Ik heb nu inderdaad contant geld voor boodschappen. Ik zit nog te bedenken hoe ik verder alles wil gaan doen, denk dat ik wel wil proberen met die mapjes omdat ik contant geld moeilijker uitgeef dan mijn pinpas trekken. Dus mapjes maken voor extra dingen zoals bijvoorbeeld wat geld als budget voor games, hobbies, verjaardagen. Wat ik dan niet gebruik van het budget die maand spaar ik dan weer in een andere map voor grotere doelen.
Verder geef ik onnodig veel geld uit aan boodschappen die we niet echt nodig hebben daar let ik nu ook al meer op omdat ik dus het boodschappengeld nu contant bij me heb. Neem nu niet meer zomaar 10 proteine toetjes mee voor de lekkere trek en omdat ze in de aanbieding zijn. Of 5 verschillende soorten chocolade en koekjes terwijl ik ze zelf bijna niet eet. Ben vooral gevoelig voor de aanbiedingen (bijv dubbelfriss stonden 12 pakken in huis maar houdbaarheid was maar tot augustus, heb pas het laatste pak pas vorige week opgemaakt)
Qua no buy heb ik voor mezelf echt wel gesteld dat ik vooral echt geen kleding en schoenen mag kopen, ik heb gewoon echt al genoeg daarvan en ik ben nogal vaak in de kringloop te vinden dus daar moet ik echt wat beter op gaan letten voortaan.
Mijn spending is voornamelijk onnodige boodschappen, kleding, schoenen en hobbiespullen die ik meestal niet gebruik…
Dus vanaf vandaag, no buy minimaal voor heel oktober. En kleding wil ik eigenlijk proberen tot volgend jaar want ik heb echt meer dan genoeg voor de aankomende periode