ook de neiging om het geld dan maar ergens anders aan uit te geven (thuisbezorgd ) dus dat wil ik ook voorkomen
Ik ga ergens komende week mn voorraadkasten uitpluizen, zowel qua eten als huishoudelijk, en alleen dingen vervangen die ik ook echt opmaak. Geen nieuwe producten kopen die ik toevallig tegenkom.
Qua kleding, schoenen, jassen, ondergoed etc heb ik echt absoluut niks nodig dus dat zou niet zo moeilijk moeten zijn, eten daarentegenâŠ
Ik ga denk ik voor 1 april als doel
Ik ga nog wel uit eten, borrelen, lunchen etc. En mân nagels laat ik ook nog maandelijks doen. Ik wil mezelf niet âstraffenâ en alles ontzeggen want het gaat er niet om dat ik het me niet kan veroorloven. Het gaat echt om het kopen van spullen, kleding, sieraden, etc die ik echt niet nodig heb want ik heb genoeg.
Ik ga ook meedoen. Ik heb voor en tijdens mijn vakantie best veel gekocht. Een deel noodzakelijke dingen, maar er zaten ook kledingstukken bij die ik niet echt nodig heb en niet eens zo mooi vind en dacht nodig te hebben en nu niet meer terug kunnen. Als ik terug ben ga ik mijn garderobe even kritisch bekijken en kijken of ik echt nog iets nodig heb, of dat ik mezelf dat gewoon wijs maak. Ik vermoed dat laatste.
Enige uitzonderingen zijn een mooie ketting en een rugzak, maar daar ga ik niet actief naar op zoek. Mijn rugzak valt nog niet helemaal uit elkaar.
Ik doe ook mee! Naast een no-buy voor kleding, make-up en andere spullen, heb ik het boodschappenbudget iets verlaagd. Het lijkt ons een mooi streven om wat te minderen met borrelhapjes enzo. In 2022 hebben we daar echt teveel geld aan uitgegeven.
Nee ik ga het niet terugbrengen denk ik. Het is wel iets wat ik gebruik en een navulling valt wmb in een duurzame categorie spullen. Ik vergeef mezelf dit foutje.
Ik had inderdaad bedacht gewoon eerlijk te zijn over âmoeilijke momentenâ. Tussen aanhalingstekens want het is allemaal maar relatief he. Het is veel moeilijker om géén geld te hebben voor de boodschappen.
Ik merk wel steeds meer hoe erg socialmedia mijn koopgedrag of -wensen beinvloedt. Ik heb me ook uitgeschreven van een aantal nieuwsbrieven en zou eigenlijk alle apps moeten verwijderen. Via Insta kreeg ik prachtigeeee enkellaarsjes voorgeschoteld. Niet gekocht, maar ze staan wel op mijn wensenlijstje terwijl ik echt geen laarsjes nodig heb.
Ik doe mee in januari! Afgelopen maanden echt veel en veel teveel gekocht, ook noodzakelijk dingen maar ook gewoon omdat het kan.
Ik wil de hele maand geen interieurspul, kaarsen, kleding etc etc kopen en niet uit eten. Was de afgelopen maanden toch wel steevast een keer per week.
Misschien dat we deze maand wel een nieuw bed aanschaffen, maar dat zie ik als noodzaak omdat ik iedere ochtend gebroken uit ons huidige bed kom.
Ik doe ook mee in januari. Ik wil echt even op mijn uitgaven letten en koop veel te makkelijk kleding en vooral schoenen.