No buy challenge (o.a. 6 weken niets kopen)

Ik heb vandaag een overpriced drankje gekocht maar verder gaat het nog steeds echt goed hier met geen nutteloze uitgaven doen.

Wel al mijn dure make-up en haarproducten die op beginnen te raken dus dat is echt kut want ik wil geen €30 aan haarolie uitgeven of €50 aan foundation en €20 aan mascara, maar goedkopere producten uitproberen die ik uiteindelijk niet fijn vind en niet gebruik vind ik ook zo zonde. Dus nu loop ik het echt steeds uit te stellen om iets te kopen omdat ik niet weet wat ik moet doen :smiling_face_with_tear:

Ik weet niet precies wat je doel is, maar als je bewuster om wilt gaan met je aankopen zou ik kritisch kijken welke van de dingen die je dagelijks gebruikt luxe zijn en welke gewoon echt kwaliteit (passend bij je budget). In mijn geval weet ik dat een goede budget foundation voor mijn huid bijna onvindbaar is, maar mascara is prima en wel de moeite om uit te proberen, zeker op de lange termijn

2 likes

Ja doel is minder kopen, minder koopdrang, meer sparen. Vind het alleen lastig om te bepalen welke mascara dan wel bijvoorbeeld, want straks is ie niet fijn en heb ik juist geld verspild! Nja we gaan het zien. In ieder geval gaat het al zoveel beter dan 2 maanden terug.

2 likes

Ja, of je vindt na 2x proberen een fijne!

Maar ik denk dat je grootste winst al zit in het feit dat je erover nadenkt dus goed bezig :ok_hand:t3:

2 likes

Ik kan de volume mascara van hema aanraden!

Nog geen 5 euro en vaak in de 1+1 bonus. Ik kocht vroeger ook altijd dure mascara maar toen ik deze als noodoplossing op het station kocht omdat ik er in de trein achter kwam dat met full face make up minus mascara de deur uit was gegaan was ik blij verrast.

Helemaal mee eens!

2 likes

Ja!! 10/10 recommend de Hema mascara’s. Foundation koop ik vaak wel van L’oreal maar dat is vaak ook 1+1 bij kruidvat, snap overigens wel dat je daar misschien minder snel op zou besparen.

1 like

Ik ben tevreden in mijn eerste 12 dagen, ik heb wel een pottenbakcursus gekocht maar dat wilde ik al lang en lijkt me heel erg leuk en was een super bewuste uitgave.
Daarnaast vandaag uitstekers gekocht voor mijn koekjes, ik heb een iets duurdere gehaald maar ik ben tevreden over de kwaliteit en heb echt een strenge selectie gemaakt en hier ben ik dus erg blij mee.
Over 2 weken wordt mijn salaris gestort en dan ben ik echt overtuigt dat ik dankzij mijn bewuster kopen extra kan sparen!

4 likes

L’oreal Foundation is vaak ook in de aanbieding bij andere drogisterijen als het bij Kruidvat niet in de aanbieding is. Best moeite waard altijd om even rond te kijken!

2 likes

Leuk!!!
De grootste uitdaging van pottenbakken is niet álles laten afbakken en glazuren. (Wrs moet je daar extra voor betalen, dus selectief zijn daarin is ook nog eens in lijn met de no buy challenge)

3 likes

@Lort @Solee

SOS sta nu in de hema
De normale of de waterproof?

1 like

Ik heb zelf waterproof!

1 like

Thanks! Gehaald

1 like

Ohhh ik heb de normale.

Maar vandaag stond ik ook in de Hema en uitte ik mijn enthousiasme voor mijn favo en mijn vriendin riep uit dat ze bij de waterproof zwoor. Is vast ook goed!

Heb je inmiddels getest? Wat vind je?

2 likes

Allebei goed!

1 like

Nog niet doe ik morgen! Ben benieuwd

4 likes

Nu word ik in een no-buy topic geinfluenced om een Hema mascara te kopen. :laughing: Mag dit naar een make-up of ander topic aub?

10 likes

Hahahaha is al gedaan, excuus voor wat ik ontketend heb.
Je hebt geen mascara nodig zolang je nog gewoon mascara hebt. Niet kopen.

Maar ik heb 2 maanden helemaal niks gekocht dus mijn no buy was al succesvol en nu ipv een dure mascara deze gekocht dus ben wel trots op mijn verstandige keuzes.

4 likes

Echt een top app dit! Ineens zie ik allemaal combinaties die ik zelf niet zo snel had gezien en ik blijk dus toch best genoeg opties te hebben :crazy_face:

2 likes

Ik heb nog steeds geen kleding gekocht en behalve één hema-mascara ook geen cosmetica enzo dus gaat wel lekker. Al ruim 2 maanden!
Maar ik heb dus wel een leuk kastje gezien die ik heell graag wil hebben in de slaapkamer. En twijfel een beetje wat ik moet doen, want de vorige keer dat ik een leuk kastje zag (september ofzo) en dacht dat ik die wel in december oid zou halen was die uit het assortiment gehaald in november. En nu net heb ik voor het eerst weer een kastje gezien die ik net zo mooi vind. Alleen ik denk ook ja als ik €400 uitgeef aan een kastje nu… dan heb ik alles dat ik afgelopen 2 maanden bespaard heb uitgegeven aan een kastje.

Dus ik dénk dat ik gewoon elke maand €100 van mijn salaris apart zet, én wanneer ik iets extra verdien door bijvoorbeeld iets via vinted te verkopen, dat ik dat ook erbij reken… is zoiets een goede manier om bewust aankopen te doen? denk het wel toch? Moet mezelf soms even herinneren dat ook al heb ik het bedrag van dat kastje op mijn rekening staan, ik niet direct alles hoef uit te geven.

En vind het ook zo balen dat nu ik weer een beetje werk, en veel minder shop, ik tóch niet echt goed kan sparen omdat rijles zo ontzettend duur is :tired_face: voelt alsof ik voor niks werk want ik zie mezelf het echt niet halen.

2 likes