Hahahaha, helemaal waar! Voor mij is het dan wel ff makkelijker om de rem erop te zetten, moet lukken!
Na de verjaardag van onze dochter hebben we zoveel troep in huis, nieuw speelgoed, kleding, etc⌠dat ik ben gaan opruimen. Ook mijn eigen spullen moeten eraan geloven en ik heb zoveel dat ik met mezelf en mijn vriend heb afgesproken sowieso komende maand (salaris) niks nieuws te kopen qua kleding voor ons allemaal, speelgoed, maar ook geen thuisbezorgd meer. We gaan zoveel eten mogelijk gebruiken uit voorraad en de vriezer en kijken wat we eind van de maand overhouden. Dat geld zetten we apart voor de vakantie. Dus ook ik meld me hier aan!
Ik heb deze maand ruim âŹ300 uitgegeven aan kleding Wil mezelf nu uitdagen om twee maanden lang geen kleding te kopen en niet uit eten te gaan. Wish me luck.
Ik meld me hier ook. Ik ben soieso al een paar maanden aan het minderen. Maar dan had ik ineens een city trip en dan kocht ik toch wat meer dan nodig haha.
Ik hou soieso al jaren een lijst bij van wat ik koop zodat ik weet wat ik heb. Maar deze maand stond er maar 1 ding op en dat voelt best goed.
Ik ben nu weer aan het afvallen en mag nu geen kleren meer kopen tot alles te groot is en het echt nodig is. Kwa beautyproducten heb ik ook zat dus dat mag ook pas weer nieuw als het op is.
Wat mij (in een verder verleden) hielp bij het terugschroeven van mijn koopgedrag was een lijstje bijhouden van al mijn uitgaven van + âŹ20. Was ooknconfronterend
Ik ga ook mee doen. Veel te veel uitgegeven de laatste tijd + we willen graag zonnepanelen. Ik heb ook helemaal niks nodig en cadeautjes voor verjaardagen zijn al binnen. Letâs go! De enige uitgave wat mag zijn dus de zonnepanelen.
Hoe gaat âie hier? Is verdacht stil
Ik heb bij DM het eea gekocht, een nieuwe foundation en ik moet me op dit moment zoooooo inhouden. Ik weet dat het niet nodig is maar wil wat nieuws. Slaat nergens op.
Ga eind maart een nachtje weg naar een grote stad, dan mag ik shoppen na 3 maanden
Ik heb een nieuwe sporttop gekocht. Mân oude beginnen op te raken, maar hoef ze nog niet weg te gooien dus was nog niet per se nodig.
Verder heb ik in februari een vintage Burberry trenchcoat gekocht, maar die stond sowieso al op de do-buy list.
Heb verder geen kleding, schoenen, beautyproducten gekocht. Heb wel voor de lente al een wishlist gemaakt, dan kan ik over een tijdje kijken wat ik daar nog steeds van wil.
En met het geld wat ik bespaard heb, heb ik wat extra aflossingen gedaan bij de DUO
Hier gaat het goed! Vanaf mijn laatste salaris nog niks uitgegeven, behalve cadeaus voor verjaardagen. Ondertussen wel een verlanglijstje, maar kijken of ik dat eind van de maand ook nog zo graag wil hebbenâŚ
En wat heerlijk lekker shoppen na 3 maanden niet haha, zul je net zien dat je niks tegen komt, dat heb ik altijd.
Gaat nog steeds goed! Behalve dingen die op waren zoals skincare of mascara heb ik niks gekocht of besteld. Voelt zo heerlijk en vrij haha
Ok ik ben gezwicht voor nieuwe schoenen. Het was geen impuls aankoop want ze stonden al op de wishlist sinds eind oktober en had me al ongeveer 15x aangemeld voor de back in stock melding
Nu weer door. Wil de no buy hervatten tot half april
Echt helemaal niks kopen is ook best lastig in een wereld waarin consumeren zĂł normaal/standaard is geworden.
Als ik voor mezelf kijk ben ik oprecht trots op mezelf als ik kijk naar mijn koopgedrag van voorheen
Ik niet in ieder geval . Ik heb op vakantie moeite om me in te houden, zeker als ik alleen ben, dan is het âveiligâ om te shoppen. Heb de schade wel weten te beperken tot een broek en wat spulletjes voor in bad van de dm, wat ik nog ergens wel te verantwoorden vind want ik ga wekelijks in bad. Nu ik weer thuis ben valt het mee, ik heb nergens meer online winkelmandjes gevuld, ik heb mezelf voorgenomen dat ik niet meer online mag shoppen. Ik heb nu een lijstje gemaakt met dingen die ik denk nodig te hebben of wil hebben, momenteel niks, dan kan ik hopelijk impulsieve aankopen blijven voorkomen.
Volgens mij is het een 6-weken challenge. Die sowieso geslaagd toch, als je sinds oktober niks meer kocht?
Ik wil ook graag een bebaalde jurk die nu al heel lang is uitverkocht. Als die er weer is dan koop ik âm.
Het ging mij vooral om de reset en dat heb ik absoluut bereikt.
Ah jammer! Maar je kunt net als stoppen met roken altijd weer opnieuw beginnen! Met stoppen dan hè
Ik heb tot begin maart meegedaan en niks gekocht buiten mijn uitzonderingen om. Nu mag het weer maar denk ik drie keer na voor ik iets koop. Tot nu toe nog nauwelijks wat uitgegeven in ieder geval. Ook echt nul behoefte om webwinkels te bezoeken of ff de stad in te gaan.
Dat heb ik dus ook. Ik denk nu beter na sinds ik de challenge gedaan heb. Ik was altijd maar van het online shoppen en bestellen. Dus voor mij is het wel een eye opener geweest.
Hier gaat het redelijk. Ben op vakantie gezwicht voor Glossier. Op zich niet erg, want ik heb een no buy op impulsaankopen en heb alleen de producten gehaald die op mân wishlist stonden. Heb de lipgloss netjes laten liggen ( ). Heb de verdere vakantie ook niets meer gekocht terwijl ik normaal zou zijn gaan shoppen en met nieuwe kleren thuis was gekomen.
Dus nouja, niet niets gekocht, wel bewust gekocht
Bewust wording is ook wel echt het voornaamste denk ik. Dat lees je hier eigenlijk bij iedereen wel!
Ik heb nu 3 maanden niks gekocht, maar nu is er weer een jeans versleten bij mijn dijen en het was mijn laatste enkellange (heb nu alleen nog een paar verschillende momjeans) dus ik ga toch komende week een keer shoppen voor twee of drie nieuwe jeans. Ik wil al heel lang een beetje wat wijdere straight jeans die tot de grond zijn dus daar ga ik naar kijken.