Leuk!!!
De grootste uitdaging van pottenbakken is niet álles laten afbakken en glazuren. (Wrs moet je daar extra voor betalen, dus selectief zijn daarin is ook nog eens in lijn met de no buy challenge)
Ik heb zelf waterproof!
Thanks! Gehaald
Ohhh ik heb de normale.
Maar vandaag stond ik ook in de Hema en uitte ik mijn enthousiasme voor mijn favo en mijn vriendin riep uit dat ze bij de waterproof zwoor. Is vast ook goed!
Heb je inmiddels getest? Wat vind je?
Allebei goed!
Nog niet doe ik morgen! Ben benieuwd
Nu word ik in een no-buy topic geinfluenced om een Hema mascara te kopen. Mag dit naar een make-up of ander topic aub?
Hahahaha is al gedaan, excuus voor wat ik ontketend heb.
Je hebt geen mascara nodig zolang je nog gewoon mascara hebt. Niet kopen.
Maar ik heb 2 maanden helemaal niks gekocht dus mijn no buy was al succesvol en nu ipv een dure mascara deze gekocht dus ben wel trots op mijn verstandige keuzes.
Echt een top app dit! Ineens zie ik allemaal combinaties die ik zelf niet zo snel had gezien en ik blijk dus toch best genoeg opties te hebben
Ik heb nog steeds geen kleding gekocht en behalve één hema-mascara ook geen cosmetica enzo dus gaat wel lekker. Al ruim 2 maanden!
Maar ik heb dus wel een leuk kastje gezien die ik heell graag wil hebben in de slaapkamer. En twijfel een beetje wat ik moet doen, want de vorige keer dat ik een leuk kastje zag (september ofzo) en dacht dat ik die wel in december oid zou halen was die uit het assortiment gehaald in november. En nu net heb ik voor het eerst weer een kastje gezien die ik net zo mooi vind. Alleen ik denk ook ja als ik €400 uitgeef aan een kastje nu… dan heb ik alles dat ik afgelopen 2 maanden bespaard heb uitgegeven aan een kastje.
Dus ik dénk dat ik gewoon elke maand €100 van mijn salaris apart zet, én wanneer ik iets extra verdien door bijvoorbeeld iets via vinted te verkopen, dat ik dat ook erbij reken… is zoiets een goede manier om bewust aankopen te doen? denk het wel toch? Moet mezelf soms even herinneren dat ook al heb ik het bedrag van dat kastje op mijn rekening staan, ik niet direct alles hoef uit te geven.
En vind het ook zo balen dat nu ik weer een beetje werk, en veel minder shop, ik tóch niet echt goed kan sparen omdat rijles zo ontzettend duur is voelt alsof ik voor niks werk want ik zie mezelf het echt niet halen.
Maar met rijlessen doe je wel een investering. Terwijl de aankopen die je nu vaak doet (even in algemene zin, je hoeft je niet aangesproken te voelen) het vaker eigenlijk niet echt noodzakelijke aankopen zijn.
Ja dat hoop ik wel, maar dat voelt nu een beetje hopeloos. Nouja ik had gewoon graag gewild dat mijn spaarrekening een beetje groeide, zou ook motiverend werken dat ik resultaat zie van dat ik al ruim 2 maanden zo goed bezig ben.
Een rijbewijs werkt ook wel motiverend hopelijk maar dan moet het wel ooit zover komen haha.
Dan was je spaarrekening nog leger geweest én het is ook duurzaam om minder te kopen. Alsnog win win.
Deze hele challenge is om bewuster met geld om te gaan en om overconsumptie te voorkomen.
Ik weet niet wat voor kastje het is en en of het echt ‘nodig’ is maar als het valt in de categorie ‘investering’ en het kastje gaat een levenlang mee, dan zou ik het wel weten hoor
Nodig? je hebt op dit moment een berg aan spullen in de kamer die je niet kan opbergen en waar je gewoon echt een kastje voor nodig hebt
Wachten op uitverkoop of een goedkoper kastje? Als dat ertoe gaat leiden dat je misgrijpt en daardoor uiteindelijk een ander kastje koop ‘voor nu’ kan dat ertoe leiden dat je in de komende 2 jaar je concessie-kastje wegdoet en uiteindelijk alsnog je droomkastje koopt
Ik ben ook goed bezig! Voor mezelf niks gekocht en dat is het hoofddoel.
Wel een paar noodzakelijke dingen voor huis of kind:
- sjaal voor dochter, want haar sjaal is zoekgeraakt
- wollen vest voor dochter, huidige was echt gênant kort geworden en onder haar buitenspeelpak is een wollen vest wel een must nu
- lampenkap, want de lamp was omgevallen door toedoen van, jawel, dochter. Nog geprobeerd te repareren maar het was echt hopeloos helaas.
En er zijn 38 dingen opgeruimd dus netto vind ik
het een prima score.
Ik denk dat het kan helpen om je spaargeld een doel te geven. Je kan potjes aanmaken en zo een verdeling maken. Dan weet je welk geld voor je rijbewijs is, hoeveel je voor je huis kan besteden, hoeveel voor bijvoorbeeld reisjes of andere spaardoelen die je hebt.
Als je dan ook nog een lijstje maakt met wat je wilt aankopen voor je huis, dus bijv: nachtkastjes, kleed, bank etc. kan je ook bepalen in welke volgorde je dingen wilt aanschaffen en of het dus ook een goede uitgave is op dit moment. Als je pot dan na een uitgave leeg is maar je moet eigenlijk nog iets op korte termijn aanschaffen, weet je dat het niet het goede moment is.
Als je dan ook nog een potje hebt met een buffer, dan kan je ook altijd tegenslagen opvangen en kan je zonder stress het geld uit een potje voor leuke dingen uitgeven.
Ik kom hier even flexen dat ik lekker bezig ben. Heb al sinds half december geen kleding, beautyproducten en interieurdingen meer gekocht
Het geld dat ik bespaar zet ik grotendeels apart. Echter
zet ik nu aan het eind van de maand een klein deel daarvan in voor een aankoop waar mijn leven beter van wordt (geïnspireerd door een oude post van @grace).
Van januari heb ik wat geld gebruikt voor een set bakjes waardoor mijn voorraadkast eindelijk geen onoverzichtelijke puinhoop meer is.
Februari wordt de maand van de rijstkoker. En als ik de grote hoeveelheid posts hierover mag geloven, wordt dat echt een levensverbeterende aankoop.
Ik heb verder geen termijn hieraan gekoppeld en ga gewoon lekker zo door. Mijn doel is om bewuster te consumeren en ik hoop die mindset vast te blijven houden. Ik heb eerder een no buy gehad (staat hierboven ergens) met een termijn eraan en viel daarna meteen weer terug, want gehaald, afgevinkt, en weer door. Ik wil geen slappe dry january-achtige situaties
Beetje off topic maar ik zie vaker gerefereerd worden aan de post van @grace, Die over de badjas en pyjama toch? En je hebt ook een keer iets gepost over het vastmaken van de dekbedovertrek aan je dekbed toch? Vind het een heel tof comcept. Ook de voorbeelden die jij nu noemt Merrow. Ik probeerde er iets over te googlen, maar krijg dan hele andere hits (bijv van elke dag stretchen tot genieten van een kop koffie). Heb behoefte aan meer inspiratie. Hoe kom ik tot zo’n lijst? I’m intrigued
Ja die post bedoel ik.
Ik heb geen lijst, maar probeer me gewoon bewust te worden van zaken waar ik tegenaan loop.
Voor mij is gezond eten een drempel op dagen dat het minder met me gaat. De laatste keer had ik weer trek in een rijstgerecht maar het idee van pannen op het vuur te moeten zetten hield me tegen. Dus besloten dat ik op zoek ga naar een rijstkoker.
En vorige maand besefte ik dat ik stress kreeg van de voorraadkast. Van wat ik nodig had, bleek ik te kort hebben, maar ik vond wel voorraden soep en thee waar ik het nieuwe decennium mee ga halen. Dus heb daar overzicht in gebracht met wat bakken. Elke keer als ik die kast nu open doe, ben ik daar weer blij mee.
Maar wat mij helpt, kan voor jou een onzinaankoop zijn. Misschien word jij weer veel blijer van een langer snoertje voor je telefoonoplader of een haakje voor een steeds weer vallende handdoek.
Ik doe dit zelf trouwens dus wel maar 1 keer per maand. Ik wil niet het kopen van die stapel kleding vervangen door een stapel andersoortige aankopen.