No buy challenge (o.a. 6 weken niets kopen)

Ja, gemiddeld was ik toch wel €200 per maand kwijt aan kleding die ik niet per se nodig had en door mijn lage inkomen had ik dan niet veel ruimte om nog te sparen en geld over te houden voor bijvoorbeeld uitjes en andere ervaringen.

3 likes

Ik sluit hier aan voor het nieuwe jaar. Deze maand moet ik nog wat cadeaus kopen voor verschillende Secret Santa’s en feestdagendiners, maar erna start ik. Sinds ik beginnen werken ben, heb ik wat last van lifestyle creep (inkomen vergroot dus uitgaves ook).

Heb ook net een bestelling geannuleerd, uiteindelijk had ik die kleding toch niet nodig.

1 like

Gaat goed hier. Ben hier ook alweer semi- overheen. Mijn laatste bestelling is overmorgen al een maand geleden!!
Ik ben ook weer begonnen met zo nu en dan werken dus dat gaat me ook weer wat extra besef van geld geven. Was altijd supergoed in sparen, jammer dat dat laatste half jaar 180 graden gedraaid is naar supergoed in geld uitgeven. Maar we gaan er weer voor. Al een maand gaat het goed dus :blush:

Denk ook dat tiktok verwijderen echt geholpen heeft.

12 likes

Ik ga ook weer ff meedoen.

Goeie periode met de sale maargoed. :smiling_face_with_tear:
Ik mag alleen kinderkleding kopen( want nodig ivm groei) maar nix meer voor mezelf.

Probeer het zo lang mogelijk vol te houden dus niet precies 6 weken als doel.

Ik wil mee doen met bewuster kopen, dus niet persé een no-buy omdat ik weet dat dit mij niet goed lukt. Zeker omdat ik dan genoeg uitzonderingen ga benoemen: hobby, verjaardagen, huisspullen etc.

Maar ik wel flink gaan besparen op mijn uitgaven en als ik dan iets koop hier bewust over nadenk of ik dit nodig heb, hoeveel uur ik moet werken daarvoor en of het dan wel waard is.

2 likes

Vanaf januari wil ik minimaal 3 maanden niets kopen. De afgelopen maanden toch een beetje los gegaan met kleding, geurkaarsen, nieuwe handdoeken, accessoires voor in huis, huishouddingen, ‘voorraad’ etc. Het moet me vast wel lukken om 3 maanden lang gewoon te gebruiken wat ik heb!

Ik zag gisteren dit op reddit en toen dacht ik ja die moet ik ook in mijn hoofd houden voor als ik denk weer kleding te moeten kopen.

10 likes

Ik doe met je mee!

1 like

Ik ben echt gierig geworden dankzij deze challenge. Dure dingen die op zijn wil ik niet eens opnieuw kopen. De enige mascara die ik heb is helemaal uitgedroogd, mijn enige haarolie is op. Maarja wil er geen geld aan uitgeven eigenlijk.

3 likes

Ik doe ook mee! Ik maak aan t einde van t jaar altijd mijn kasboek weer op orde om een beetje inzicht in m’n geldstroom te krijgen, en dacht dat ik precies rond kwam elke maand (want geld op aan einde van de maand) maar ik zou naast sparen en inleg in een potje voor kleding notabene nog veel geld over moeten houden :face_with_monocle: dus ik mag niks meer kopen en dan is het de bedoeling dat ik inderdaad zie dat ik alllll dat geld dus ongemerkt uitgeef aan kleine prulletjes

Mijn 6 weken zitten er over 4 dagen op, maar ben wel van plan langer door te gaan.

Maaarr morgen wordt een uitdaging, een beetje. Ik moet mezelf een paar uur in de stad vermaken maar ik ben ongesteld en zit ff niet zo lekker in mijn vel, normaal gesproken was dat dus een grote reden om te shoppen. Ik wil dat morgen écht niet doen maar ik ben dus wel in een omgeving die me echt gaat testen.

4 likes

ik ga ook meedoen, ben maandag begonnen. ik heb altijd kleding die ik ‘MOET’ hebben blabla, dan krijg ik het niet uit mijn hoofd en als ik het dan eenmaal heb ben ik er blij mee (ik draag wel altijd alles) maar echt nodig heb ik het nooit. en dan 2 weken later heb ik weer een nieuwe obsessie. allemaal geld uitgeven aan niks dus.

ik heb dit ook al in het modetopic gezegd maar die app whering helpt mij heel erg daarmee. je voert al je kleding in (wel even wat werk dus) en kan outfits maken dus je verzint wel originelere combinaties en dat vind ik echt leuk

15 likes

Ja of naar een museum gaan? Of een bibliotheek?

1 like

kutzooi heb een tattoo afspraak gemaakt gisteren maar oke new year new me

3 likes

Oké voor mij is het ook in gegaan. Geen kleding/boeken/hobbyspullen/make-up meer kopen. Ik ga komend weekend mijn kledingkasten helemaal uitzoeken en spullen op vinted zetten. Ook hebben mijn partner en ik afgesproken dat we de komende 3 maanden geen thuisbezorgd meer gaan doen.

Voor onze dochter is er voorlopig ook geen kleding meer nodig en gaan we eerst alle knutselspullen eens gebruiken die ze al heeft. We hebben samen haar speelgoed uitgezocht en veel naar de kringloop gebracht.

Ik heb een notitie in mijn telefoon waar ik een lijstje kan maken met dingen die ik graag wil hebben/nodig heb. Kijken of ik daar over 3 maanden nog zo over denk.

Heb helemaal zin in een frisse start!

17 likes

Vandaag echt weer onnodig geld uitgegeven dus ga ook maar eens proberen 6 weken niets te kopen! Ik brei graag en koop echt veel te veel wol, m’n kast overstroomd echt. Hoop het jaar toch te eindigen met minder dan ik mee ben begonnen. Vanaf morgen dus, aangezien ik vandaag al heb gezondigd :crazy_face:

3 likes

Ik ga voor een half jaar geen nieuwe kleding kopen! Ivm m’n zwangerschap moet dat lukken.

2 likes
4 likes

@Wonderland de app Acloset werkt ook goed!

3 likes

Morgen is het alweer zover dat ik al twee maanden geen kleren heb gekocht, alleen heb ik sinds een tijdje héél erg last van koopdrang :smiling_face_with_tear: Het helpt ook niet dat ik, afgezien van bezoekjes aan musea, verder geen uitjes heb ingepland staan waar ik naar uit kan kijken, omdat ik juist meer wil sparen voor een aantal grotere uitgaves in mijn woning. Het komt er dus op neer dat ik een leegte wil opvullen met nieuwe kleding, maar dat ik heel goed weet dat dat me juist niet zal helpen :woman_facepalming:t2::woman_shrugging:t2:

6 likes